הערב תקיים עיריית הוד השרון ערב ייחודי שיזמו בני הנוער של הוד השרון

האירוע יתקיים בבימטרון הוד השרון, רחוב יהושע בן גמלא 26 ומסגרתו ייהנו הצופים ממופע להקת התקווה 6
בני הנוער של הוד השרון ביקשו ליישם את ערכי ההתנדבות, התרומה לקהילה, אהבת האדם והנתינה לזולת- להם הם נחשפים לאורך השנה כולה במערכת החינוך העירונית. יחדיו הם הקימו את נוער מאמי"ן- קהילה, של בני נוער, אשר מעודדים ויוזמים התנדבות. בשבוע הבא הם יקיימו מופע התרמה מיוחד, בהשתתפות אמנים מובילים, שכל הכנסותיו קודש לעמותת "ילדים שלנו"- עמותה הפועלת במרכז הרפואי שניידר למען ילדים החולים ומאושפזים שם.

מזה כחמש שנים פועלת בעיר הוד השרון בהתאם להנחיית ראש העיר, חי אדיב התוכנית העירונית "מערך לדרך". מטרת התוכנית היא לקבע את ציר ההתנדבות כציר המרכזי העירוני החינוכי המוביל במערכת החינוך מגיל הגן ועד לגיל התיכון וזאת כחלק מהיותה של הוד השרון עיר קהילה ירוקה. התוכנית נולדה ביוזמה משותפת של אגף החינוך בעירייה ומינהל חברה ונוער במשרד החינוך. במסגרת התוכנית פועלות עשרות תוכניות ופרויקטים בקרב בני הנוער בעיר למען הזולת ולמען השונה והאחר. לאור הצלחתה של תוכנית זו ומעורבותם הגבוהה של צעירי הוד השרון בעשייה ההתנדבותית והקהילתית, נבחרה העיר הוד השרון על ידי משרד החינוך, מבין עשרות רשויות, לקחת חלק בתוכנית הארצית "תעודת בגרות חברתית" אשר החלה לפעול בעיר הוד השרון במהלך שנת הלימודים תשע"ב. כידוע, למעלה מ- 70 אחוזים מבני הנוער של העיר לוקחים חלק לאור השנה במגוון פעילויות התנדבותיות במסגרות השונות.

בתחילת השנה, כאשר תלמיד העיר הוד השרון, רועי קליינמן, בן 16 וחצי, הלומד בכיתה י"א בתיכון הדרים. חיפש מקום בו יוכל להתנדב במסגרת התוכנית החינוכית הפועלת בתיכוני העיר "תעודת בגרות חברתית" הוא הגיע, בסיוע יחידת משאבי קהילה והתנדבות בעיריית הוד השרון, למרכז שניידר לרפואת ילדים וזאת בשל חיבורו האישי ורצונו להתנדב למען ילדים. שם בחר להתנדב בעמותת "ילדים שלנו" , עמותה הפועלת במרכז למען הילדים החולים והמאושפזים שם.

לדברי ראש העיר חי אדיב: "הוד השרון התברכה בנוער מוכשר, פעיל ומעורב מאוד בחיי הקהילה המהווה עבורנו גאווה גדולה. בני הנוער מהווים את חוד החנית של דור העתיד שלנו, מנהיגי העתיד ברמה העירונית והארצית כאחד. האכפתיות המעורבות והעשייה שלהם מבטיחים שכאן בהוד השרון נמשיך ליהנות מקהילה מעורבת ומשגשגת".

"בתחילת דרכי במרכז, סיפרו לי חברי העמותה על פרויקט חדש מטעמה שנותן לבני נוער לארגן פרויקטים כאלו ואחרים במטרה לגייס כספים לתרומות שילכו לעמותת "ילדים שלנו"" מספר רועי "בין הפרויקטים שהוצגו בפניי היו מכירת עוגיות, איסוף כספים מכל חברי הכיתה ועוד. באותו הרגע אמרתי לעצמי שאני הולך להרים מופע התרמה בהוד השרון ללא צל של ספק"

החודשים חלפו ורועי הצעיר החל בגיוס חבריו, בני הנוער של הוד השרון, למטרה החשובה, כשהוא מלווה בתמיכת מחלקת משאבי קהילה והתנדבות ואגף החינוך, תרבות הפנאי והקהילה בעיריית הוד השרון.

