מנכ”ל העירייה בכפר סבא, יובל בודניצקי: חושף כי בעת החתימה על הפרויקט בשנת 2016 לא בוצע הליך תכנון תקין. הדבר נראה לכל אורך ביצוע השלב הראשון, וניכר בעדכוני תכנון רבים לדבריו “בהמשך למסקנות שעלו משיתופי הציבור שערכנו, ובהתאם לצורך לבצע התאמת תכנון למציאות ולאיכות הראויה, ביקשנו לבצע רה תכנון ”
ראש העירייה, רפי סער ציין עוד “נוצרו פערים בהיקפים גדולים מאוד בין התכנון לבין המציאות בשטח. בעיות שלא צפו אותם, בעיקר בעיות בנושא של ניקוזים, של קווים שבכלל לא ידעו שהם קיימים, רק עכשיו גילינו קו של 300 מטר של ניקוז, שנמצא באזור ויצמן בין
נורדאו ועד העמק, קו שאף אחד לא ידע עליו, אף מתכנן. היו צריכים לקבל החלטה לא פשוטה, להוציא את הקו הזה, להציב קו חדש. הבניינים שם באזור היו מחוברים לקווים הא לה בצורה לא חוקית. רק שתדעו מה שקורה. אני חושב שתושבי ותושבות כפר סבא צריכים להבין את הפרויקט המורכב הזה, בעיקר בגלל כשל גדול מאוד של תכנון. אם היה פה תכנון נכון, ובסופו של דבר היה מי שיושב על המדוכה, ומבין בדיוק את התשתיות שקיימות ואת המצב של התשתיות שהיו , ואת החוסר בתשתיות אחרות, היינו מקבלים תוצאה
הרבה יותר טובה. רק שתבינו שהפער הוא בהיקפים של למעלה מ -20 מיליוני ₪, לעומת מה שתוקצב בתחילתה דרך. לא לקחן בחשבון את הנושא של ניקוזים בכלל”.
עוד ציין סער כי “לא לקחתם בחשבון את נושא מפעל המים. מפעל המים הוציא פה כספים גדולים על חשבון הציבור. במקום לקחת את זה מהמדינה. הניקוזים לא תוקצבו בכלל. ולא נלקחו בחשבון. מה לעשות? זו המציאות בשטח, עם עובדות אי אפשר להתווכח.
ולכן הפרויקט כל כך מורכב. אם הוא היה מתוכנן בקפידה, והיו מבינים שאת הניקוזים היו צריכים לתקצב אותם ולא לקחת מתקציב תמריצים”.
לגבי המשך פרויקט הנתצ בכפר סבא, השיב סער “אנחנו נמצאים בדיונים עם משרד התחבורה. הדיונים האלה בסופו של דבר, הם דיונים שבעיקרם הם תקציביים ומה נכון לעיר כפר סבא. ברגע שתיתן לנו את התשובות אנחנו ניתן לכם. כרגע אנחנו נמצאים בדיון רציני מאוד ומשמעותי מאוד מול משרד התחבורה. לדיון הזה שותפים מהשרה שהגיעה ועוד לפני כן, ומנכ”ל נתיבי איילון וצוותו. אנחנו כרגע חושבים רק על דבר אחד, מה נכון לעיר כפר סבא. ומה נכון לתושבי כפר סבא ולעסקים בכפר סבא, ומה נכון לתחבורה הציבורית
בכפר סבא. ברגע שאנחנו נוכל לעדכן, ניתן עדכון. וכך זה נמצא. אתם יכולים להיות באמת סמוכים ובטוח ים שהמערכת פה עובדת בצורה נכונה. הפרויקט הזה הוא פרויקט מורכב מאוד, הוא לא תוכנן בצורה נכונה, נשכחו ממנו הרבה מאוד פרטים שעלו עשרות מיליונים על חשבון התמריצים של הפרויקט. ולכן ברגע שאנחנו הבנו את המצב, וגם נתיבי איילון מבינים את המצב, וגם משרד
הת חבורה מבין את המצב, אנחנו נמצא את הדרך המיטבית למען תושבי העיר כולה”.
מאת: אירית מרק