בדיקת מתנדבי עמותת אור ירוק: מפגעי בטיחות במדרכות כפר סבא מסכנים את הולכי הרגל

 
מזה זמן רב נשמעות יותר ויותר תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על מדרכות היישובים בבטחה. האופניים, המכוניות החונות, הקורקינטים הממונעים, הגזם שנערם והשלטים החוסמים – כולם מסכנים את הולכי הרגל במקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר עבורם – במדרכה.

לכן, יצאו מתנדבי מועדון אור ירוק בכפר סבא לבדוק האם גם במדרכות כפר סבא ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל משום שהם מאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.

המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.

מטרת הבדיקה היא לוודא כי המדרכות בטוחות להולכי הרגל ובמידה ולא, ליידע את הרשות המקומית במפגעים בכדי שזו תוכל לטפל בהם למען בטיחות התושבים.

הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):

אונצו’ סירני– בשתי מדידות מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
החרושת- בשתי מדידות מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
המוביל- בשתי מדידות מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
סוקולוב- בשתי מדידות מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
תל אביב יפו- בשתי מדידות מתוך שלוש נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.

חסמים שנמצאו ברחובות במרחב המוקצה להולכי הרגל:
עמודי תאורה
עצים

עמותת אור ירוק: "לא ייתכן שהורים עם עגלות, בעלי מוגבלויות וקשישים לא יכולים ללכת בנוחות ובבטיחות במדרכות הרחובות בישראל. על ראש העיר מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור תושביו, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם, במיוחד האוכלוסיות הרגישות ביותר כמו ילדים וקשישים".

מהעירייה נמסר:"ממצאי הדו"ח הגיעו אלינו וגורמי המקצוע בעיריית כפר סבא ילמדו את הנושא לעומקו. עם זאת, יש להבדיל בין מדרכות שנסללו בעבר הרחוק לבין המדרכות התקניות שנסללות בפרויקטים חדשים". 

תגובות

תגובות