איך לבחור את המזרן המתאים לכם?

אנשים רבים ניגשים לקניית מזרנים בצורה לא נכונה, תוך שמתמקדים רק במדדים שרירותיים כמו מידת המוצקות או תנוחת השינה, מתייחסים רק למחירים או לחומרים וטכנולוגיית הייצור, מה שעשוי להוביל לבחירה לא נכונה ולקנייה שתתחרטו עליה.

תמונה: pixabay

אם אתם רוצים לבחור מזרן שתשנו עליו בנוחות וישמש אתכם לאורך שנים, כדאי שתיעזרו בטיפים הבאים. 

מתי הזמן הנכון לקנות מזרן?

אם אתם לא ישנים טוב בלילה, אם אתם מתעוררים עם כאבים או שפשוט לא נוח לכם במיטה שלכם, אולי זה סימן לכך שהגיע הזמן לקנות מזרן חדש ויכול מאוד להיות שהמזרן שאתם ישנים עליו אינו מרופד מספיק או שאינו מספק לכם את התמיכה שאתם צריכים. 

כמו כן אם המזרן הנוכחי שלכם בלוי, בעל שקעים בצורת הגוף שלכם, או שעבר אתכם מספיק, הגיע הזמן לחדש. 

איך בוחרים מזרון?

אז איך בכלל הכי נכון לבחור מזרון? מבחינה טכנית, מזרן הוא מעטפת של בד אשר מלאה בחומרים שמספקים לכם תמיכה כשאתם שוכבים. המזרן העתיק ביותר היה מורכב משכבות של צמחים, ענפים, ועלים ארומטיים שמרחיקים מזיקים. למרות שהמזרנים של היום כוללים מילוי מורכב יותר ומיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת יותר, הם גם מורכבים משכבות של חומרים, וכוללים את אותו הקונספט של שכבות. עם זאת מזרנים שונים מיוצרים מחומרים שונים וטכנולוגיות אחרות ולכן השלב הראשון בדרך יהיה לבחור את סוג המזרן שאתם מעדיפים. 

לכל סוגי המזרנים יש יתרונות וחסרונות לכן אל תתפתו לדגמים אופנתיים, או תושפעו מתג המחיר. השיקול העיקרי שצריך להיות בראש הרשימה שלכם הוא נוחות. עדיף לכם לקנות מזרן שמהרגע שתשכבו עליו בפעם הראשונה תוכלו לומר “וואו, ממש נוח”. עם זאת חשוב לציין כי עליכם לבחון את מידת הנוחות שלכם למשך החודש הראשון, כדי להעריך אותה נכון. לכן מומלץ לבחור במותג שמציע תקופת ניסיון. 

כך תוכלו להעריך את הנוחות

כדי להעריך את הנוחות של המזרן שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

האם הוא יציב או רך כמו שאתם אוהבים?

גם אם הגעתם עם דעה קדומה לגבי רמת המוצקות שאתם מחפשים, מומלץ תמיד לשמור על ראש פתוח ולנסות סוגים שונים של מזרנים כדי להבין מהי מידת המוצקות שאתם מעדיפים בפועל. גם אם קראתם המלצות לגבי מידת המוצקות של מזרן מסוים, אנשים שונים מרגישים דברים אחרת ולא תדעו עד שלא תנסו. 

האם הוא מרופד ומערסל אתכם כמו שאתם רוצים?

אם אתם מחפשים מזרן שיתאים לגוף שלכם, סביר להניח שמזרן ספוג יהיה בחירה טובה. אם אתם אוהבים להרגיש בגובה, בחרו במזרן עם קפיצים פנימיים. ישנם מזרנים אשר משלבים בין כמה טכנולוגיות כמו למשל קפיצים וספוג, כך שמציעים לכם את הטוב שבכל העולמות. אופציה נוספת היא מזרן לטקס, אשר נחשבת ליותר טבעית.

מה אתם מעדיפים – עם קפיצים או בלי?

רוב האנשים גדלו על מזרן קפיצים לכן לא יכולים לדמיין את שנת הלילה שלהם ללא קפיציות כלשהי. אחרים יעדיפו קפיציות יותר מתונה, כמו שקורה במזרן לטקס או מזרן ספוג זיכרון. כמו כן בחנו את תכונת הקפיציות של המזרן ביחס למאפייני השינה שלכם, אם אתם זזים הרבה ומשנים תנוחות במהלך הלילה, או שאתם ישנים עם בני זוג, עליכם לקחת זאת כשיקול בעת בחירת מזרן.  

רמת האוורור שאתם מעדיפים

אם תמיד חם לכם בלילה אולי כדאי שתמנעו ממזרני ספוג, אשר ידועים ככאלו שלוכדים את חום הגוף. מזרני קפיצים נחשבים ליותר נושמים ומאווררים ולו רק בגלל שחום הגוף מתפזר דרך הקפיצים החוצה. אם אתם כן אוהבים את התחושה של ספוג הזיכרון וסובלים מחום, תוכלו לבחור במזרן שמשלב בינו לבין קפיצים או בחרו בדגם של מזרן ספוג שעוצב כדי לתת פתרון לבעיה זו. 

במנדלבוים – מציעים לכם מזרנים בהתאמה אישית 

במבט ראשון כל המזרנים נראים דומים, אך כאשר אתם קונים מזרן של מותג איכותי, תוכלו למצוא מוצר איכותי שילווה אתכם במשך שנים. במנדלבוים מגוון רחב של מזרנים, כמו גם האפשרות לקנות מזרנים בהתאמה אישית לכל העדפה או מידה שאתם צריכים.

תגובות