תחרות המתכונים של השף מאיר אדוני: “זכרונות מהמטבח של סבתא”

יש לכם מתכון מרגש של סבתא שלכם? זה הזמן לצלמו, לקחת ממנה את המתכון ולהירשם לתחרות המתכונים. (סבתא זה כמובן גם סבא..)
השף מאיר אדוני, כמו רבים מאיתנו, גדל והושפע מתבשיליה של סבתו מסעודה ולאורך 12 שנות כתית כמעט בכל תפריט יש מנה בהשראת סבתא מסעודה כמו למשל מרק חרירה באינטרפרטציה עדכנית, קרואסון בולנז’רי, מנות עם חלקי פנים שסבתא כה אהבה, סלט מרקש של גזר מבושל, האריסה שלה שנמצאת במנות שונות לאורך השנים, הלימונים הכבושים, הסרדינים הממולאים ועוד ניחוחות ממטבח סבתא מסעודה.

רבים מאיתנו מסתובבים עם זכרונות ילדות של התבשיל של סבתא, יכולים עדיין לחוש בטעמו ואת האהבה שליוותה את הכנתו. חלקינו זוכים עדיין להנות ממנו ואינספור פעמים אמרנו לעצמינו שצריך לשמר את הטעמים הללו- אסור לתת להם ללכת לאיבוד.
לא פשוט לקחת מסבתא מתכון. הרבה פעמים ההסבר הוא ערטילאי: "תשים קצת כמון, תוסיף קצת מים, תבשל זמן ארוך.. עד מתי? עד שתרגיש שזה מוכן…״

מאיר אדוני מזמין אתכם לשמר איתו את הטעמים של סבתא…ואולי גם להגיש אותם במסעדותיו.
יש לכם מתכון מרגש של סבתא שלכם? זה הזמן לצלמו, לקחת ממנה את המתכון ולהירשם לתחרות המתכונים. (סבתא זה כמובן גם סבא..)

איך זה עובד?

על מנת להרשם לתחרות מתכוני הסבתות יש להכנס לאתר של השף מאיר אדוני www.chefadoni.com
שילחו למאיר לפי ההנחיות באתר, את סיפור חייה של סבתא (מתי נולדה ואיפה, מה אפיין את הבישול שלה, מדוע בחרת דווקא את המנה הזו וכד). את התיאור, יחד עם מתכון המנה, תמונה של המנה ותמונה של סבתא ושילחו עד ה10 לינואר 2015.
המתכונים והסיפורים יבחנו על ידי השף מאיר אדוני והשפים שמובילים לצידו את מסעדות הקבוצה: שף יוני דנון (כתית), שף אסף שטרן (מזללה), שף אליאור בלבול (בלוסקיי) ושף אור שפירא (לומינה).

שולחי המנות שיבחרו יפגשו עם מאיר ו/או השפים שלו כדי להחליט יחד כיצד להכין את המנה ואיך לקרוא לה (כולל שם הסבתא). המנות הנבחרות יפורסמו באתר ויוגשו במסעדות של קבוצת כתית. שולחי המנות שיבחרו יקבלו הזמנה זוגית לסעוד באחת ממסעדות הקבוצה לבחירתם.

זה הזמן לקבוע דייט עם סבתא! (*סבתכם כבר לא בחיים ואתם רוצים להגיש מתכון שלה? הכינו בעצמכם את המנה, הזכרו בגעגועים בסבתא וצלמו את המנה).
·לתקנון המלא – www.chefadoni.com

רוצים להשתתף? כנסו לאתר של מאיר www.chefadoni.com , קראו את התקנון, הורידו את טפסי ההרשמה. ההרשמה עד ה10/1/15.

השף מאיר אדוני : "סבתי לעולם תשאר בזיכרון דרך האהבה המיוחדת לנכדיה, החום, השקט הבטוח שעטפה אותנו בו, החוכמה הפשוטה אך האיתנה שניבטה מעיניה, הסיפורים על יונה הנביא, משה בתיבה ועוד, אשר היתה מספרת לנו לפני השינה, אבל יותר מהכל, אני זוכר אותה, יום יום, דרך זיכרונות הטעמים, השבתות והחגים, הניחוחות והצבעים של האוכל שלה. אוכל שכולו אינסוף של אהבה, טעמים שנוצרים במשך שעות וימים של בישול איטי, המלחה והחמצה, רקיחה של פירות ירקות וסוכר, תבשילי דגים ובשר, צלוחיות של סלטי שוק טריים ליד- כאלו שטרחה עליהם ימים, בושם הגוייאבה והפיטנגו שגדלו בחצרה אשר היו מתמזגים בריחם עם ריחות אפייה משכרים. מטבח שהכיל אינסוף קערות ופחים גדושים באוסף גדול של צבעים, וסבתא, סבתא שלי מסעודה, שתמיד עומדת במרכזו של המטבח וחיוך ענק של שמחה על שבאת להיות איתה ולאכול ממטעמיה".

כיצד יבחרו המתכונים הזוכים ומה אם המתכון שלי נבחר?

1. המתכונים וסיפורי הסבתא יקראו ע"י מאיר והשפים של קבוצת כתית.

2. כותבי המתכונים שיבחרו כזוכים יפגשו עם מאיר ו/או עם השף של אחת ממסעדות הקבוצה, על מנת ללמד להכין את המנה ולהחליט על שם המנה שיוצג בתפריט (ויכלול את שם הסבתא).

3. המנה תוגש כחלק מתפריט הספיישלים של אחת ממסעדות הקבוצה.

4. המתכון והמנה יפורסמו באתר.

5. שולחי המתכונים הזוכים יתארחו באחת מהמסעדות של קבוצת כתית לפי בחירתם לארוחה זוגית.

תגובות