בבית הספר הירוק ע”ש שמעון פרס בכפר סבא הוקמה גינה חינוכית טיפולית ייחודית לטובת התלמידים. מדובר ביוזמה של המורה לגינון חינוכי טיפולי- ורד שמשון, מתוך ההבנה כי היא מציעה למידה משמעותית וגם תרפיה קבוצתית ופרטנית. ידוע כי הטבע הינו כלי ייחודי בעל עוצמות טיפול ייחודיות, כשדרך העבודה בגינה ניתנת הזדמנות להכיר את הטבע.
בפרויקט זה לוקחים חלק תלמידי שכבת ג’ וקבוצות תלמידים מכל שכבות הגיל במסגרת גינון טיפולי חינוכי. במסגרת זו התלמידים מקבלים ערוגה בנויה ובשיתוף פעולה עם שאר חברי הקבוצה הם מצליחים לחוות את הטבע – בעשייה בה הם: זורעים, שותלים, מנכשים עשבים, אוספים יבולים, מלקטים זרעים ועוד. יש לציין כי תלמידי כיתות ג’ לוקחים חלק בפרויקט זה מאחר ותוכנית הלימודים הינה רב תחומית, והעבודה בגינה מזמנת עבורם הזדמנות להכיר את התהליכים של הצמחים בהתנסות מעשית. עבודה זו נוגעת במגוון רחב של תחומים ביניהם: מדעים, אורח חיים בריא, כישורי למידה, חשבון, גיאוגרפיה ועוד.
כחלק מהפרויקט רוכשים התלמידים מיומנויות חדשות, ומפתחים את סקרנותם. כמו כן, יכולת תכנון וקבלת החלטות באה לידי ביטוי לצד שיתוף פעולה עם תלמידים בקבוצה וביטוי עצמי. יתרה מזאת, למידה זו מסייעת לשיפור הדימוי העצמי ולשחרור מתוקפנות, וכוללת מיומנויות מוטוריות לצד קואורדינציה ועוד. ללמידה באופן זה תועלות רבות ונוספות ביניהן: קוגניטיביות, אינטלקטואליות, חברתיות, רגשיות וגופניות.
עליזה סוקל, מנהלת בית הספר הירוק ע”ש שמעון פרס, “הטבע הינו כלי ייחודי בעל עוצמות טיפול ייחודיות. העבודה בגינה מתאימה לכל סוגי התלמידים. חדוות העבודה מגלה לתלמידים יכולות וחזקות ומקור להתמדה. הפרויקט הינו בעל חשיבות רבה, ומזמן לתלמידים את האפשרות להתנסות בלימודים מעשיים תוך פיתוח מיומנויות אישיות וקבוצתיות”.
ורד שמשון, המורה לגינה לימודית וגינון חינוכי טיפולי, “אוכלוסיית התלמידים היא עירונית וזו הזדמנות לחשוף את התלמידים ליהנות מהטבע לסמוך על המרחב, תוך פיתוח מיומנויות וכישורים רבים. תהליך הלמידה בא לידי ביטוי במרחב בית הספר- הגינה הלימודית, במרחב האישי- זריעה, שתילה, ליקוט ואיסוף תוצרי הגינה”