מאיר קדוש ז”ל || תערוכה לזכרו|| “מסע חיים”|| בית האומנים כפר סבא

התערוכה “מסע חיים” של האמן מאיר קדוש, הינה תערוכה לזכרו ותוצג בבית האמנים כפר סבא באוצרותה של אביה ממון.

מאיר היה אמן וצייר בעל שיעור קומה. נולד ב- 1937 בעיר אסואירה (עיר נמל הנושקת לחוף האוקיינוס) שבמרוקו. בגיל 9 עבר עם משפחתו לגור בקזבלנקה, העיר הגדולה במרוקו, שם למד בישיבת “אם הבנים”. בגיל 12 נאלץ להתחיל לעבוד ולסייע לפרנסת המשפחה. הוא החל ללמוד בגיל 20 בבית הספר הגבוה לציור שבקזבלנקה כשסיים את לימודיו עבד כגרפיקאי ומאייר המשיך לעזור לפרנסת המשפחה. 

מאיר עלה לארץ עם משפחתו ב- 1962 ועבד שנים רבות עד צאתו לגמלאות בליטוש יהלומים. תוך כדי עבודתו למד אמנות והיה לבוגר מכון אבני לציור ופיסול.

מאז היותו ילד צייר והמשיך בלהט לאורך כל חייו. אחרי עלייתו ארצה, הציג מספר תערוכות ובהן יצירות שצייר תוך כדי עבודתו במפעל היהלומים.

בשנת 2013 יצא לטיול שורשים מרגש במרוקו. ביקור זה הניב תערוכה עשירה שופעת זיכרונות, ציורי צבע ורישומים יפהפיים. בציוריו ניתן לחוש את ההתרגשות הרבה בה חש במהלך ביקורו; את התרשמותו מהטעמים, צבעי השוק, הלבוש המסורתי, דמויות מחלקת התה ומוכר המים, שומרי המלך, הבריכות לצביעת עורות, חומות העיר, צבעי הכחול על דלתות הבתים ובסמטאות, סירות הדייגים, העיזים המטפסות על עצי הארגון ממנו מפיקים את השמן הידוע, כל אלו ועוד – כולם זיכרונות ממסע השורשים במרוקו – ממרקש, קזבלנקה ובעיקר מאסואירה עיר הולדתו היפהפייה.

יש לציין את כישרונו המופלא כרשם. חלק בולט וחשוב מציוריו מכיל רישומים בשחור לבן או בעפרונות ועטים צבעוניים ובהם פורטרטים נפלאים, עם תפיסת מעולה של הדמות המצוירת. סגנון ואופי ציוריו השתנה ברבות השנים. בצעירותו צייר על אבנים, צייר את בני המשפחה על ניירות קטנים, לאחר מכן צייר ברישום וצבע את זיכרונותיו מטיול השורשים במרוקו ב 2013, תיעד כאמור מנהגים, דמויות, את קנקני התה המסורתיים, תלבושות מסורתיות ועד לציורים מופשטים שצייר לאחרונה כמו גם על כדים.

מאיר נפטר בשנת 2021 והותיר אחריו סטודיו מלא בציורים המסודרים בסדר מופתי על מדפים ומאוחסנים בתיקיות. רבים תלויים על קירות הדירה המטופחת שלו ושל רחל אשתו ובני ביתם.  

מאיר קדוש היה חבר עמותת האמנים “אמן בעירו” וזכה להערכה רבה מחברי הקבוצה כמו כן גם צד את עינם של מביני אמנות רבים אחרים. 

“בית האומנים”  רח’ גלר 4 כפר סבא

שעות פתיחת התערוכה: שישי 10:00-13:00, שבת 10:00-14:00 , 17:00-19:00

“מסע חיים”- תערוכת זיכרון לאמן מאיר קדוש

28/8/24 – 21/9/24

אוצרת אביה ממון,

פתיחה חגיגית ביום רביעי 28/8/24, בשעה 19:00

פעילויות בתערוכה – ימי שבת ב 11:00- הכניסה חופשית.

7/9 – הרצאה של מיכל זהבי: “החיים הכפולים של לואיס קרול אביה הספרותי של עליזה בארץ הפלאות”

14/9 – שיח גלריה עם האוצרת ומשפחתו של האמן בליווי מצגת ובה קווים לדמותו.

21/9 – סדנת רישום וצבע למבוגרים בגישה אינטואיטיבית מיוחדת. מנחות: ורד ברודנר וזהר גרינבוים.  

מאיר קדוש – “מסע חיים” – תערוכה לזיכרו – 1937 – 2021

 

תגובות

תגובות