תלמידי גולדה בכפ"ס יוצאים למסע אישי פורץ דרך, באמצעות יומן ייחודי ולמידה דיאלוגית אישית, המאפשרת להם להגשים יעדים ומטרות

בבית הספר גולדה מאיר בכפר סבא פתחו את שנת הלימודים החדשה ביוזמה חינוכית יוצאת דופן, שמעניקה לכל תלמיד ותלמידה הזדמנות אמיתית להפוך חלום אישי ליעד בר השגה. במסגרת התוכנית החדשנית אותה פיתחו בבית הספר – "מסע ללמידה דיאלוגית אישית", מציבים לעצמם תלמידות ותלמידי כיתות א'-ו' יעד חברתי-התנהגותי ייחודי כבר בתחילת השנה, אותו הם מבקשים להגשים לאורך השנה, בליווי אישי וצמוד של המחנכות והצוות החינוכי.

כל תלמיד יוצא למסע אישי, הכולל כתיבה ביומן מסע, שיח מעמיק והדרכה פרטנית לאורך שנת הלימודים. הדגש הוא על הקשבה, שייכות והעצמה, המאפשרים לתלמידים להרגיש בטוחים ונתמכים, כדי שיוכלו להתפתח רגשית, להשתלב חברתית ולמצות את יכולותיהם האישיות.

התוכנית אינה מסתפקת בהצבת יעד בלבד, אלא מתמקדת בדרך להגשמתו. לאורך השנה מתעדים הילדים את התקדמותם, מתמודדים עם אתגרים, חוגגים הצלחות ולומדים להכיר את עצמם ואת עוצמותיהם. כך נבנה תהליך עמוק של התבוננות פנימית, חיזוק מסוגלות ובניית אחריות אישית, כחלק מתפיסה חינוכית הרואה בקשר אישי ובדיאלוג קשוב תנאי בסיסי ללמידה משמעותית. היוזמה מהווה נדבך מרכזי ביישום חזון בית הספר, הפועל לאור ערכים של דיאלוג, כבוד, סובלנות והקשבה הדדית, במטרה ליצור קהילה חינוכית תומכת, קשובה ומעצימה.

"כאשר אנחנו מדברים עם הילד ולא רק עליו – הוא פורח ומגלה את עצמו מחדש", מסבירה מנהלת בית הספר, סימה ברון. "הדיאלוג הקשוב הוא הבסיס להתפתחות אישית ולתחושת שייכות, והמסע האישי הזה מעניק לכל תלמידה ותלמיד הזדמנות אמיתית לגדול ולהגשים את חלומותיהם."

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, מוסיף: "בכפר סבא אנחנו מאמינים שחינוך אמיתי מתחיל בקשר אישי ובאמונה בילדים שלנו. היוזמה בבית הספר גולדה מאיר היא דוגמה לחשיבה חדשנית ולמחויבות העמוקה שלנו לחינוך מותאם לכל ילדה וילד. זהו מסע שמעניק לכל תלמידה ותלמיד כלים, ביטחון ותחושת ערך – ומתווה לחינוך איכותי ופורץ דרך, שמצמיח את דור העתיד של העיר והמדינה."