תערוכה מיוחדת וחד פעמית המציגה 120 חנוכיות מתוך האוסף הנדיר והמרהיב של זאב זליג, תושב העיר

אתמול (יום א’, 18/12) נפתחה תערוכת חנוכיות ישראליות מהעשורים הראשונים למדינה בהיכל התרבות העירוני יד לבנים בכפר סבא. התערוכה מציגה 120 חנוכיות לציון 120 שנים להקמת העיר כפר סבא. כל החנוכיות הינם מהאוסף של זאב זליג, תושב העיר, ומשקפות היבטים שונים של התרבות וההיסטוריה היהודית: סיפור ניצחון המכבים, נס כד השמן, מחורבן לתקומה, עליה לארץ, ההתיישבות בארץ ישראל, צה”ל ועוד.

אירוע הפתיחה התקיים במעמד ראש העיר רפי סער, חבר המועצה ומחזיק תיק קהילה וחברה אמיר קולמן, וראש אגף קהילה וחברה בעירייה מרב הלפמן. ראש העיר בירך את הנוכחים ואמר: “מדובר באוסף נדיר של חנוכיות ישראליות מהעשורים הראשונים של המדינה, ותוכלו להמשיך ולבקר בתערוכה עד לאמצע חודש ינואר. אני רוצה להודות לזאב זליג היקר, לאגף קהילה וחברה בראשות מירב הלפמן, למחלקת תרבות ולמנהלת היכל התרבות שולה שפייזמן, ולכל מי שלקח חלק בהפקת האירוע הערב וכל אירועי החג. אני מאחל לכולנו שכפר סבא תמשיך להיות עיר מובילה בישראל וש-120 השנים הבאות יהיו לא פחות טובות ומהנות בעיר שכולנו כל כך אוהבים. חג חנוכה שמח לכולם.

זאב זליג, אוצר התערוכה: “חנוכה הוא חג של אור ושימחה חיצוניים ופנימיים. אנחנו רוצים לגרש את החושך את הרוע ולהכניס לביתנו ולליבנו את האור ואת הטוב.”

החנוכייה הינה פריט האספנות הנאסף ביותר בתחום היודאיקה והוא משקף עשיית אמנות ואומנות (ARTS AND CRAFTS) ועשוי ממגוון חומרים : כסף , פליז , נחושת , קרמיקה וברזל. בין עושי החנוכיות אומנים דגולים כמו : דוד פלומבו , גומבל , פרידלנדר , דייגי , פל-בל ועוד.
האוסף יוצג בהיכל עד אמצע ינואר בעת קיום מופעים בהיכל התרבות.

תגובות