אור ירוק בכפר סבא: מפגעי בטיחות במדרכות מסכנים את הולכי הרגל

לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק לבדוק האם במדרכות כפר סבא ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל. מטרת הבדיקה היא לוודא כי המדרכות בטוחות להולכי הרגל ובמידה ולא, ליידע את הרשות המקומית במפגעים בכדי שזו תוכל לטפל בהם למען בטיחות התושבים
מזה זמן רב נשמעות יותר ויותר תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על מדרכות היישובים בבטחה. האופניים, המכוניות החונות, הקורקינטים הממונעים, הגזם שנערם והשלטים החוסמים – כולם מסכנים את הולכי הרגל במקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר עבורם – במדרכה.

לכן, יצאו חברי קבוצות הנוער המתנדבים בעמותת אור ירוק לבדוק האם גם במדרכות כפר סבא ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל המאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.

המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל.

בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.

מטרת הבדיקה היא לוודא כי המדרכות בטוחות להולכי הרגל ובמידה ולא, ליידע את הרשות המקומית במפגעים בכדי שזו תוכל לטפל בהם למען בטיחות התושבים. ממצאי הבדיקה הועברו לידיעת הגורמים המתאימים בעיריית כפר סבא.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בחמש השנים האחרונות (2010-2014) התרחשו בכפר סבא 722 תאונות דרכים, בהן 8 נהרגו, 34 נפצעו קשה ו- 184 הולכי רגל נפגעו.

הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):

• בן יהודה – ב- 33% מהמדידות נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
• התע"ש – ב- 67% מהמדידות נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
• ויצמן – ב- 33% מהמדידות נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.
• טשרניחובסקי – ב- 67% מהמדידות נמצא כי רוחב המדרכה אינו תקין.

חסמים שנמצאו ברחובות אלו במרחב המוקצה להולכי הרגל:
• עמודי חשמל
• עמודי תאורה
• רכבים חונים
• עצים

עמותת אור ירוק: "לא ייתכן שהורים עם עגלות, בעלי מוגבלויות וקשישים לא יכולים ללכת בנוחות ובבטיחות במדרכות הרחובות בישראל. משרד התחבורה והרשויות המקומיות חייבים לפעול ולוודא כי המדרכות בערים פנויות עבור הולכי הרגל, ובמיוחד עבור האוכלוסיות הרגישות ביותר כמו ילדים וקשישים, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם".

מהעירייה נמסר בתגובה:"ממצאי הדו"ח הגיעו אלינו וגורמי המקצוע בעיריית כפר סבא ילמדו את הנושא לעומקו. עם זאת, יש להבדיל בין מדרכות שנסללו בעבר הרחוק לבין המדרכות התקניות שנסללות בפרויקטים חדשים. מן הראוי גם לציין כי כאשר מדובר בעצים ועמודי תאורה שהוצבו על המדרכות לפני שנים אין פתרון מידי ופשוט". 

תגובות

תגובות