מועצת העיר בכפר סבא אישרה ברוב קולות את תקציב העירייה לשנת 2023

מועצת העיר אישרה אמש את תקציב העירייה לשנת 2023. הקואליציה – כל חברי המועצה היו בעד והגיעו בנוכחות מלאה בעוד מתנגדי האופוזיציה חסרו את צביקה צרפתי קרן גרשון וסמי ריכטר.

מועצת העיר אישרה אמש את תקציב העירייה לשנת 2023, שלראשונה בכפר סבא חוצה את מיליארד השקלים בתקציב השוטף

על פי התקציב שאושר, כ-45 אחוז מהתקציב השוטף מיועדים לחינוך, הגבוה ביותר בהשוואה לרשויות בשרון, תוך עלייה בהשקעה בכל תלמיד ותלמידה

ישיבת מועצת עיר
ישיבת מועצת עיר

ראש העיר רפי סער: “תקציב החינוך השנתי הוא בשורה גדולה לכל התלמידים וההורים בכפר סבא. אנו ממשיכים להתנהל באחריות, תוך שמירה על תקציב מאוזן וראיית כל צורכי תושבינו

מועצת העיר כפר סבא אישרה הערב את הצעת התקציב לשנת 2023, שאושרה כבר לפני כשבועיים בוועדת הכספים העירונית.
לראשונה, חצה התקציב השוטף של העירייה את מיליארד השקלים, ותקציב הפיתוח עומד על כ-182 מיליון שקלים. סך התקציב הכולל (תקציב שוטף + תקציב פיתוח) מסתכם בסכום של כ-1.22 מיליארד שקלים.

התקציב שאושר כולל בחובו בשורות גדולות למערכת החינוך העירונית – כ-45 אחוזים מיועדים לחינוך, כאשר תקציב החינוך עומד על סך של כ-466 מיליון שקלים, תוך עלייה בהשקעה הכספית פר תלמיד ותלמידה, תקצוב משמעותי לגיוס סייעות ותקציב חסר תקדים של כ-180 מיליון שקלים להמשך פיתוח ושדרוג מוסדות החינוך בעיר – מהלך שקודם על ידי ראש העיר רפי סער בארבע השנים האחרונות ושבמסגרתו שופצו ושודרגו עשרות מבני חינוך – ביניהם חטיבות שז”ר ושרת שנבנו בשנות ה-70, בית הספר רמז במזרח העיר, בית הספר גולדה, גני ילדים ועוד.

יש לציין, כי תקציב החינוך השנתי הוא הגבוה באזור השרון, כאשר בהרצליה למשל הוקצה סכום של 424 מיליון שקל לחינוך, שהם 37 אחוז מהתקציב העירוני, וברעננה הוקצה סכום של כ-346 מיליון שקל, שהם 37 אחוז מהתקציב העירוני.

עוד כולל התקציב עלייה של כ-7 אחוזים בתקציב התברואה והניקיון, שיעמוד על סך של כ-83 מיליון שקלים, בתקציב הרווחה שיעמוד על כ-108 מיליון שקלים, ובתקציב התרבות והספורט שיעמוד בשנת 2023 על למעלה מ-62 מיליון שקלים.

ראש העיר, רפי סער: “אנו ממשיכים להתנהל באחריות, תוך שמירה על תקציב מאוזן וראיית כל צורכי תושבינו, על מנת להעניק לאוכלוסייה בכפר סבא את השירותים הטובים ביותר בעיר ולשמור על איכות החיים הטובה ביותר בישראל.
הערב הבטחנו שמערכת החינוך בכפר סבא, שכבר היום היא הטובה בישראל – תהיה טובה אף יותר, עם בשורה ענקית ואפילו היסטורית – של תקציב חינוך גדול, השקעה בכל תלמיד ותלמידה בעירנו ועוד.
בתקופה טעונה וסוערת בציבוריות הישראלית, עם חשש של הורים על השלכות על מערכת החינוך, כפר סבא תישאר מגדלור חינוכי שמדגיש את ערכי השותפות, הליברליות והסובלנות, לצד טיפוח למידה משמעותית, יצירתית ומרחיבת אופקים.
אני רוצה להודות לחברת המועצה ויו”ר ועדת הכספים העירונית, לירית שפיר שמש, למנכ״ל העירייה יובל בודניצקי, לגזבר העירייה צחי בן אדרת ולכל צוותי המקצוע בגזברות העירייה ובאגף אסטרטגיה, על העבודה המקצועית בהכנת התקציב העירוני, ולכל חברי המועצה שתמכו ואישרו את התקציב. אני סמוך ובטוח כי נמשיך להוביל את כפר סבא קדימה, למען עתיד תושבינו וילדינו”.

