אירית מרק ואני בביקור אצל משפחת ספורטה / מאת יואב חביב

צרור המפתחות שלי נעלם. אירית אוספת אותי. אמרתי לכם : ממשיכים כרגיל. האמת… אני סתם מרוויח זמן. ככה זה כשאתה פותח מקלדת בנייד ומקליד ספונטנית מהלב. מהבטן. מהקישקע. כרגיל רק על אוהבות ואוהביי המושבה. לפתע אתה נותר ללא כותרת. אירית מרק. ד”ר אסנת ספורטה. יששש : העצמה נשית. אפשר להמשיך.
אירית ואני כבר ביסמין בואך משפחת ספורטה. אורחים של אסנת ומולי. הזוג הכי יפה במושבה. לגביי מולי אני משוחד הריי בשחקן עבר של הפועל כפר סבא עסקינן. אסנת ואירית. כל מילה. חברות אהובות שלי. בעצם גם לאסנת עבר באגודה : כדורעפנית עבר.. עם עבר ירוק. בית חם. מארחים בחסד עליון. אנרגיות קסומות. רוגע מעצים… וכמה אני זקוק לזה בימים הללו. סביב השולחן : המארחים אסנת ומולי. האורחים אירית ואנוכי. מולי חסר בפריים. הריי מאן דבעי צריך להנציח. האמת מולי נחבא אל הכלים… מותיר את כל הבמה לרעייתו… והאמת מגיע לה.
אבל אמרנו : העצמה נשית ואין כאסנת ואירית להמחשה. אלא שבן רגע אתה מבין שאתה מסב לאותו שולחן עם שתיי הנשים המדהימות הללו מילה. אבל מילה לא תוכל להשחיל. אך כמה כייף לשבת ולהאזין להן. לחצתי פליי מולי הנהן בראשו אך לא בטרם חלץ בקבוק יין לאניני טעם… כמו שרק הוא יודע. אני סח מזה עידן אודות העצמה נשית. בלי שריונים. ללא אפליה מתקנת. בלי חסדיהם של הגברים החד אונתיים. רק עם כישרון. יכולת. התמדה. רצון. ורבליות. כושר מנהיגות. שארם. שנינות. חדות. אהבת האדם. קבלת האחר והשונה. לב ענק. עזרה למי שגורלם לא שפר עליהם.
כאלה הן בדיוק אסנת ואירית ולהן אף השמיים לא יהוו גבול. איש לא הגיש להן דבר על מגש של כסף. הן לא קוננו לעולם : אכלו לי. שתו לי. הכל בעשר אצבעותיהן. אתן מהוות עבורי מופת ומודל לכל הכלול בכותרת לטורי אודות העצמה נשית. וכמה שאני רוצה לחזות… עוד בטרם הזדכות על הציוד…בנשים המנהלות את העולם. אנחנו רק נשתף פעולה מהיציע. לא נפריע להן. האמינו לי העולם יהיה טוב יותר. צודק יותר. מכיל יותר. שנאת החינם תומר באהבת חינם. אירית מרק : אתם מכירים אותה כמי שבנתה עצמה עד הגיעה למעמד של העיתונאית הבכירה במושבה. וכאן כל הקרדיט לארז מי רז וירון אנקורי שזיהו את הטאלנט עוד בטרם הקלידה סייג.
אתם מכירים את האימפריה התקשורתית שייסדה אירית מרק במו מניין אצבעותיה. כמה מכם זוכרים שאירית הייתה יו”ר ויצ”ו במושבה. שמזה חצי יובל הקימה מפעל של חסד ונתינה עם פריורטי לחיילים. לאימהות חד הוריות… אה כן נזכרתי…ההתחלה הייתה בטור בירוק שהוקדש לעצות פרקטיות לחד הוריות : ארז וירון אתם גאונים. אני לא אפרט מפאת צנעת הפרט… אך אומר רק זאת : ליבה ויכולת נתינתה לא חסרים המה למול כישוריה. אסנת ספורטה… מהיכן להתחיל בכלל. בת המושבה. ילידת שיכון עלייה. אתם בוודאי תישאלו אותי מהיכן כל היופי הזה… אז זהו שלא מהאמבטיה… זה ממתכון מנצח של אבא תימני ואימא רומניה.
כבר בילדותה ספגה מאימה נתינה מהי עת עבדה האם עם אנשים בעליי צרכים מיוחדים. שרות מכונן בחיל האוויר. תואר ראשון. שני. שלישי. ועל הדרך גם בוגרת התוכנית למנהיגות בביה”ס למנהל עסקים הרווארד בוסטון. מרצה בכירה באקדמיה. אני יודע שאני מאריך ברם אסנת ראויה לכל אות. לכל מילה. לכל משפט. מנהלת בית ספר ברעננה. מנהלת אגף החינוך בחולון. סמנכ”לית בעיריית חדרה. ועוד היד נטויה.
אני כותב ספונטנית. בלי הכנה. סומך על זיכרוני…שכבר איננו כבימים עברו. אז אני מתנצל על כל שפרח ונותר מחוץ לטור. זוכרים את צרור המפתחות האבוד מהרישא של טורי… תוסיפו את הכוס ההפוכה מהתרבות המרוקאית… אליבא דאירית.. אז כל זה ועוד בטור הבא. מתנצל מרק עצר אותי. ולכן ולכם חברות וחברים שלי אזכיר שוב : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב. ולכם אסנת ומולי היקרים… בשם אירית ובשמי : תודה מעומק ליבי על ארוח מושלם וקסום. אוהב אתכם. מאד אוהב אתכם. יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏אוכל‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות

תגובות