גוגל או פייסבוק? איפה מומלץ לקדם את העסק?

בעידן שבו כל המידע מצוי במרשתת, כל אחד ואחת מאתנו יודעים כי המענה המדויק לכל בעיה וצורך, נמצא במרחק של מספר הקלקות בודדות בטלפון הנייד או המחשב. עובדה זו איננה חומקת מאף בעל עסק ואכן עסקים גדולים וקטנים כאחד, עושים שימוש ניכר ברשת האינטרנט וזאת כדי להביא לפניות חדשות והגדלת היקף העסקאות

הבחירה באפיק השיווקי המתאים

בכל מה שנוגע לשיווק הדיגיטלי של העסק, מומלץ לעשות חושבים ולכלכל את הצעדים בתבונה. בדיוק כפי שישנו מגוון רחב של עסקים העוסקים בתחומים שונים, כך יש לבצע התאמה מדויקת בינם לבין האפיק השיווקי האפקטיבי ביותר אשר יניב תוצאות חיוביות בדמות פניות ורכישות.

בחירה בגוגל בתור אפיק שיווקי

מתי נבחר בגוגל כאפיק הנכון ביותר עבור העסק שלנו? על כך נענה בשתי מילים: צורך מידי.

קהל הלקוחות שמשתמש בגוגל הוא קהל אשר מחפש מענה מידי על צורך מסוים. כך למשל אם גולש יתקע מחוץ לרכבו, אז הרי שהוא יחפש בגוגל אחר פורץ מנעולי רכבים, ואם גולש אחר ירצה לתקן את פח הרכב, אז הרי שהוא יחפש באופן מידי אחר פחחות רכב.

השירות שלכם עונה על הצורך המידי של הגולשים? התקבלתם! האפיק השיווקי של גוגל הוא המתאים מבין השניים. עתה עליכם לענות על שאלה נוספת והיא טכניקת הקידום במנועי החיפוש.

מן העבר האחד, ישנו מה שנקרא קידום אורגני בגוגל ומן העבר השני קידום ממומן. הקידום האורגני הוא למעשה “קידום טבעי” של אתר העסק בתוצאות החיפוש. כך למשל, אותו פורץ מנעולי רכבים שהוזכר בדוגמה לעיל, ישמח אם יופיע באופן טבעי לחלוטין אל מול הגולשים בעמוד הראשון.

היתרון: מדובר בקידום שמשדר אמינות. הגולשים רואים בגוגל כתו תקן איכות והם מאמינים כי אם גוגל בחר באתר זה, אז הרי שמדובר באיש מקצוע מיומן. החיסרון: מדובר בקידום שלוקח זמן רב והוא עלול להימשך בין 4 חודשים לשנה ומעלה!

הקידום הממומן מנגד הוא קידום מהיר וקל. אנחנו משלמים לגוגל כדי להופיע ב-3-4 המודעות העליונות והתחתונות בכל עמוד, אלו הן המודעות הממומנות. ההופעה היא מידית מרגע הקמת הקמפיין והפניות יכולות לזרום במהירות.

היתרון: מדובר בקידום שלא מצריך המתנה. החיסרון: זהו קידום שבו אנו משלמים כסף רב הן עבור מנהל הקמפיין והן עבור גוגל עצמו. בנוסף, מן הרגע שבו נפסיק לשלם, כך גם נפסיק להופיע.

בחירה בפייסבוק בתור אפיק שיווקי

חושבים שהבחירה תהיה קשה? היו סמוכים ובטוחים שזה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים. אינכם צריכים להתייעץ עם מומחה קידום אתרים כדי להחליט בין פייסבוק לגוגל, אלא רק לעקוב אחר הפרט הקטן הבא: בעוד שגוגל עונה על צורך מידי, פייסבוק עונה על רצון שמגיע בכדרך אגב.

מה הכוונה? דמיינו את הסיטואציה הבאה: האם כאשר האוטו יינזק כתוצאה מתאונה, תיכנסו לפייסבוק? או תחפשו אחר מוסך פחחות בגוגל? וודאי שגוגל כי זהו צורך מידי.

אך אם אתם יושבים על הספה בניחותא, גוללים בפיד של הפייסבוק ולפתע פוגשים במודעה ממומנת שמספרת לכם על סופר חדש שנפתח עם שפע של מבצעים? זהו לא צורך כי אם רצון הגיוני לרכוש מוצרי מזון ושתייה במחירים הוגנים יותר.

עסקים לדוגמה אשר יכולים להפיק תועלת מקידום בפייסבוק הם משחקיות לילדים, מסעדות, אזורי בילוי ופנאי, חנויות אופנה, סוכנויות רכב ועוד. כל מה שהוא בגדר מותרות או רצון, הרי שהוא ייהנה משפע של עבודה כתוצאה מן השיווק הממומן.

תגובות

תגובות