לראשונה שיעור קריאת עיתונים בסוף השבוע זהה לקריאת עיתונים ביום חול
סקר TGI בוגרים שהתפרסם השבוע ומשקף את התקופה יולי 2013 – יוני 2014 , מצביע על המשך ירידה בשיעור החשיפה הכללית לעיתונות יומית לעומת אותה התקופה אשתקד.
שיעור החשיפה לעיתונות ביום חול ממוצע עומד כיום על 60.1% בהשוואה ל-62.1% בתקופה המקבילה יולי 2012 -יוני 2013. כמו כן בקריאת עיתוני סוף שבוע ניכרת ירידה בחשיפה בהשוואה בין 2 התקופות, שיעור החשיפה עומד על 60.5% בסוף שבוע ממוצע בתקופה יולי 2012-יוני 2013 לעומת 63.9% בתקופה מקבילה אשתקד.
ברמה חצי שנתית ניתן לראות כי מגמת הירידה בקריאת עיתונים יומיים ממשיכה ומגמה דומה נצפתה בקריאת עיתוני סוף שבוע למרות השיפור הקל בשיעורי הקריאה בימי חול בין ינואר-יוני 13 ליולי-דצמבר 13. שיעור החשיפה עומד על 58.7% בסוף שבוע ממוצע בתקופה ינואר-יוני 2014 לעומת 62.3% בתקופה יולי-דצמבר 2013. ובימי חול בממוצע שיעור החשיפה עומד על 58.8% בתקופה ינואר-יוני 2014 לעומת 61.3% בתקופה יולי-דצמבר 2013
שיעור הקריאה בעיתונות – יום חול וסוף שבוע ממוצע
בניתוח פרטני של העיתונים ניתן לראות כי ברמה חצי שנתית ושנתית "ישראל היום" מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל (פער מובהק סטטיסטית) עם שיעור חשיפה של 39.2% ביום חול ממוצע (עלייה מ-38.4% באותה תקופה אשתקד שאינה מובהקת סטטיסטית). ברמה חצי שנתית, ישראל היום עלה מ-38.6% ביולי-דצמבר 2013 ל-39.8% בינואר-יוני 2014 (גם עלייה זו אינה מובהקת סטטיסטית). עיתון ידיעות אחרונות רשם ירידה קלה בחשיפתו במונחים שנתיים מ-37.1% ביולי 2012-יוני 2013 ל-36.4% (ירידה זו אינה מובהקת סטטיסטית). בראיה חצי שנתית, הירידה בשיעור החשיפה לידיעות אחרונות יום חול מ-38.4% ביולי-דצמבר 2013 ל-34.5% בינואר-יוני 2014 הינה ירידה מובהקת.
בסוף השבוע "ידיעות אחרונות" ממשיך להוביל (באופן מובהק סטטיסטית) בחשיפה לעיתוני סוף שבוע ברמה שנתית וחצי שנתית. שיעור החשיפה לגיליון סוף שבוע של העיתון בתקופה יולי 2013 – יוני 2014 עומד על 39.7% (לעומת 41.6% יולי 2012-יוני 2013 – ירידה זו אינה מובהקת). ברמה חצי שנתית שיעור החשיפה של העיתון בתקופה ינואר–יוני 2014 עומד על 38.0% (לעומת 41.4% יולי – דצמבר 2013 – ירידה מובהקת). במקביל שיעור הקריאה לעיתון "ישראל היום" בסוף שבוע עומד על 33.9% בתקופה יולי 2013 – יוני 2014 (לעומת 32.9% יולי 2012-יוני 2013 – עלייה זו אינה מובהקת). ברמה חצי שנתית (ינואר-יוני 14 לעומת יולי-דצמבר 13), העיתון עלה (באופן לא מובהק) מ-33.7% ל-34.0%.
איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI ציין כי "אנו עדים בתקופה האחרונה בישראל למגמה המוכרת בעולם של ירידה בשיעור קריאת עיתונים, מגמה שנבלמה ואף חווינו בעבר , בניגוד למגמה העולמית, גידול לתקופת מה עקב הופעתם והתחזקותם של העיתונים ללא תשלום בישראל. הקצנה במגמה זו מגיעה לידי ביטוי בממצאי פרסום גל זה שבו לראשונה שיעור הקריאה בסוף שבוע זהה לשיעור הקריאה ביום חול כאשר בעבר שיעור הקריאה בסוף שבוע תמיד היה גבוה מיום חול. חיזוק לשינוי המגמה בקרב הציבור ניתן לראות בהסכמה להיגד ,המופיע בסקר, "כעת כשאני משתמש באינטרנט אני קורא פחות עיתונות מודפסת" משיעור של 41.6% בתקופה יולי-דצמבר 2013 ל- 43.4% בתקופה ינואר-יוני 2014 ."
לתשומת לבכם, בחודש מאי 2014 חלו שינויים במיתוג העיתונים מעריב יום חול, מעריב יום ו’ ועיתון סופהשבוע אשר התאחדו לעיתון אחד (בימי חול: "מעריב השבוע" ובסופ"ש "מעריב סופהשבוע"). שאלון הסקר ובהתאם ממצאי הסקר מתייחסים למכלל התקופה ינואר-יוני 2014. בנסיבות אלו הנתונים בגל הפרסום הנוכחי מתייחסים לשמות ההיסטוריים של כל עיתון בנפרד.
ברדיו: שיעור ההאזנה ביום חול ממוצע יציב במונחים שנתיים ועומד על 69.3% ביולי 2013-יוני 2014 לעומת 70.8% באותה תקופה אשתקד (ירידה זו אינה מובהקת).
בהשוואה שנתית בין יולי 2013 – יוני 2014 לעומת יולי 2012 – יוני 2013 , נרשמה עלייה מובהקת בהאזנה לקבוצת התחנות של "קול ישראל" (מ- 36.4% ל 38.4% ) אבל בראיה חצי שנתית חלה ירידה בשיעור ההאזנה במחצית הראשונה של 2014 לעומת המחצית השנייה של 2013 מ-39.0% ל-37.9% (שינוי לא מובהק).
התחנות האזוריות המשווקות על ידי "רדיו שפ"א" רשמו עלייה בשיעור ההאזנה בחתך שנתי מ-%30.9 ל-33.4% (עלייה מובהקת) כאשר בראיה חצי שנתית חלה ירידה מ-33.8% ביולי-דצמבר 2013 ל-33.0% האזנה בינואר – יוני 2014 (ירידה לא מובהקת).
גם תחנות גלי צה"ל רושמות עלייה שנתית מובהקת מ-39.5% ל-41.7% האזנה וירידה לא מובהקת בהשוואה תוצאות החצי שנתיות מ-42.7% ביולי-דצמבר 2013 ל-40.8% בינואר-יוני 2014.
אודות הסקר
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע" קנטאר מדיה מחקרי טי.גי.אי (לשעבר "מחקרי סינגל סורס") ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 4.126 מיליון נפש.
סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-33 מאז השקתו.
התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.
מאגר TGI הינו בסיס הנתונים המעמיק ביותר המצוי בידי גורמי השיווק. המאגר נבנה בשיטת
“Single Source Data” המאפשרת מעקב עמוק וממוקד על התנהגות הצריכה והשירותים של האוכלוסייה בישראל.