החזר מס שלילי – למי זה מיועד?

אם יוקר המחייה כבד עליכן למרות שאתם עובדים כשכירים או עצמאיים ייתכן ואתם זכאים לקבל מענק הנקרא החזר מס שלילי. מענק זה ניתן בידי רשות המיסים כדי לסייע לכם להתקיים בכבוד עם משפחתכם כפי שמקובל העולם המערבי.

 

מה זה החזר מס שלילי לשכירים

בגלל העול הכבד של יוקר המחיה בישראל לצד משכורות שלא תמיד מספיקות כדי להתקיים בכבוד, ניתן לקבל החזרי מס הכנסה בתנאים מסוימים. מי שמשתכר מתחת לשכר המינימום מכיוון שעובד בחצי משרה או מכל סיבה אחרת יהיה זכאי לסיוע מצד רשות המיסים ויקבל תוספת למשכורת. ישנם פרמטרים שונים המגדירים מי זכאי לכך. לדוגמה, אימהות חד הוריות, גרושים וכו’. אלה הן כמה מהסיבות לקבלת החזר מס שלילי עבור שכירים בלבד:

  • מי שבין הגילאים 23-55 שיש לו ילדים שטרם מלאו להם 19 בשנת המס הנוכחית.
  • מי שבבעלותו דירת מגורים המשמשת גם את משפחתו ולהם אין בית מגורים אחר או נכס מקרקעין בבעלותם. 
  • הורים לילדים שמשכורתם גדולה מ-2,040 ₪ וקטנה מ-6,034 ₪. 

 

החזר מס שלילי לעצמאים

החזר המס השלילי אצל עצמאים שונה במקצת מזה שמקבלים השכירים. עצמאים זכאים להחזר מס דרך קיזוז בגין תשלומי המס שנלקחו מהם במהלך עבודתם. עבור בעלי מקצוע עצמאיים לחלוטין זו אינה בעיה אך לאלו המועסקים כעצמאים במסגרת מחייבת כלשהי כמו מטפלות בגני ילדים או שליחים של חברות שליחויות. כך נותר מצב בו עובדים עצמאים רבים בישראל אינם זכאים לקצבת עבודה וכאשר מדובר במשכורות נמוכות זה מסתכם בסכום שולי למדי שאינו מסייע מספיק.

 

מי זכאי להחזר מס שלילי

בהגדרה כללית, כל מי שמתקשה לסיים את החודש בצורה מכובדת מפני שמשכורתו נמוכה מידי כנראה יהי זכאי לסיוע כלשהו בצורת החזר המס השלילי. גם מי שמקבל קצבה מביטוח לאומי מפני שהוא נכה שאינו יכול לעבוד או מובטל מכל סיבה אחרת זכאי לקבל החזר. כדי לבדוק אם אתם זכאים כדאי להיכנס לאתר רשות המיסים ולחפש את הקריטריונים המלאים לקבלת הזכות הזו. בנוסף לכך, ניתן להתייעץ עם בעל מקצוע מהתחום שידע לתת את התשובות הנכונות ביותר לפי ניסיונו האישי.

קרדיט freepik.com

 

כיצד מקבלים החזר מס שלילי

את המענק מקבלים בתשלומים ישירות לחשבון הבנק שלכם (בתנאי שאתם שכירים כמובן). תאריך קבלת המענק יהיה בהתאם לתאריך בו הוגשה התביעה למענק. ככל שהבקשה תוגש מוקדם יותר במהלך השנה כך יחולק המענק למספר תשלומים רב יותר (בין 2 ל-4 תשלומים שווים). אם כבר שלחתם בקשה להחזר מס שלילי והבקשה נדחתה, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה תוך 30 יום מקביעתה. 

 

הדרך הקלה לקבלת החזר מס שלילי

כדי שתהיו בטוחים שאתם בידיים טובות תפנו כבר עכשיו לחברת אינדיגו המתמחים בהחזרי מס לשכירים לצורך קבלת סיוע בתהליך או אפילו הפקדת ההליך כולו בידי המומחים בחברה. צוות המומחים יבחן את הבקשה שלכם, יפנה באופן ישיר אל רשות המיסים ויעשה כל שיידרש במסגרת החוק כדי שתקבלו את המענק שמגיע לכם. 

תגובות

תגובות