בזולה אצל ציבי אלון / מאת יואב חביב

איך סיכמנו… ממשיכים הלאה. לפיכך בואו ואתן לכם רצפט למתכון מנצח : אחד מונדיאל. שניים נוספים לחברותא : עו”ד ראובן חן וציבי אלון נסיך המושבה. בחרו לוקיישן ללא הפרעות… רק שלושה חברים טובים מזה למעלה משלושים שנה : נכון… הזולה של ציבי. ועם בזולה של ציבי עסקינן אז צר לי ברם אני מנוע מלהוסיף בשלב זה.
הזולה עדיין דיסקרטית. כל זה עדיין לא מבטיח ניצחון… וכאן ניכנס ציבי לתמונה… כי מונדיאל על בטן ריקה וראש חלול כמוהו ככנר ללא כינורו. מפאת עינא בישא לא אפרט…רמז קל : ציבי האביס שולחן מכל טוב ארצנו האהובה… לכדור לא נותר מקום.
יש גם מקרר בזולה של ציבי. הוודקה עמוק בפריזר. הבירות סדורות שורות שורות על מדפיי המקרר… אז מה הפלא שאינני זוכר מי החזיר אותי למעונות הגיל ואת ראובן לבנה ביתך. ציבי ” נישפך ” על הספה בזולה.מה שכן זוכרים : מסי. מסי. מסי. ארגנטינה בחצי הגמר. ואם בראובן וציבי עסקינן… תרשו לי כמה מילים… היישר מעומק ליבי ומה שייצא ייצא.
את ראובן חן הכרתי בסוף שנות השמונים. אני בצד השני של ויצמן 135… מנהל את הקמפיינים של ראש העיר יצחק ולד ז”ל. ראובן בחור צעיר ונימרץ מנהל מילחמת חורמה על השבת מפעל המים לידיי תושביי המושבה חבריי האגודה השיתופית בע”מ. כן זה אנחנו. ואתם יודעים מה : ראובן צדק וצודק עד עצם היום הזה : זה שלנו. לכולנו הזכות לבחור ולהיבחר. האגודה לא שייכת לשום פוליטיקאי מכל צד שהוא. גם הנכסים כי רבים המה בבעלותנו. לא ארחיב כרגע. מי שרוצה יותר פרטים… נא להתקשר אליי לפרטי אתן לכם את הנייד של עו”ד ראובן חן הלו הוא מר מפעל המים.
שלושים שנה מנהל ראובן את המאבק הצודק בהתנדבות מלאה למעננו תושבות ותושביי המושבה. ראובן גם עתר לבג”צ וממתין שתמלאו את הסקר כדי שהבג”צ יוכל להכריע בעד הצדק ובזכות המאבק של ראובן חן יושבו סוף סוף נכסינו לידיינו. ציבי אלון. מאיפה להתחיל : צדיק בן צדיק. האבא רבי דוד זצ”ל…כל מילה שהוסיף תגרע. האימא תיבל”א… הבלנית המיתולוגית. יואב חביב יו”ר הפועל כפר סבא. ציבי אלון יו”ר בית”ר כפר סבא. מעולם לא היה שת”פ כזה בארץ בין בית”ר להפועל. זה לא הסיפור יקיריי.
הסיפור הוא ציבי וגם חמישה טורים שלי לא יוכלו להכיל את כל מצוותיו של ציבי אלון בשיתוף פעולה מלא של רעייתו יהודית. הקיר בזולה… אפשר להבחין בתמונות… עמוס לעייפה בגביעים. תעודות הוקרה. אותות הצטיינות וקלף אחד המבשר על בחירתו של ציבי לאיש השנה במושבה… ולא ביכדי. ליפניי שלושים שנה נדר בפניי אחי האהוב ציבי…לא רצו לגייס אותי סח לי ציבי… כל עוד אני חי הוא מוסיף… לא יהיה ילד אחד בשכונות שיירצה לשרת את המולדת ויסורב. לא יהיה דרדק שלא ייקבל את ההזדמנות השווה למצות את יכולותיו…וימואן. וכבר אז התאהבתי בציבי והתחברתי לאידאולוגיה שלו. מעולם לא פגשתי לב ענק ומכיל כמו ליבו של חבר הנפש שלי. למעלה משנות דור פועל ותורם ציבי אלון במושבה ובכל תחום שרק תעלו על דעתכם.
אין לכם מושג עד כמה משקיעים יהודית וציבי אלון למען השכבות במושבה שגורלן לא שפר עליהם. אני מתחייב : בשבוע הבא פרק ב’ של הטור הנוכחי… כי הריי גם אני לא מסוגל לדחוס לטור אחד את מפעל חייו של ציבי. המשך יבוא. והאמת יש גם מונדיאל… מגיע לי לא ככה. תודה מקרב לב לצדיקים ראובן חן וציבי אלון חבריי היקרים…על ערב קסום. מהנה. מענג. מעצים… וליאו מסי אחד. ולכן ולכם חברות וחברים שלי זיכרו תמיד : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם…. ויאללה מונדיאל. שבוע טוב ומבורך. שלכן ושלכם יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏9‏ אנשים‏, ‏אנשים יושבים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות

תגובות