רן בן שלמה, בן 30 מהוד השרון זכה במילגת הצטיינות מטעם ארגון בני ברית

מחר, יום ה’ ה 26.9 יתקיים בלטרון, ביד לשיריון במיזם משותף עם ארגון בני ברית  – טקס הענקת מילגות לימודים לחיילים. קצינים. שריון מצטיינים בחטיבות חיל השיריון.

זו השנה ה-6 ברציפות שזה מתנהל והשנה – יוענקו המילגות למילואמניקים המצטיינים בסימן מלחמת “חרבות ברזל” שמטרתן להעניק להם סיוע לימודי, ליווי ולקדם אותם לקראת

לימודים שהופסקו מתוקף תפקידם הצבאי או מפאת מצבם הכלכלי שאינו מאפשר, עקב השירות הממושך.  

השנה, יוענקו המלגות ל 9 מילואימניקים מצטיינים אשר נבחרו בקפידה על ידי מפקדיהם מכל חטיבות חיל השריון ואשר עמדו בקריטריונים הבאים: חייל מילואים מצטיין אשר שירת מס’ ימי מילואים ממושכים מעל הנורמה באותה השנה/ חייל/קצין מילואים מצטיין אשר הביא לתפקוד מצוין את כל המערכת שהוא מתפקד בה ואחראי עליה (מחלקה, פלוגה, גדוד) / החייל/קצין נצרך – המלגה מסייעת לו לסיים את לימודיו ומשפרת את מצבו לעיתים בגלל שירות מילואים ממושך ונסיבות חיים אחרות ושונות ועוד.

דניאל גרץ ונחמה בר כוכבא.
רן בן שלמה ואשתו

את הבקשה/המלצה למלגות המצטיינים העניקו המפקדים הישירים של אותם חיילי מילואים, המג”דים ועל הבקשה חתם המח”ט. לרוב, נערך סינון ראשוני באמצעות עמותת יד לשריון ולאחריו נשארו כ 25 מועמדים מצטיינים עם המלצות, כולל מילואמניקיות.

הצוות שבוחר את המילואימניקים המצטיינים מורכב מחברי ארגון בני ברית ויד לשריון.

בראש הצוות עומד עמנואל כהן – נשיא בני ברית כיום יחד עם עו”ד חנן ברנשטיין מנכל עמותת יד לשריון ותת אלוף במיל’ בחיל השריון, לאחר שקיבלו לידיהם ההמלצות ממפקדי כל החטיבות, הם בודקים מהם הצרכים של אותו חייל מילואים מועמד ובצורה מדויקת מזהים ובודקים שאכן האנשים המקבלים את המלגות, הם אלו שאכן צריכים אותם. 

את המיזם הגו לפני 6 שנים – דניאל גרץ (מי שהיה נשיא ארגון בני ברית בין השנים 2017-2023 ) יחד עם נחמה בר כוכבא (אלמנתו של האלוף משה בר-כוכבא(בריל) עת נפגשו בלשכתה של ד”ר הדס הכהן המשמשת כחברת ועדת שיתופי פעולה עם עמותת “יד לשריון” וכנשיאת לשכת הנשים “בנימין דה רוטשילד” בבני ברית, ראשל”צ.

גרץ בעברו היה מט”ק בחיל השריון ואת שירותו הסדיר סיים כסמב”צ חטיבה 7, בשירות המילואים שעשה הוענקו לו דרגות קצונה ואת שירות המילואים שלו סיים כ ע’ מפקד בקו”מ. 

נחמה בר-כוכבא כיהנה במשך שנים כחברת הנהלה, מועצה ויו”ר וועדת החינוך של עמותת יד לשריון בלטרון ובעלת פרס מפעל חיים בתחום החינוך לצד מפקדי השריון למיניהם של החיל.

אחד מ-9 המילואמניקים המצטיינים הינו רן בן שלמה בן 30, המתגורר בהוד השרון עם אשתו ואשר מצפים ממש כל יום לילדם הראשון.

רן הינו סטודנט למדעי המחשב וחקר המוח . משרת במילואים כבר מעל 200 ימים בגזרה הדרומית עם הפעלה נוספת בחודש הקרוב לפרוזדור נצרים. רן הוקפץ ב 7.10 ומאז היה עם חטיבתו בעתודה מטכלית , לאחר חודשיים של אימונים קיבלו משימה והופעלו יחד עם גבעתי בחאן יונס ושהו שם חודשיים +. במהלך החודשים הללו עברו הרבה אירועים, הוא איבד לוחם ונפצעו לו 2 לוחמים . לאחר שסיימו את המשימה בחאן יונס, הם הופעלו פעם נוספת בעוטף עזה בגזרה הצפונית של העוטף.

בשבוע שעבר סיימו אימון לקראת לחימה בצפון ובתחילת חודש אוקטובר, אנחנו נקראים בפעם השלישית למשימה בתוך עזה.

רן היה אמור להתחיל את התואר בתחילת המלחמה, ובגלל פרוץ המלחמה הכל נדחה. את מילגת ההצטיינות ללימודים קיבל על פועלו במילואים , תחילת לימודיו כאמור נעצרו..כשסיים את החלק הראשון במלחמה לאחר 4.5 חודשי מילואים, הוא ניסה לחזור ללימודים לתקופה קצרה ומיד נקרא להתחלה שניה ולא ממש הצליח בתקופה הזאת לחזור ללימודים אך ייאמר לזכות האוניברסיטה שהם סייעו לו ותמכו בו להמשיך את הלימודים.

כיום, הוא עסוק בהשלמות של השנה הראשונה ועם הפנים קדימה להמשיך את הלימודים ולסיים אותם על הצד הכי טוב שאפשר למרות המצב.

מבחינת פרנסה, לפני המלחמה הוא עבד במשרת סטודנט שכאמור גם זו נעצרה עקב שירות המילואים הממושך. הזוג הצעיר מתגורר ביחידת דיור אצל הורי הכלה ומצפה להפוך להורים לבתם הבכורה ממש בימים אלו..

תגובות

תגובות