מה כדאי לדעת על סקירה מאוחרת

את נמצאת עכשיו בהיריון ראשון? את רוצה להיות בטוחה שהעובר שלך גדל בצורה הנכונה ומקבל ממך כל מה שהוא צריך? רוצה לדעת שהוא מתפתח יפה ושלא חסר לו שום דבר? אם כך, ברור שאפשר להבין ללבך. אין משהו נורא יותר מאשר להבין שמשהו לא טוב בהתפתחות ההיריון והעובר ולכן למעשה קיימות כל כך הרבה בדיקות שמומלץ לעשות בזמן ההיריון. אחת מהבדיקות היא כמובן סריקת המערכות המאוחרת ולכן ברור מדוע גם את רוצה לעשות בדיקה כזאת. סקירה מאוחרת נותנת לנו מידע רב אודות מצב העובר ולכן, אם את יכולה לעשות בדיקה כזאת וכך להגדיל את הסיכוי שלך ללדת ילד בריא, כמובן שזה כדאי. 

 

איפה כולן עושות היום סקירה מאוחרת?

 

ראשית, אם תדברי עם חברות שלך שכבר היו בהיריון, תגלי שכמעט כולן עשו סקירות מוקדמות ומאוחרות. שנית, את תראי שכל אחת עשתה את הבדיקה במקום אחר. יש מי שבחרה לעשות את הבדיקה אצל רופאים שעובדים במסגרת הרפואה הציבורית לעומת אנשים אחרות שעשו סקירה מאוחרת רק אצל רופאים פרטיים. האם יש אופציה שיכולה להיות מתאימה עבורך יותר? האם כל הרופאים הפרטיים מציעים בדיקות ושירות באותה הרמה? התשובה היא כמובן לא. לכן, אם יש לך אפשרות לבדוק ולברר שאת בוחרת את הרופא הכי טוב שקיים, כמובן שזה כדאי. הסריקה המאוחרת צריכה להתבצע, בין היתר, בעזרת מכשור מתקדם ואיכותי. לכן, אם את יכולה לבדוק שאת פונה למרפאה שיש בה ציוד מוביל, זה כמובן כדאי. בנוסף, אם יש לך דילמה בין שניים או שלושה רופאים, כדאי שתבדקי מה חושבות עליהן נשים אחרות שכבר היו בהיריון. האם הן יצאו מרוצות מהשירות ומרמת המקצועיות? לא תמיד זה כך ולכן שווה להשקיע ולראות מי יהיה הרופא שלך. 

 

האם מדובר על בדיקות יקרות? 

 

את רוצה לעשות בקרוב סקירה מאוחרת וחוששת שזה הולכת להיות עוד הוצאה כלכלית גדולה? לא יודעת על איזה מחירים מדובר? זה הרגע לעצור ולבדוק גם את הסוגיה הזאת. לא תמיד הרופא שיגבה ממך את המחיר הכי גבוה שקיים הוא גם הרופא הכי מוצלח. בנוסף, לא תמיד אם תשלמי יותר זה אומר שהרופא ישקיע בך יותר זמן או יפנה עבורך בדיוק את היום שבו היית רוצה לעשות את הבדיקה. לכן יש מקום לבדוק את הדברים לעומק ולראות איפה את עושה את הבדיקה וכמה תשלמי. חשוב גם לדעת שיש לא מעט רופאים שתוכלי לעשות אצלם בדיקות באופן פרטי ולקבל החזרים מסוימים. אין סיבה לשלם מחיר מופקע על בדיקה כזאת, אך גם לא כדאי לבחור את הרופא שאצלו זה יהיה הכי זול, כי זה עלול להעיד על חוסר מקצועיות. שווה להשקיע בבחירת מרכז רפואי מוביל כי כך תוכלי לישון בשקט ולדעת שאת עושה את כל הבדיקות הנדרשות במקום הכי מתקדם שקיים. 

תגובות