פנינות השרון: הערים האטרקטיביות של אזור השרון 

בית ליד הים הוא ביטוי שחוק, חלום ישן שרובנו כבר שכחנו. דירה בעיר ליד הים, לעומת זאת, היא דבר שעדיין לא מאוחר ליהנות ממנו ואפילו במרכז הארץ. הנה קצת מידע על מה שעוד אפשר למצוא בערי החוף של השרון, ורמז: זה הרבה מעבר לקרבה לחוף ים.

זאב נחמנזון

התלונות בשנים האחרונות, בקרב הציבור הישראלי, מתמקדות לא פעם בפקקים הקשים במדינת ישראל, מה שיותר מעצבן הוא שהסוף לאותם פקקים גם לא נראה באופק. אבל יש פתרון, לפחות חלקי, והוא מתקרב אלינו בצורה של רכבת קלה, תחבורה ציבורית טובה יותר וכניסה מבוקרת לתל אביב. המטרופולין העצום הזה אולי ידע קצת הפחתה בעומס, אבל בסופו של דבר מדובר בגוש ערים מסואב ומסועף, צפוף ודחוס ולא פחות חשוב – יקר למגורים ומחיה באופן לא פרופורציונלי לסביבה. בחלקו הצפוני של המטרופולין הזה נמצאת העיר הרצליה, שלפחות בחלקה הקרוב לים הפכה למעוז האוכלוסייה המבוססת ביותר בארץ. מיד אחריה, מתחיל חלק אחר של ישראל; הרבה יותר רגוע ומרווח, שגם בו ניתן למצוא סביבה אורבנית שוקקת וחיה, עם קירבה לים ומחירים שפויים

קרדיט: shutterstock

על כביש החוף

נתניה היא אמנם עיר ותיקה שכבר גדלה מאד בשטח ובמספר התושבים ועדיין, היא ממשיכה להתפתח וההגירה אליה מתחדשת ונמשכת. השכונות הישנות אמנם רבות, אך כולן נמצאות בשלב כזה או אחר של תהליכי התחדשות עירונית; נכון שכמעט בכל אחת מהן תשמעו רעש טרקטורים ודחפורים שהורסים ובונים, אבל בסוף כל אלו, העיר נתניה תתהדר בכמות מכובדת של יחידות דיור חדשות שנבנו על פי התקנים והסטנדרטים הגבוהים ביותר. אל השכונות האלה נאספים קהלים צעירים יותר ומשפחות רבות, והעירייה נערכת לכך ומשפרת את התשתיות המוניציפליות, עם מרכזים מסחריים חדשים (שנתניה תמיד הייתה עשירה בהם), בתי ספר ומוסדות חינוך, שטחים ירוקים לפנאי וחיי משפחה, ושאר שירותים קהילתיים. בגלל המיקום האסטרטגי וההתחדשות העירונית, דירות למכירה בנתניה הפכו למוצר לוהט בשוק הנדל”ן של השרון, ומלבד ההתחדשות בשכונות הוותיקות, מסתיימת בימים אלו גם בנייתם של פרויקטים גבוהים ומגדלים במיקומים המבוקשים ביותר במזרח העיר. הפקקים אמנם מלחכים את העיר, אבל ממנה מאד קל לצאת לכביש החוף ולכביש 4 ומשם להגיע בקו ישר למרכז

מעוף היונה

ממש בסמוך לנתניה תמצאו את כפר יונה, אלא שהוא כבר ממש לא כפר. ב-83 השנים מאז הקמתו, כפר יונה עשה דרך איטית ומבורכת של צמיחה, מתוך תפיסה חקלאית ועבודת אדמה. הקרבה לנתניה ותהליכי העיור המואץ בישראל, הביאו עוד ועוד תושבים חדשים לכפר, והצביון בו השתנה. מיישוב של כמה מאות נפשות כפר יונה צמחה לכדי עיר קטנה עם קצת למעלה מ-25,000 תושבים, ועם שאיפות גבוהות ותכנית מתאר מרשימה שצפויה להכפיל את מספר התושבים ואף מעבר כבר בשנים הקרובות. כפר יונה חולשת על שטח של מעל 12,000 דונם, ועצם היותה עיר צעירה במיקום מעולה עם אוכלוסייה מבוססת, מעלה משמעותית את הערך שלה. רמת החיים בה גבוהה מאד, התשתיות העומדות לרשות תושביה מצוינות, החל ממוסדות חינוך מעולים ומתחנות רכבת בערים קרובות לגישה מהירה, כשלצד כל אלו הפיתוח העירוני נמשך. מעבר לקרבתה לים – זו אחת הערים הבודדות שעדיין ניתן ליהנות בה מאווירה כפרית ופחות עמוסה

קרדיט: shutterstock

תחנת כוח

בדומה לנתניה, גם חדרה כבר לא צעירה וגם היא ידעה עליות ומורדות. ככל שמדובר בנדל”ן בשנים האחרונות היא יודעת רק עליות, וכולם מרוויחים מכך. נכון, היא אמנם מתרחקת קמעה מהמרכז אך עדיין שייכת לאזור השרון ונהנית מתחבורה נוחה, תחנת רכבת ויציאה מהירה לכביש החוף וכביש 4. נקודת המפנה העירונית של חדרה הייתה לפני כמה שנים, כשמאות זוגות צעירים ויתרו על דירה חבוטה בפרבר מוזנח של עיר במרכז וקנו פנטהאוז מרכזי ומרווח בפרויקטים החדשים של העיר. תהליך ההצערה של חדרה הכניס דם חדש לעורקים ותיקים, השכונות הישנות התעוררו ונכון להיום העיר נמצאת בתנופת בנייה, בצד תכנון ופיתוח של שירותים עירוניים נוספים. קצב הבנייה בחדרה מעיד עליה כעל פנינת נדל”ן, והביקוש העולה לדירות בה, צופן לה עתיד מבטיח ומשתלם לאלו המתכוונים לרכוש בה דירה

קרדיט: shutterstock

לסיכום, לאזור השרון במדינת ישראל יש הרבה מאוד מה להציע למשפחות או לזוגות צעירים שמחפשים להשכיר או לקנות דירה. הנוף לים אמנם נשקף מחלון הולך ונסגר, אך עדיין ניתן למצוא באזור זה הזדמנויות ופרויקטים משתלמים לאכלוס. מעבר לכך, עד שיינתן מענה אמיתי לפקקים, מאזור השרון יוצאות ובאות מידי יום רכבות ואוטובוסים עד לליבה החמה של המטרופולין, כך שניתן לפחות להימנע מנהיגה בפקקים למשך שעות ארוכות ועל בסיס יומיומי. ואם בכל זאת אתם נאלצים לנהוג בפקק, ההמלצה האחרונה שלנו היא להתעצבן כמה שפחות ולנצל את הזמן בחוכמה.

תגובות

תגובות