אורן כהן, סגן ראש העיר :”אני גאה על הישגים חסרי תקדים בתחום הספורט. הישגים אלו באו בשל השקעה תקציבית אדירה. רבים מתושבי כפר סבא הם משתתפים בפעילויות השונות והמגוונות של רשות הספורט. נמשיך לטפח את הספורט ולבנות מתקני ספורט ותשתית ספורט. גם ביתר חלקי התקציב, כפר סבא מתפתחת ומגיע לפסגות חדשות. יישר כח לראש העיר, לגזבר ולצוות המקצועי. יחד נעשה ונצליח”.

חברת המועצה, הדר לביא בשם האופוזיציה: “אין בתקציב הזה אף בשורה לתושבי העיר והוא איננו מבוסס על חזון פיתוח לעיר. בעוד תושבי העיר סובלים מהיעדר תשתיות תחבורה ומפקקים איומים, 1% בלבד מהתקציב הרגיל מופנה לתחבורה, ההשקעה בתקציבי הביטחון האישי של תושבי העיר עלתה ב1% בלבד בעוד תקציבי ההסברה הדוברות והיחצנות של ראש העירייה גדלו במעל 40% בקדנציה אחת. כ-2.5 מיליון ש”ח מוקצים בו ליועצי פרסום ויח”צ פנימיים וחיצוניים. תקציב החינוך מבוסס ברובו על כספי העברה ממשרד החינוך, כשתוספת העירונית עומדת על 30% בלבד. לשם השוואה, בהרצליה ובחדרה, בהן מספר תושבים דומה, עומדת התוספת העירונית על 46% ו-40% בהתאמה. תקציב התמיכה בספורט משקף עלייה קטנה של 250 אש”ח בתמיכות. סה”כ 5.85 מיליון לעומת 5.6 מיליון שנה קודמת. מדובר בחינוך לא פורמאלי שמרחיק את הילדים והנוער מהרחוב. מסגרת התמיכה הינה מחצית ממה שמקצה עיריית הרצליה לנושא. למרות יוקר המחייה ונטל המיסים שמעמיס על תושבי העיר, הארנונה עלתה ב2% ב-2022 ותעלה ב1.5% נוספים ב2023, לצד זאת ראש העירייה מתכנן להעמיס עוד נטל על התושבים בדוחות החנייה. חלק מהוצאות העירייה מבוסס על צפי לגידול של 5 מיליון ש”ח מקנסות. המשמעות היא הכנסת יד עמוקה לכיס של התושבים. מנגד, ראש העיר ממשיך למשוך הלוואות מהבנקים ולהגדיל את החוב הכולל שלנו בכ-50 מיליון שח נוספים, ומעמיד אותו על 335 מיליון שח. וזאת בניגוד להחלטת המועצה על מדיניות של צמצום החוב. התקציב כולל בקשה תמוהה למימון בדיעבד של עבודות חורגות שבוצעו בנת”צ בהיקף של 7 מיליון שח. התנהלות זו אינה עומדת בכללי המנהל התקין ולא ניתן לה יד. התקציב משקף סדר עדיפויות כושל שחייב להשתנות, ניתן להגדיל את ההשקעה בתחבורה ובהסעות הילדים ולהוריד את נטל הפקקים, ניתן להשקיע בשיטור העירוני ולהתמודד עם גל הפריצות והגניבות, לקדם תכנון אחראי ולייצר פתרונות דיור בר השגה, להשקיע בחינוך לגיל הרך ולהוריד את כמות הילדים בכיתות ועוד ועוד. העיר כפר-סבא מדהימה ומלאת פוטנציאל, אך לצערנו ראש העיר איננו עושה דבר כדי לממש את הפוטנציאל וגרוע מכך מציב סדר עדיפויות כושל לעיר שמקבל ביטוי בתקציב העירוני, את הדבר הזה חייבים לשנות”.

 

תגובות