טיפים לשיפור המכירות בחנות שלכם

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי אדיר בהרגלי הצריכה, רכישות רבות נעשות באון ליין דרך האתרים הגדולים, אמאזון, איביי, אסוס.

העולם של היום מאופיין בקצב חיים מהיר מאד, הרבה מידע זורם בחיינו והרצון לחסכון בזמן עולה. רבים מעדיפים לרכוש את המוצרים שלהם ברשת על מנת לחסוך בזמן וגם בכסף.

הלך רוח זה משפיע מאד על החנויות הפיזיות  – אופנה, אקססוריז, צעצועים ומוצרי חשמל, ציוד משרדי ועוד. ההשפעה היא לא רק על החנויות הקטנות אלא גם על רשתות מבוססות וגדולות.

הירידה במכירות בחנויות הפיזיות הינה עובדה ועל מנת לשרוד בעולם החדש ולהתחרות בחנויות ברשת יש לבצע התאמות בחנות הפיזית על מנת להגדיל את המכירות בחנות.

חשוב מאד לגרום ללקוחות להגיע אליכם לחנות ולגרות אותם להכנס אליכם באמצעות שיווק חכם וממוקד בעיקר ברשתות החברתיות – פייסבוק / אינסטרגם, אבל מרגע שהם נכנסים לחנות, חשוב מאד שתתקיים מכירה ולקוחות אלו ירכשו את המוצרים בחנות.

להלן טיפים שיסייעו לכם להפוך את המבקרים בחנות שלכם ללקוחות משלמים

  1. סדר –  חנות מבולגנת ועמוסה עשויה להבריח את הלקוחות שלכם, לאף אחד אין זמן וסבלנות לנסות לאתר את המוצר שהוא מחפש. הלקוח מצפה למצוא את המוצר שהוא מחפש במהירות וקלות.
  2. ארגון החנות לפי פתרונות – סדרו את החנות לפי הפתרון שאתם רוצים לתת לצרכן. למשל באזור מסוים בחנות בגדים לסדר קרם הגנה וכובע מצחייה לצד כפכים ולהתאים את הרכישה לאנשים שמעוניינים לנסוע לים, לבריכה או לנופש.
  3. צד ימין –  היד הימנית היא החזקה אצל רוב האנשים ולכן מומלץ לארגן את המסלול כך שהלקוח יפנה ימינה לאחר שהא נכנס לשטח החנות. פנייה ימינה תשחרר את היד הימנית של הצרכן ויהיה לו נוח יותר לגשת למדפים ולאסוף משם את המוצרים.
  4. מקום הקופה חשוב מאד ויש לדאוג שהיא תמוקם בסוף מסלול הרכישה.
  5. יש לייצר עניין בקרב הלקוחות ולהבליט מוצרים חדשים המוצרים לא חייבים להיות קשורים לתחום המוצרים של החנות ויכולים להיות רלוונטיים לתקופה או לאירועים מסוים. למשל בתקופת המונדיאל חנות בגדים יכולה למכור קובעים / חולצות של נבחרות או אפילו כדורי רגל אם מדובר בחנות לבגדי ילדים.
  6. הנגשת המוצר בחנות על ידי התנסות בו  – הצרכנים אוהבים להרגיש את המוצר ולהתנסות בו לפני רכישה – זה די הגיוני. ולכן נסו לשלב התנסות במוצרים שלכם בחנות בחינם – השפרצת בושם, מריחת קרם, טעימת מעדן, שתיית משקה או כל התנסות אחרת שמוצעת לצרכנים בחנות יכולה להפוך את המוצר לנגיש, לשפר את מצב הרוח ולהעלות את כמות המכירות.

בניית מסלול רכישה נכון אינו דבר פשוט ודורשת ממכם בעלי החנויות להכיר את הצרכנים בצורה מעולה וכל הזמן למצוא פתרונות יעילים שיגדילו את כמות המכירות בחינות.

אין צורך בבניית תוכנית עסקית מקיפה לצורך כך אבל יש צורך בהכנת תוכנית עבודה חכמה שתשפר את החנות ותסייע לכם להגדיל את המכירות בלנות.

מקווה שהטיפים במאמר זה יסייעו לכם בכך.

בהצלחה!

משה הרשקו,

מנכ”ל חברת הייעוץ העסקי פורוורד – www.4ward.co.il

 

תגובות

תגובות