שיווק יעיל ופרסום ממוקד הם תחומים הרלבנטיים עבור כל בית עסק, חברה מסחרית או ארגון. כל ארגון פועל כיום בסביבה תחרותית, ועל מנת למשוך לקוחות, במקרה של עסקים וחברות מסחריות, או תשומת לב ציבורית ותקציבים, במקרה של ארגונים שונים, יש צורך לשווק ולפרסם את אותו ארגון בדרכים שונות ומתאימות.
לכן גם עולם השיווק הדיגיטלי רלבנטי כיום כמעט עבור כל בית עסק, קטן או גדול, כמו גם ארגון מכל מגזר ותחום עיסוק. ספציפית, גם עבור בתי עסק מקומיים אשר מעוניינים להשיג לקוחות בעיקר בקרבתם הגיאוגרפית, שיווק דיגיטלי מציע כיום כלים רבי עצמה ויעילים ביותר. כפי שנסביר מיד, גם אם אתם עסק מקומי מאזור השרון המעוניין למשוך אליו לקוחות מקומיים ו/או שיתופי פעולה שונים עם ארגונים אחרים מאזור השרון – כדאי לשקול לפעול בזירת השיווק הדיגיטלי המתקדם.
פרסום בפייסבוק ורימרקטינג ממוקד – שיווק דיגיטלי עם מיקוד גיאוגרפי
ישנם כלים יעילים רבים בעולם השיווק הדיגיטלי, ובכללם גם לא מעט כלים הרלבנטיים עבור עסקים המעוניינים לפרסם ולשווק באופן ממוקד מבחינה גיאוגרפית. נניח, לדוגמה, שאתם מנהלים עסק מסוים באזור השרון, ועסק זה רלבנטי עבור תושבי האזור (חנות המוכרת מוצרים כלשהם, עסק המפעיל חוגים לילדים באזור וכו’…) – באמצעות שיווק דיגיטלי אתם יכולים להעלות משמעותית את הסיכוי להגיע לתודעתם של לקוחות פוטנציאליים מקומיים רבים.
כיצד זה נעשה? ובכן, ישנם כאמור כלים רבים, ונסקור כאן כמה מהעיקריים שבהם, על מנת לקבל תמונה ברורה יותר בנוגע לאפשרויות שמציע שיווק דיגיטלי מקצועי –
שניים מערוצי השיווק הדיגיטלי המוכרים והרלבנטיים ביותר הם כמובן פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל. על ידי קמפיין מקצועי של פרסום בפייסבוק ניתנת לכם, המפרסמים, האפשרות לפלח את השוק בצורה מדויקת וחסרת תקדים, ולמשל להגיע לגולשים וגולשות המתגוררים באזור השרון, או אפילו באופן ממוקד יותר – בעיר בה העסק שלכם פועל או ממש בקרבתה הגיאוגרפית. ברגע שהמסרים השיווקיים השונים מתמקדים באנשים המתגוררים באזור, באופן אוטומאטי העלתם את רמת היעילות של קמפיין השיווק שלכם ואת סיכוייו להצליח ולמשוך את תשומת הלב הרצויה.
פרסום בגוגל הוא כמובן ערוץ עיקרי נוסף, בו ניתן למקד את מסרי השיווק על פי החיפושים השונים שמבצע כל משתמש באינטרנט. כך, אם אתם מנסים לשווק לדוגמה את חוגי הילדים שאתם מעבירים באזור, תוכלו להגיע ישירות לאנשים המתגוררים באזור, שיש להם ילדים בגילאים המתאימים ואפילו יותר מכך – אנשים אשר חיפשו ביטויים הקשורים לתחום בו עוסקים החוגים שאתם מעבירים. גם כאן מדובר ביכולות פילוח ומיקוד שיווקי שעד לפני עשרים שנה אף מפרסם לא העז לדמיין שיהיו קיימות.
בנוסף לערוצים העיקריים הללו קיימות פלטפורמות מתקדמות נוספות אשר מעניקות למשווקים בעולם האינטרנט יכולות מרשימות וחסרות תקדים. פלטפורמות כמו אאוטבריין וכלים שיווקיים ממוקדים ביותר דוגמת רימרקטינג הן כמה מהדוגמאות הבולטות בהקשר זה.
כיצד ליצור קמפיין שיווק דיגיטלי ממוקד ומקומי?
עבור בעלי עסק מקומי באזור השרון, כמו גם מנהלי ארגונים מסוימים המעוניינים ליצור קמפיין שיווק דיגיטלי ממוקד אשר ימשוך אל העסק/ארגון לקוחות מקומיים ורלבנטיים – כיצד מומלץ לעשות זאת?
הדרך הטובה והמומלצת ביותר היא כאמור ליצור קמפיין שיווק דיגיטלי מקצועי. למה הכוונה? ובכן, גם מי שמבין בעולם האינטרנט והמחשבים אך אינו עוסק בשיווק דיגיטלי בצורה מקצועית לא יידע כיצד לנצל את מלוא הפוטנציאל של כלים מתקדמים כמו רימרקטינג, או כיצד ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שבאמת ינצל את יתרונות המדיה החברתית באופן אופטימאלי. לכן, דרך הפעולה המתבקשת במקרה זה היא לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע מהתחום. אנשי שיווק דיגיטלי המתמחים בעולם מורכב זה, מתמקצעים בשימוש בכלים והפלטפורמות השונות ונשארים עם האצבע על הדופק בתחום בו קצב ההתפתחויות והשינויים הוא מהיר ביותר.
גם כאשר שוכרים את שירותיהם של אנשי מקצוע המתמחים בשיווק דיגיטלי ממוקד, יש לסכם עימם את הפרטים הקטנים, ולדאוג להבהיר להם את הצרכים העיקריים והחשובים ביותר של הארגון שלכם מאותו קמפיין שיווקי. במידה ואתם עסק מקומי, אשר תלוי בלקוחות הנמצאים בקרבה גיאוגרפית למקום העסק, יש לדאוג לשים דגש על שיווק דיגיטלי אשר מתמקד בלקוחות הרלבנטיים, ופועל בין השאר גם באתרים מקומיים, כאלו המרכזים גולשים רבים מאזורכם.
קרדיט תמונה fotolia