תכנון פיננסי ופרישה: הסיבות להתחיל מוקדם

כשרוב האנשים חושבים על גיל הפרישה, תמונות של חיים חסרי דאגות עולות בתודעתם, טיולים עם בני הזוג שלהם, בילוי זמנים מאושרים עם המשפחה והחברים, ובאופן כללי חיים ורודים ופעילים. אבל המציאות עשויה להיות קצת יותר רחוקה ממה שאנשים רבים מדמיינים.

ישנן סיבות רבות לדחות את הצורך לחסוך לפנסיה – צרכים מיידיים יותר, חיסכון לדברים אחרים (בית, חתונה, רישום הילדים ללימודים באוניברסיטאות), שימוש בכסף להשקעה, רצון לטייל יותר בגילאים צעירים. זה קורה לכולם, אבל יש סיבות משכנעות להתחיל עכשיו תכנון פיננסי ופרישה.

יש עשרות תירוצים לא לחסוך לפנסיה, וכולם נשמעים טוב

סביר להניח שיש לכם כמה תירוצים יצירתיים במיוחד. אבל ככל שתחכו יותר זמן כדי להתחיל לחסוך לפנסיה, כך יהיה לכם קשה יותר כלכלית בעתיד. 

כשגיל הפרישה הרשמי מוגדר ל-63 שנים, זה אומר שההכנסה מהפנסיה צריכה להחזיק למשך כעשרים שנים. לכן, אם תרצו לשמר את רמת החיים הנוכחית שלכם (או לשפר אותה) במהלך שנות הפרישה שלכם, תצטרך לבצע הפרשות נוספות בעת חישוב הסכום הרצוי לכם בעתיד, עם תכנון פיננסי ופרישה עם ייעוץ של מומחה בתחום.

האינפלציה תשפיע על החיסכון 

סביר להניח שאנשים רבים שחוסכים כסף מחזיקים אותו בחשבון חיסכון בבנק. עם זאת, ייתכנו השפעות מזיקות של אינפלציה שעלולות להפחית את ערך הכסף שנמצא בחשבון חיסכון. לכן, לא רק שצריך להתחיל לחסוך, צריך לעשות זאת בצורה חכמה ולזהות דרכים לשמר גם את ערך הכסף.

אחת הדרכים לעשות זאת היא לבחור בחשבונות חיסכון עם ריביות גבוהות. לחילופין, ניתן לשקול גם פוליסות צמודות השקעה המשלבות ביטוח חיים ומרכיבי השקעה. כך, לדוגמה, מומלץ להרכיב תוכנית צמודת השקעה פרמיה רגילה לכל החיים, המציעה גישה לחבילה מגוונת של קרנות – כולל קרנות משלמות דיבידנד עבור הכנסה פוטנציאלית.

אי אפשר לסמוך על קצבת הביטוח הלאומי בלבד

ביטוח לאומי לא נועד להיות ההכנסה היחידה של אף אחד בפנסיה. לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי, תשלומיו מחליפים כ-40% מהכנסתו של השכיר הממוצע לאחר פרישתו. רוב היועצים הפיננסיים אומרים שפנסיונרים יצטרכו כ-70% מהכנסת העבודה שלהם כדי לחיות בנוחות בפנסיה.

אפילו עם קצבת ביטוח לאומי, יש צורך להגיע לכ-60% מההכנסה הנדרשת על מנת לחיות בנוחות לאחר גיל הפרישה. בנוסף לאי רצון להסתמך על מדיניות ציבורית כאל תכנון פיננסי ופרישה, חיסכון לפנסיה מעניק לכם את ההזדמנות ליצור את חיי הפרישה הרצויים לכם.

איך להתחיל בתכנון הפנסיה?

החדשות הטובות הן שעם תכנון פיננסי ופרישה בליווי של יועץ מומחה בתחום, אתם עדיין בדרך לחיות את חיי הפנסיה שתמיד חלמתם עליהם. 

יועץ כלכלי מרכיב תוכניות מותאמות לצעירים ולמבוגרים, ומסביר להם את כל מה שהם צריכים לדעת כדי להתנהל נכון היום, ולחיות חיי רווחה בעתיד.

תגובות

תגובות