פעילים למען תחבורה בת קיימא בכפר סבא, “לא זזים בכפר סבא” יחלקו סרטים למכוניות במטרה לגרום לעירייה לפעול לפתרון בעיית הפקקים

הפקקים בעיר בשעות הבוקר הולכים ומחריפים, ולמרות כל ההבטחות הגדולות נראה ששום פתרון יצירתי לא מבוצע על ידי עיריית כפר סבא. בעיר בה יש את מספר המכוניות לתושב הגבוה ביותר בארץ לא רק שלא רואים בשטח אף אחד מהצעדים שדובר עליהם כבר לפני שנים, אלא שההמתנה בפקקים מתארכת, גוזלת שעות שינה ומביאה לאיחורים במקומות העבודה.

על רקע זה, התארגנה קבוצת תושבים בעיר לשנות את המצב. בשלב הראשון הכוונה היא להעלות למודעות הציבור את הפתרונות השונים לצמצום מספר כלי הרכב על הכביש ולהגעה מהירה יותר תוך שימוש בשלל דרכי תחבורה. בין השאר, מדברים חברי ההתארגנות על הקמת תשתיות טובות יותר להגעה לרכבת, כמו קווי אוטובוס בתדירות גבוהה יותר, שבילי אופניים ומקומות חניה ליד התחנות.

ברקע עומדת גם בעיית האופניים החשמליים וריבוי התאונות הנגרמות בינם ובין הולכי רגל וכלי רכב. רשת שבילים טובה תביא להפרדה בין הולכי הרגל, רוכבי האופניים וכלי הרכב, תשפר באופן משמעותי את בטיחותם של תושבי העיר ותתן תמריץ להחליף את הרכב הפרטי באופניים ולפנות מקום בכבישים.

הבעיה בולטת במיוחד סביב מוסדות החינוך, שגורמים לפקקים ברחבי העיר בשל רכבי ההורים המסיעים את ילדיהם ללימודים. דרכי הגעה ירוקות, כך טוענים הפעילים, יחסכו להורים את הטרחה שבהסעות, יקצרו את זמן הגעתם למקומות העבודה וישחררו את הפקקים סביב בתי הספר.

ביום שלישי 14.6 יחל מבצע מיוחד של חלוקת סרטים כתומים ירוקים, כצבעי דגל כפר סבא, עם סרט שחור שיתווסף אליהם כמחאה על חוסר יכולתה של העירייה לספק מענה למשבר. הפעילים קוראים לתושבים לתלות את הסרטים על האנטנות של רכביהם וכך לקחת חלק במחאה.

כמו כן, הקימו הפעילים דף פייסבוק בשם “לא זזים בכפר סבא”, אליו הם מעודדים לשלוח תמונות של פקקים מרגיזים במיוחד, רחובות בהם אפשר לשלול שבילי אופניים וכמובן סרטים שנתלו על אנטנת הרכב.

אחד ממובילי ההתארגנות, לארי פאול אומר כי “הפעילות למען רשת שבילי אופניים בכפר סבא מול העירייה התחילה לפני כשמונה שנים בשנת 2008, וכמות השבילים שנסללו בשכונות הוותיקות זעומה. השבילים בשכונות החדשות נסללו מכוח החוק, כך שככל הנראה השביל היחיד שהוקם בשמונה שנים ברחוב דב הוז, אשר במקרה, או לא במקרה, בוצע בחודשים שקדמו לבחירות. מאז נדמו הטרקטורים בשטח.”

מאיר מנדלוביץ’, תושב העיר שעושה את הדרך בכל יום לעבודתו בהרצליה, מתלונן על השעות המתארכות בפקקים: “הפקקים הפכו להיות בלתי נסבלים. אני עובד בהרצליה פיתוח ובשעות העומס לוקח לי כשעה להגיע לעבודה ועוד שעה בחזרה. חלק גדול מהזמן מתבזבז ביציאה מהעיר או בכניסה אליה. ניסיתי כל מיני דרכים נוספות להגיע לעבודה אבל אין שום פתרון סביר אחר, האוטובוס מכפר סבא להרצליה עוד יותר איטי מהרכבים כי הוא נתקע באותם פקקים ועוד עובר במקומות נוספים. בשנים האחרונות לא ראיתי שום ניסיון לשפר את המצב – הפקקים רק הולכים ומתארכים. כולם מחכים לכביש 531 אבל הוא לא יפתור את התנועה בתוך העיר ואת הפקקים ביציאה.”

חבר מועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין (מרצ) מגיב לדברים: לא סוד הוא שאני מעדיף רכיבה על אופניים על פני שימוש ברכב הפרטי, אך התשתיות בכפר סבא אינן מאפשרות רכיבה נוחה ובטוחה, מה שיוצר הכרח לשימוש במכונית. אם אפילו 10% מהנהגים ירצו לעבור אל כלי תחבורה אלטרנטיביים, הדבר יביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה. בשנתיים האחרונות הצלחתי להעביר בתקציב העירייה 5 מיליון ש”ח עבור סלילת שבילי אופניים. לא עשו כלום עם התקציב הזה. הוא שוכב ומחכה ובינתיים הפקקים מחריפים. הובטח לי שוב ושוב שיסלל שביל ברחוב כצנלסון, אך הוא מתעכב כבר שנה וחצי, וגם זאת ממש טיפה בים. דרוש שינוי רציני בסדר העדיפויות”.


 

 

תגובות

תגובות