האח הגדול בהוד השרון: העיר רושתה במצלמות

מאת: אירית מרק

במסגרת שיתוף הפעולה במאבק בפשיעה של אגף הביטחון בעיריית הוד השרון עם משטרת ישראל, הוצבה לאחרונה בנקודות שונות ברחבי העיר מערכת מצלמות מתקדמת לאיתור וזיהוי מעורבים בפעילות עבריינית. המערכת תאפשר איתור וזיהוי מיידי של המעורבים, זאת באמצעות הזנת מאפיינים ייחודיים

בנוסף החל מחודש אפריל האחרון נקלטו סיירי סיירת הביטחון כעובדי עירייה ב-100% משרה. אנשי הסיירת עובדים לכל אורך שעות היממה בטיפול במגוון גדול של פניות תושבות ותושבים במסירות ובמקצועיות גבוהה. על מנת לתגבר ולשדרג את בטחון התושבות והתושבים מקיימים הסיירים שילוב של משימות סיור רכוב וסיור רגלי, שימוש באמצעים טכנולוגיים ושיתופי פעולה עם משטרת ישראל וגורמי הצלה במרחב.  

ביום רביעי 24.6 התקיים כנס לסיירי הבטחון של עיריית הוד השרון. הכנס אורגן ע”י אגף הביטחון והאכיפה בשיתוף המחלקה למניעת אלימות, סמים ואלכוהול. את הכנס הובילו מנהל מחלקת ביטחון, זכאי שריקי ומנהל הסיור העירוני נפתלי אלמגור ובמסגרתו הועברו תכנים מקצועיים כחלק מהיערכות לימי הקיץ, בדגש על עבודה עם בני נוער. בסיום הכנס התקיים מפגש בפארק האקולוגי בהשתתפות ראש העירייה אמיר כוכבי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הבטחון נאור שירי, ומנהל האגף עמיר לזובר. 

לדברי ראש העירייה אמיר כוכבי: “בשנתיים האחרונו אנחנו משקיעים משאבים רבים כעירייה ובשיתוף פעולה עם משטרת ישראל כדי לצמצם את מקרי הפשיעה בעיר. תחושת הביטחון של תושבות ותושבי העיר, היא אולי הדבר החשוב ביותר לאיכות החיים והמרקם העירוני. חיזוק סיירת הביטחון, כמו גם מערכת המצלמות חדשה, הם רק חלק מהפעולות שאנו מבצעים כדי לספק לתושבות ותושבי הוד השרון את הביטחון הטוב ביותר שניתן”. 

עמיר לזובר, ראש אגף הביטחון בעירייה הוסיף: “מאבק מוצלח בגורמי הפשיעה, חייב להיעשות באמצעות חיזוק היכולות של העירייה, במקביל לשיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים. סיירת הביטחון  ומערכת המצלמות החדשה, מהווים שילוב בין היכולות של העירייה והמשטרה, בכדי לאפשר את מתן המענה הטוב ביותר לתושבות ולתושבי העיר. אני מודה למפקד נקודת הוד השרון פקד שמעון ברדה, על שיתוף הפעולה החשוב הזה שהוא חלק מפעילות יום יומית של המשטרה ושל העירייה בכל הקשור לחיזוק תחושת הביטחון בעיר”.

במסגרת שדרוג מערך הסיור העירוני וכחלק ממדיניות הנהלת העירייה לקדם את המודעות לשמירה על איכות הסביבה תוך חיסכון משמעותי בדלק, נרכשו לאחרונה 3 קטנועים חשמליים לשימוש סיירי הביטחון, זאת במקביל להחלפת ניידות הסיור לרכבים היברידיים חסכוניים וירוקים.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: “הפחתת טביעת הרגל שלנו על הסביבה בה אנו חיים היא כורח שמחובתנו לעמוד בו, למעננו ולמען הדורות הבאים. עיריית הוד השרון פועלת בכדי לחזק את הקיימות בעירייה ובעיר, להקטין את כמות הפסולת, לעודד מחזור וחינוך סביבתי ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית, כמו גם מעבר לרכבים מזהמים פחות, היברידיים וחשמליים”

תגובות