עוברים לפרימיום: מאזדה השיקה את רכב הפרימיום הראשון שלה

אחת מיצרניות הרכב הכי אהובות בישראל משיקה עכשיו רכב שרק מעטים יוכלו להרשות לעצמם. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מאזדה CX60

יוני אביב

לנהג הישראלי תמיד היתה פינה חמה בלב למותגי הרכב היפנים. בשנות השבעים והשמונים היתה זאת סובארו שכבשה את האספלט של נתיבי ישראל בצורה כל כך אינטנסיבית, שיכולתם להתבלבל בין פתח תקווה לטוקיו. בשנות התשעים היה זה תורה של מיצובישי – גם היא מארץ השמש העולה – להתנחל בלבבות ובמקומות החניה של הישראלים. אחרי שהתחלף המילניום הגיע תורה של מאזדה*. בעולם כבר מדובר היה במותג מוכר ומכובד, אבל עבור הנהגים בישראל הדגמים הראשונים היו חידוש גמור.

קרדיט Shutterstock



במבט לאחור ניתן לומר שהייתה זאת אהבה ממבט ראשון. הדגמים המשפחתיים בתצורת סדאן, 5 דלתות, רכבי הפנאי או הסופר-מיני, מכוניות המנהלים ואפילו רכבי השטח והג’יפים נצפו בכל כביש בישראל, ושמה של החברה התנוסס באופן קבוע בצמרת טבלאות המכירה של רכבים בישראל. בשלב מסוים בהחלט ניתן היה להגדיר אותה כמכונית העם. בקרוב נוכל לראות את הלוגו המוכר של מאזדה מנצנץ אלינו מכיוון חדש ומפתיע. זה יקרה כשתנחת בישראל המכונית שהשיקו היפנים כדי להיכנס בצורה חלקה אבל מרשימה אל שוק מכוניות הפרימיום: ה-CX60. ועד שזה יקרה – נוכל להסתפק בדגמים המצוינים של מאזדה שכבר נמצאים בארץ, גם כחדשים וגם כיד שנייה.

אז למה בכלל מאזדה מתעניינת פתאום בקטגוריית רכב שעד היום התעלמה ממנה? באיזה יצרניות על היא תצטרך להתחרות כדי לקרוץ לנהג הישראלי? כמה התענוג הזה צפוי לעלות ומה בכלל מקבלים בשביל הסכום הזה? כל התשובות בהמשך: 

פרימיום של מאזדה. יש דבר כזה

אז ככה: ה-CX60 הוא בעצם רכב פנאי גדול מידות מסוג היברידי נטען. כלומר, הוא מצויד בשני מנועים: הראשון מנוע בנזין רגיל בנפח 2.5 ליטר שיודע לייצר 190 כ”ס, והשני הוא מנוע חשמלי המייצר 136 כ”ס. המנוע החשמלי מקבל את האנרגיה שלו מעמדות טעינה חיצוניות ממש כמו רכבים חשמליים לגמרי, והוא מסוגל לספק טווח נסיעה של 62 קילומטר בהסתמכות על חשמל בלבד. כדי להשלים את יחידת הכוח הזאת, ה-CX60 מגיע עם פלטפורמת הנעה אחורית ותיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים ונתונים מרשימים כמו 5.8 שניות בזינוק מ-0 ל-100 קמ”ש. 

חשוב להבין שמדובר בדגם שיצטרך להתמודד עם יצרניות מהוללות כמו אודי עם ה-Q5 שלה, או ב.מ.וו עם ה-X5 שלה. כנראה שבגלל זה התאמצו היפנים של מאזדה להנדס רכב פנאי שיהיה טיפונת ארוך ורחב יותר מהמתחרות הישירות, ואז העמיסו לתוכו אינספור פיצ’רים חדשים וחכמים, כמו גם שלל מערכות בטיחות ובקרות נהיגה מתקדמות. בין היתר תמצאו שם מסך מולטימדיה ענקי עם כל הקישוריות הרלוונטיות של אנדרואיד או אפל, מערכת שמע מרשימה מאוד עם לא פחות מ-12 רמקולים של Bose, שלל מצלמות שאמורות לספק מבט היקפי, בורר הילוכים אלקטרוני ולוח מחוונים דיגיטלי שאמורים להשלים תא נוסעים מהודר ומפואר. כיאה למכונית בקטגוריה המוטורית הזאת, גם רשימת מערכות הבטיחות עמוסה ומכובדת. יש שם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית המזהה גם הולכי רגל או דו גלגלי, בלימת חירום בנסיעה לאחור, בקרת עייפות ועוד. 

והמחיר גם פרימיום 

אוקיי, זוכרים שאמרנו שהישראלים התאהבו במאזדה כמעט ממבט ראשון? אז סביר להניח שגם ה-CX60 תשלהב את דמיונו של העם הנוהג בציון, אבל צפויים לה כאן לא מעט חבלי קליטה. בתור התחלה, מדובר ברכב היברידי נטען, בתקופה שבה המגמה היא לעבור לרכבים חשמליים לגמרי. במובן הזה נראה כאילו מאזדה עושה פה צעד טכנולוגי קדימה, אבל עדיין צעד מעט מהוסס. בתור המשך, גם תג המחיר של ה-CX60 הולך להיות פרימיום. ההערכות מדברות על משהו בשכונה של 350,000 שקלים, מה שימצב את רכב הפרימיום הזה מחוץ להישג ידם של רובם המכריע של הישראלים. אלו יוכלו בוודאי להתנחם בדגמים האחרים של מאזדה שעדיין נמכרים כל יום בישראל, מציעים תמורה נאה מאוד למחיר, ושומרים על רמת סחירות גבוהה למשך שנים. סעו בזהירות. 


* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש. 

מספר רישיון 54414.

תגובות