כיצד לרוץ נכון ולהימנע מפציעות? (המדריך המלא)

מנח נכון, אימוני כוח והנעליים הנכונות, אלו משתנים שיכולים לעשות את ההבדל הדק בין ריצה בטוחה לבין פציעה. אם אתם רוצים למזער את הסיכון ולהימנע מפציעות מיותרות, לפניכם המדריך המלא לרץ המתחיל.

התרחיש של פציעות מריצה מוכר לרצים רבים. לעיתים הם רק מחלימים מפציעה אחת, חוזרים אל המסלול ומיד נאלצים להתמודד עם פציעה נוספת. נשאלת השאלה, מה הגורם העיקרי מאחורי שיעורי הפציעה הגבוהים בענף הריצה? האם אלו נעליים לא נכונות? האם האימון שמבצעים אינו מותאם? או האם זה בכלל כי אנחנו לא בכושר מספיק? מסתבר כי הסיבה האמיתית היא כל האמור לעיל. שילוב של כמה דברים שונים כמו נעליים לא נכונות בנוסף לשגיאת אימונים יכול להסתכם בפציעה ואף יותר מכך, בפציעות חוזרות ונשנות. לכן בשנים האחרונות המדע שינה את דרכו והחל להתמקד במניעת הפגיעה במקום בטיפול.

 

123RF Stock

אז מה עושים?

רוב המומחים יסכימו על כך שכדי להימנע מפציעות יש לשמור על גוף חזק, להקפיד על אימון נכון ולרכוש נעליים איכותיות. שלושת גורמים אלו יאפשרו להפחית את הסיכון וליהנות מריצה טובה, ממושכת ואיכותית.

  • גוף חזק הוא כמו שריון

במאבק נגד הפציעה גוף חזק נמצא באחד המקומות הראשונים. ככל שהשרירים יהיו חזקים יותר והגוף יהיו מאומן, הוא ידע כיצד להתמודד עם התנועות של הריצה, לבצע אותן במיומנות, לבלום זעזועים בהצלחה, לנחות על הרגליים בצורה נכונה, להשיג מקסימום יציבות ולהיחשף פחות לפגיעות.

  • חשוב לבחור בנעליים הנכונות

גם לנעלי הריצה שנועלים יש חשיבות ויש לבחור בנעלי ריצה מקצועיות המותאמות לתחום ספורט זה. באתר אנאירובי פלוס תוכלו למצוא נעלי אדידס במגוון דגמים, לרבות דגמים המותאמים לריצה. נעלי הריצה של אדידס כוללות סוליה המאפשרת לרוץ למרחקים בקלות ומשלבות שפע של טכנולוגיות מתקדמות בעיצוב.

  • אימונים אינטנסיביים

האימונים הנכונים יכולים לחזק את הגוף ולסייע לסיבולת לב ריאה, לגמישות, לחיזוק השרירים ועוד. יש לציין כי אימונים אינם כוללים רק רכישה של נעלי אדידס במגוון דגמים ויציאה לדרך, אלא שיש בהם יותר מכך. אחרי כל אימון כדאי לבצע הרפיה לגוף, לעסות את השרירים, לטפל באזורים ידועים לשמצה ולהם היסטוריה של פציעות וכיוצא בכך.

כמה טיפים לפני שמגבירים את הקצב

כאשר יוצאים לריצה מומלץ שלא להתחיל לרוץ במלוא הכוח ישר על ההתחלה. התחילו עם הליכה מהירה של 10 עד 15 דקות ורק לאחר מכן התחילו לרוץ. בהתחלה מומלץ לרוץ במקטעים של כמה דקות כאשר משבוע לשבוע וככל שמשתפר הכושר והשרירים מתחזקים, תוכלו להאריך את המקטעים. יש לציין שכדאי לכם לרוץ בקצב שנוח לכם ולא לחוש כי עליכם לרוץ במהירות מסוימת. לסיכום, קחו בחשבון שככל שהנעליים יהיו איכותיות והגוף יתחזק תוכלו לרוץ מהר יותר ולמרחקים ארוכים יותר, כך שיש לכם למה לצפות ועבור מה להתאמן.

 

 

 

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

תגובות