שנת הקורונה בכפר סבא: 62 עסקים נסגרו מול 179 עסקים חדשים שנפתחו

שנת הקורונה בכפר סבא הכתה אף היא בעסקים שרבים מהם נסגרו. לפי נתונים של מחלקת רישוי עסקים, ממרץ 2020 נסגרו ו/או התחלפו בעלים ב -62 עסקים
טעוני רישוי, באותה התקופה נפתחו 179 עסקים בכפר סבא.

חלק נכבד של העסקים שנפתחו הינם עסקים בתחום מכירות שונות און ליין וחברות הובלות.

הפעולות שהעירייה נוקטת כדי לסייע לעסקים הינן בין השאר תפעול הקו החם –לכל בעלי העסקים – לא רק הטעוני רישוי – מתן מענה ותמיכה לכל שאלות בעלי העסקים והתושבים. חלוקת פליירים לבעלי העסקים – הכוללים את הנחיות התו הסגול להדבקה על הוויטרינה החיצונית של העסק למודעות הלקוחות.

הקמת WhatsApp רישוי עסקים – מתן אפשרות לפניות בעלי עסקים והעברת הנחיות והודעות באופן שותף, יעיל ונגיש יותר. הקמת פורטל אינדקס עסקים מקומיים -בשיתוף השלטון המקומי ועידוד בעלי העסקים להירשם ולהיחשף לקהל הרחב .

העברת מידע לבעלי העסקים בנוגע למתן קרן הסיוע של האוצר  פעימה 1 , פעימה 2  ועזרה ברישום ושליחת טפסים.

קמפיין “כפר סבאים למען כפר סבאים” – עידוד צריכת התושבים בעסקים המקומיים – בשיתוף עם דוברות העירייה, צילום בעלי העסקים והעלאה כפוסט בפייסבוק
העירוני – הצגת העסק ומהותו אשר גרם לתושבים להכיר את העסקים הקטנים בעיר ולקנות בהם.

העברת מידע מעודכן לבעלי העסקים והנחיות לתפעול בתי העסק לאתר החירום. הקמת אתר דיגיטלי להגשת בקשות קשורות לרישיון עסק ושילוט בצורה ידידותית
ונגישה. הערכת תוקף של רישיונות עסק, בהתאם להחלטת הממשלה בוצע מיפוי העסקים במערכת מידע גאוגרפי GIS.

לפי המלצות הוועדה לעסקים קטנים ובינוניים להלן הפעולות שננקטו:

א. שיפור פריסת מצלמות אקספרס לעידוד תחלופת חניה ברחוב, וטיוב חלק ממופעי התרבות לפעילות בממשק עם הרחוב בוצע קמפיין לעידוד העסקים בכפר סבא לפיתוח יכולת השיווק און ליין.
ב. הוקמה פלטפורמה דיגיטלית לביצוע עסקאות בברטר ללא עמלות ) נרשמו עשרות עסקים בעיר .
ג. קיום אירועי רחוב – ניתן דגש מיוחד לקידום עסקים ברחוב ויצמן ומרכז העיר על ידי משיכת לקוחות
ד. ניתנה הקלה לבעלי עסקים לשימוש בלוחות מודעות העירוניים לתקופה ארוכה יותר.
ה. ניתנו הנחות ארנונה בהתאם לתקנות ההסדרים במשק המדינה, אשר מסדירות הנחה לבעלי העסקים הנפגעים מהמצב תקופת הקורונה – הסגר.
ו. הקצאת מקומות פריקה וטעינה ייעודיות – בעקבות מיפוי צרכים שבוצע בתוואי ביחד עם גורמי העירייה וצוות התכנון ולאור הבנת צרכי בעלי העסקים במקטע נוספו מיקומי פריקה וטעינה בנוסף לאלו שתוכננו מראש.

צוות קשרי הקהילה של הפרויקט ביצע את הפעולות הבאות: נעשה ליווי שוטף של צוות קשרי קהילה את הפרויקט, כולל קיום שיח רציף ופגישות עם בעלי עניין בתוואי הכוללים בעלי עסקים ,טיפול ומענה בפניות ציבור, שיתוף מידע על פרטי הפרויקט ולוחות זמנים באמצעים שונים – מנשרים, והודעות לתושבים על התקדמות העבודות ועדכון בכל הפלטפורמות הדיגיטליות של העירייה.

תגובות