70 אומנים ואומניות יציגו יצירות אומנות לתושבי כפר סבא במסגרת אירוע בתים פתוחים

“בתים פתוחים – סופ”ש של אומנות ויצירה מקומית” כפר סבא 2024 יוצא לדרך ויתקיים בין התאריכים 19-21 בספטמבר ב-65 בתים ומוקדים שונים ברחבי העיר – בהם יציגו 70 אומניות ואומנים כפר סבאיים.

במסגרת האירוע, יוכלו תושבות ותושבי העיר להגיע לבתי האומנים ומרכזים ציבוריים, ולפגוש את האנשים שמאחורי היצירה.
בין האומנים והיוצרים המציגים בפסטיבל, ניתן למצוא אומנים ואומניות בתחום הפיסול, ציור, מוזיקה, עבודות בעץ ובזכוכית, תכשיטים, טקסטיל, קרמיקה, צילום, איור ועוד, כאשר ניתן למצוא את כלל הפרטים וכתובות האומנים באתר העירייה ובחוברת שתופץ לתושבים, לרבות מפת הבתים הפתוחים.

אחת מהן היא ענבל זיסר, מאיירת ומעצבת גרפית תושבת כפר סבא, שיצרה דמות בשם בל, צעירה עם עודף משקל – במטרה לסייע לנשים, נערות ולילדות לחזק אהבה וקבלה עצמית. “יש לי מוצרים מיוחדים כמו מחברות, יומנים ולוחות שנה ואני מעבירה סדנאות והרצאות, לחיזוק הקשר עם הילדה הפנימית וקשר מיטיב עם עצמנו”, היא מסבירה. “הדמות של בל הופיעה בחיי כשהגשמתי חלום לגור חודש בפריז, וישבתי לכתוב בבית קפה, בל הופיעה מבין השורות וביקשה שאצייר אותה. באותה תקופה הייתי ארטית במשרד פרסום ולא ציירתי שנים, לכן חיפשתי בגוגל תמונות להשראה ולפתע הבנתי שבתוצאות החיפוש, כל הילדות השמנמנות עצובות ומחכות לרזות, והרזות מדלגות באושר. זו תפיסת העולם שאליה גדלתי וכך חייתי. מאותו היום, בל מבקשת ממני להפיץ את הבשורה שלה לכל אישה וילדה, שחובה עליה לקבל, לאהוב ולחגוג את עצמה. אני עושה את זה בדרכים רבות”.

 

 

אומן נוסף המציג את יצירותיו במסגרת “בתים פתוחים” הוא עידו עילם (21) אומן על הרצף האוטיסטי, אשר יצירותיו משלבות צילומים מרתקים עם טקסט מעורר מחשבה ונוגע ללב. לאחר שתערוכת יצירותיו הוצגה במסגרות שונות, כולל בתערוכת יחיד באוניברסיטת תל אביב, חזרה התערוכה לכפר סבא ותוצג לבאי האירוע.

על יצירותיו של עילם, כותב האוצר עו”ד אבי ברנע: “השילוב בין הצילום הוויזואלי למילה הכתובה, יוצר חוויה מרגשת שפורצת את גבולות הז’אנר ויוצרת ז’אנר חדש של אומנות”.

כל ההכנסות ממכירת היצירות של עילם, הינן תרומה לעמותת “זינוק לדרך חדשה” – עמותה שהוקמה במטרה לסייע לילדים, נוער וצעירים בתחומי חינוך ורווחה ובמטרה להעניק הזדמנות שווה למימוש אישי ולהביא לצמצום פערים חברתיים ושוויון הזדמנויות.

“עידו היה ילד שעבר ממסגרת לימודית אחת לשנייה, במסגרות הרגילות ולאחר מכן במסגרת החינוך המיוחד, עד שגילה את עולם הצילום, ומאותו רגע עידו פרח”, “, מספר אביו, ליאור. “הוא הפיק צילומים מרגשים, שהפעימו את כל מי שראה אותם. כשהחל לתאר מה הניע אותו לצלם כל תמונה, התגלה רובד נוסף לכישרון הגדול שלו, כשהשילוב בין התמונה לטקסט ריגש גם את המומחים והאוצרים”.

“הבית הפתוח” הוא פרויקט תרבותי, ששם לו למטרה לחשוף ולהיחשף למגוון פעילויות בתחום האומנות. הפרויקט מאפשר הצצה מרתקת לעולם היצירה והיכרות אישי עם אומני העיר, תוך כדי התרשמות מעבודותיהם האישיות, דרכי עבודתם וסביבת יצירתם.

ראש העיר, רפי סער: “העיר כפר סבא היא עיר המקדמת תרבות ואומנות על כלל גווניהן, ואני מזמין את תושבות ותושבי העיר להגיע לבתי האומנים ולקבל הצצה לעושר תרבותי מקורי ויצירה מקומית. אני רוצה להודות לכל האומניות והאומנים שפותחים את בתיהם בתקופה מורכבת זו ולוקחים חלק במיזם המרגש, המהווה חלק ממגוון מענים שיצרנו לחיזוק החוסן הקהילתי, ואשר הפך למסורת של אומנות קהילתית מעצימה בעירנו”.

תגובות

תגובות