יו”ר עמותת כפ”ס ורעננה אוהבות חיות, רונית רמז:”יש להוציא הנחיה למנקים העובדים בעירייה שלא לפגוע בכלי המים של בעלי החיים”

 
יו"ר העמותה רונית רמז מעידה על תלונות רבות המגיעות אליה ממאכילי חתולים, על כך כי כלי מים טריים שהם מניחים בגינות, לחתולים שהם מאכילים באופן מסודר, נזרקים על ידי מנקי הרחובות "באופן קבוע, ובכוונה תחילה". 

לדברי רמז "בפניה שנעשתה לאגף האחראי על פעילותם עם בקשה להנחיה כי ימנעו משפיכת המים וסילוק הכלים (שמוצנעים בין השיחים והמים בהם מוחלפים לפחות פעם ביום), נמסר כי אסור להניח כלי מים, וההנחיה היא לפנות אותם". 

רמז מדגישה כי בקיץ חם כל כך, אין לבעלי החיים בעלי הפרווה והנוצות מקורות שתיה, ובלעדיהם חשים צמא גדול ונמצאים בסכנת התייבשות. מכלי אחד כזה נהנים חתולים, ציפורים, קיפודים ועוד בעלי חיים בסביבה. "המים טריים ומוחלפים בכל יום, ואינם מהווים מפגע תברואתי, כמקור ליתושים. לעניות דעתנו, ההנחיה נוגדת את חוק צער בעלי חיים, ויש להוציא הנחיה ברורה לכל מנקי הרחובות, שלא לפגוע בכלי המים ובבעלי החיים". 

מדוברת העירייה נמסר כי סגן ראש העירייה, עילאי הרסגור הנדין, בחן את הנושא והנחה את גורמי המקצוע שאין לזרוק כלים להשקיית בעלי חיים המתוחזקים מדי יום ושנמצאים במקומות מוצנעים, אך נגישים עבור בעלי החיים. "במקרה הנ"ל היה מדובר על כלים שהונחו על גבי המדרכה בכיכר בנתיב הליכה, מה שיצר מפגע עבור העוברים והשבים. עיריית כפר סבא משקיעה משאבים בשמירה על רווחתם של החתולים, עיקורם ודאגה לבריאותם מתוך תפיסה של אהבת בעלי החיים המתגוררים בעיר".


תגובות