יום הנערה 2022 בסימן בודי פוזיטיב בשיתוף בית ברל

ויצו מציינת השנה את יום הנערה הבינ”ל ומקדמת שיח בנושא דימוי גוף בקרב נערות באמצעות השקת אתר “SELFREE” וכנס בנושא בודי פוזיטיב

סקר ויצו שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בנושא תפיסות כלפי דימוי גוף אצל בני נוער:

כמעט 70% מבני הנוער בישראל מצהירים שחשוב להם לעסוק באופן יום-יומי בנראות שלהם ובגוף שלהם

כ-70% מבני הנוער בישראל מצהירים כי היו מעוניינים לשנות מאפיין מסוים בגופם, שיעור זה גבוה יותר בקרב בנות 78% 

כ-50% מבני הנוער בישראל מצהירים שהרשתות החברתיות משפיעות על דימוי הגוף שלהם ומרגישים שהגוף שלהם לא עומד בסטנדרטים של מה שהם רואים ברשתות חברתיות

כ-82% מהבנות נמנעות מסגנונות לבוש שלתחושתן לא הולמים את גופן, לעומת 71% מהבנים

במסגרת פעילויות ויצו לרגל חודש הנערה הבינלאומי, ויצו קיימה השבוע כנס בנושא דימוי גוף חיובי בשיתוף המכללה האקדמית בית ברל ובהשתתפות פאנל מומחיות ומשפיעניות העוסקות בנושא בודי פוזיטיב, וזאת במטרה להעלות את המודעות והתמיכה לקשיים ולאתגרים הקיימים בנושא של דימוי גוף בגיל הנעורים.

בעוד הנושא הולך וצובר תאוצה בעולם, כאשר התגית #בודיפוזיטיביטי ברשת טיקטוק חוצה את רף 20 מיליארד צפיות, ויצו שמה השנה דגש על יצירת כלים רלוונטיים ושימושיים לנערות ולנערים לחיזוק דימוי גוף חיובי וקידום של יחס מיטיב ובריא לגוף.

מכון גיאוקרטוגרפיה ערך סקר בהזמנת ויצו בחודש האחרון, בקרב 404 בני נוער בגילאי 12-18, מהממצאים עולה כי כ-70% מבני הנוער בישראל מצהירים כי היו מעוניינים לשנות מאפיין מסוים בגופם, כ-68% מבני הנוער בישראל מצהירים שחשוב להם לעסוק באופן יום-יומי בנראות שלהם ושל הגוף שלהם, כ-64% מהבנים אוכלים אוכל בריא לעומת 53% מהבנות, כ-50% מהבנות משתפות תמונות של עצמן ברשתות החברתיות, מנגד רק 33% מהבנים משתפים תמונות של עצמם, כ-67% מהבנים מתאמנים ועושים פעילות ספורטיבית בתדירות שבועית או באופן קבוע, לעומת 52% מהבנות.

אניטה פרידמן יו”ר ויצו: “ההתמודדות היא של כל נער ונערה בפני עצמו, השאיפה לשלמות הערצה לזוהר והרצון לשפר את עצמך הוא לא קצה הרצף, אחריו מגיעות הפרעות אכילה, אנורקסיה ועוד,  באמצעות אגף החינוך העברנו הרצאות וסדנאות ברחבי הארץ וגם ברשתות החברתיות לחיזוק דימוי הגוף אצל נערות ונערים”.

מירה מינס מנכ”לית ויצו: “כארגון שעוסק רבות בפעולה למען שוויון מגדרי, פעולה שהוגדרה כאבן יסוד בדרכה של ויצו מיום הקמתה, אין ספק שתחושת הבטחון של האישה בגופה היא סוגיה מרכזית ומשמעותית. מדובר בנושא שהדרך בו עוד ארוכה לנשים רבות ברחבי העולם”.

ויצו מקדמת נושא חשוב באמצעות מספר מהלכים משולבים כאשר בראש ובראשונה היא משיקה בימים אלו את האתר, “SELFREE”, שמטרתו חיזוק דימוי גוף חיובי אצל נערות באמצעות שיח קבוצתי וחברתי, הן בפעילות חינוכית ישירה (סדנאות והרצאות) והן בפעילות חינוכית עקיפה (רשתות חברתיות), פיתוח שיח ביקורתי למודל היופי הקיים, הכרת השונות הטבעית בין בני אדם, העצמה אישית וחברתית והכרות עם השינויים הרגשיים והגופניים הצפויים בגיל ההתבגרות.

אניטה פרידמן, דר חנה חימי ומירה מינס

בעידן שבו כל תמונה שנערה מצלמת את עצמה עוברת טייקים, פילטרים והכנות שלא ייבשו הפקת אופנה – ויצו מחזקת את המסר לנערות שבעזרתן, האחת לשנייה, הן יכולות להשתחרר מכבלי הסלפי.

במקביל, ויצו מייצרת פעילות חינוכית קבוצתית לנערות העוסקת בהכרות עם תהליך המחזור החודשי ומבט ביקורתי על השיח החברתי אודות הווסת. זאת, מתוך מטרה לנרמל את השיח ולייצר פתיחות וביטחון אצל הנערות ביחס לנושא.

הפעילות במסגרת יום הנערה 2022 תהווה יריית פתיחה לעיסוק ארוך טווח ומקיף בנושא של דימוי הגוף, מתוך מטרה לייצר תפיסות חינוכיות ערכיות שלמות המאפשרות לחולל שינויים מהותיים בחינוך, בתרבות ובסביבה.

רוב הנערות בישראל 2022 לא מרוצות מהמראה שלהן ו/או מהגוף שלהן. רוב הנשים בישראל 2022 היו נערות לא מרוצות מהמראה/הגוף וחלקן גדלו להיות נשים כאלה. התרבות שבה אנחנו חיים מקדשת אידיאלים שלא פעם מאבדים קשר עם הסטנדרטים הביולוגיים והפיזיולוגיים של הגוף האנושי, ומיום לידתנו מקבלות בהדרגה את העובדה שהגוף שלנו והמראה שלנו נמדדים לפי מודל מסוים מאוד שבדרך כלל לא עומדות בסטנדרטים שלו. 

עבור רבות, מדובר במסע מתמשך ומפרך של ניסיון להתאים או לפחות לצמצמם את הפער, וכל זאת כדי להשיג רווחה נפשית, ביטחון עצמי וחוויה בסיסית של שייכות וקבלה חברתית.

תגובות

תגובות