"רציתי שזה יהיה אירוע ייחודי, הרבה מעבר לעוד מופע התרמה" הוא מסביר "לכן חשבתי על הקונספט של- בני נוער עבור בני נוער. כלומר, בני נוער הם אלה שיארגנו את האירוע. עברתי בבתי הספר ובתיכונים על מנת לגייס איתי עוד ועוד אנשים שייתרמו למען האירוע ולמרבה המזל, שמחתי לגלות שבני הנוער בעיר רק מחכים לעזור ועשרות, אם לא מאות, בני נוער התגייסו למען המטרה הנעלה"

"לאורך התהליך הארוך של ההכנות למופע חשבתי עם חבריי הטובים על סיסמא שתהיה לנו והסכמנו בפה מלא ש"נוער מאמ"ין" תהיה הסיסמא הטובה ביותר. נוער מאמ"ין הוא נוער מצוין, אוהב, מתנדב, יוזם ונרתם. לאור שיתוף פעולה הגדול שקיבלתי מכל בני הנוער, היה לי ברור שמדובר פה במשהו יוצא דופן, משהו שיכול להיות כוח עצום. ולכן החלטתי יחד עם חברי, שמעכשיו, נוער מאמ"ין הינו קהילה, של בני נוער, אשר מעודדים ויוזמים התנדבות".

הפרויקט הראשון של בני הנוער, יתקיים הערב יום ראשון 11.5 בשעה 20:00 – האירוע השנתי של נוער מאמי"ן- נוער הוד השרון למען ילדים שלנו. האירוע יתקיים בבימטרון הוד השרון, רחוב יהושע בן גמלא 26 ומסגרתו ייהנו הצופים ממופע להקת התקווה 6, האחיות כרקוקלי, אורי שכיב, קוקי לבנה, שלום אסייג ולהקה מקומית.

עלות כרטיס כניסה תעמוד על 50 שקלים וכל ההכנסות קודש לטובת עמותת "ילדים שלנו" הפועלת למען שיפור רווחתם ובריאותם של הילדים המטופלים במרכז שניידר לרפואת ילדים. כרטיסים למופע ההתרמה ניתן לרכוש אצל נציגי הנוער בבתי הספר או בטלפון 054-5676271 כמו כן, ישמחו חברי קהילת נוער מאמי"ן לתרומות נוספות למען המטרה החשובה.

"אני יכול היום לספר שהארגון והפקת האירוע היה תהליך ארוך, מפרך וקשה.. אנחנו בני נוער ולכן לא קיבלנו הרבה שיתופי פעולה מאנשים, הרבה מהאנשים לא התייחסו אלינו ברצינות. אך את כל אלו ידענו לשים בצד ולהמשיך הלאה כמו גדולים. עם הרבה כוח רצון והרבה אמונה, הצלחנו להרים מופע התרמה, עם אומנים ברמה ארצית, אומנים עם שם גדול בתעשיית המוזיקה וכמובן אומנים שבני נוער מאוד אוהבים. והכול, אבל הכול, נעשה בהתנדבות. מ- א’ ועד ת’. בית הדפוס, ההגברה, האבטחה, התאורה, האומנים והרשימה עוד ארוכה. כעת, כשאנו שבוע לפני המופע, אני חושב שאני קצת מתחיל להבין כמה כח והשפעה יש לנוער המאמ"ין כיום. אם אנו הצלחנו להרים מופע מסוג כזה, אשר יש לו ביקוש רב בכל העיר ואף מחוץ לעיר, אנו מסוגלים לדברים הרבה יותר גדולים ואין ספק שזוהי רק ההתחלה. זו ההזדמנות להודות גם לעיריית הוד השרון על התמיכה העידוד וכמובן ההירתמות והסיוע לפעילות שלנו. מצד אחד, זכינו ליד חופשית בארגון ובהפקה, זכינו לתחושה כי מאמינים ביכולות שלנו, ליצור ולהרים מופע בסדר גודל שכזה, מצד שני, בכל פעם שנתקלנו בצורך בעזרה, בסיוע או בהכוונה, תמיד היה מטעם העירייה מי שניצב לימיננו ונותן לנו כל שנצטרך. זה לא מובן מעליו, אך בהחלט מעיד על עירייה ועיר שנרתמים ליוזמות בני הנוער, מעודדים התנדבות ותומכים בתושבים".

תגובות