את הפרטים חושף מחזיק תיק הרווחה, מתי פז המדגיש כי מדובר ב – 5,546 משפחות4 הכוללות 10,855 בני משפחה. לדבריו, בשנה האחרונה התקבלו קרוב ל-500 פניות של אזרחים אשר פנו על רקע עוני וקשיי הכנסה ותעסוקה.
במחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת רשומים כ-3000 פונים4 מהם 2360 בגלל בעיות זִקנה. 632 פונים בעקבות תפקוד לקוי של הורים, 523 פונים בעקבות תפקוד לקוי של ילדים/נוער
86 פונות בגלל אלימות נגד נשים ו- 284 פונים בגלל אלימות נגד ילדים.
109 פונים בגלל התמכרות ועבריינות.
“המחלקה הכי עמוסה בפניות ציבור היא המחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת”, אומר פז, “השינוי הארגוני יוצר חיבורים בין היחידות השונות: רווחה קהילה, נוער, צעירים וקידום נוער אשר מרחיבים את מעגלי הסיוע לתושבים יוצרים מערכת קהילתית שלמה
אשר פועלת בסנכרון בין מערכות העירייה מאפשרים איגום משאבים ומנגישים את השירות לקהילה. בנוסף הורחבה העבודה הקהילתית ככלי שנותן מענה לאוכלוסיות קצה נוספות ומרחיב את השירותים המּוצעים כיום”.
צילום: תומר דואק