על רקע מספר תלונות שנשמעו לאחרונה בכפר סבא כי הנתצ החדש ברחוב ויצמן מהווה סכנה בטיחותית להולכי רגל ולכלי רכב, וכי אוטובוסים רבים אינם נוסעים כלל בנתצ מאחר ומסלולם הוא לכיוון הרכבת או איזור התעשיה, משיב, יו”ר ועדת התחבורה, חבר המועצה, קובי פדוה :”מדינת ישראל היא מדינה צפופה והמשך התפתחותה מותנה במעבר להסעת המונים יעילה. כדי שהציבור הרחב יבחר שימוש בהסעת המונים נדרש תיעדוף מתאים הן מבחינת זמינות השירות והן מבחינת הקצאת נתיבים מיוחדים. עיריית כפר סבא קיבלה החלטה נכונה כשהצטרפה למהיר לעיר ויש להשלים את הפרויקט במהרה ולהתחיל לסלול נת”צים בצירים ראשיים נוספים בעיר. רכבי חירום יכולים להשתמש בנת”צ בהתאם לחוק. נת”צ אמור להיות פנוי וכך לאפשר נסיעה ללא עיכובים, הבחירה בנת”צ שמאלי מבטיחה זאת בהתאם לכל המלצות מהנדסי התנועה”.
נבות רובינשטיין, מי שהוביל את מטה המאבק בעבר נגד הנתצ הגיב לדברים “אחרי שלוש וחצי שנים של סבל לתושבים הצליחו לסיים חמישית מהפרויקט. למה? רק בגלל שנתצ שמאלי לא מתאים לרחוב ויצמן האורבני. אם אחרי שכרתו מלא עצים לחינם ואחרי שביטלו את הפניות שמאלה ואחרי שנפתח מקטע שמסכן את כל המשתמשים ( ובעיקר את משתמשי התחבורה הציבורית והולכי הרגל) ואם עדיין מישהו חושב שזה משהו טוב אז מוטב שלא יהיה בין מקבלי ההחלטות בעירנו היקרה …..אילו רק היו מקשיבים לנו היו עושים את הנת”צ בצד ימין (הטבעי והבטיחותי) היו מסיימים היום אחרי שלוש וחצי שנים את כל הפרויקט ותושבי כפר סבא יכלו ליהנות באמת מתחבורה ציבורית טובה וגם על הדרך משדרגים את כל רחוב ויצמן (על חשבון משרד התחבורה) והופכים אותו לרחוב הכי יפה ומזמין באזור השרון. אבל בזכות היהירות של עילאי הרסגור ללכת דווקא על נת”צ שמאלי על אף שהצגנו בפניו את כל הבעיות והסכנות שבנתצ שמאלי (כולל חוות דעת של מהנדסי תנועה הבכירים ביותר בישראל ). איך אומרים כל הפילוסופיות נמדדות בסוף בתוצאות ובמעשים. ונכון להיום תושבי מרכז העיר לא נהנים מתחבורה ציבורית ורק בגלל התעקשות מיותרת”.
מאת אירית מרק