אין פרארי בתבל שידמו וישוו לחברות אמתית / מאת יואב חביב
חזרתי רק עכשיו מארוחת צהריים. פוגשת אותי שכנה ממעונות הגיל : יואב… כך סחה השכנה…מהיכן אתה שואב את כוחות הנפש…. לחייך. לעלוז. לאהוב. לשמור על מורל כה גבוה. אז זהו… זה לא מהאמבטיה… זה מחברות וחברים. חברות כערך עליון. אז הם מחממים את הלב. תומכים. מסייעים. מעודדים…אתה לא חש מעולם בדד… האמינו לי אין יכטה בעולם. אין פרארי בתבל שידמו וישוו לחברות אמתית. והפעם אני שב ממפגש עם שתי חברות שאני מאד אוהב.
הלוקיישן : מסעדת אחלה במושבה. המארח : חבר יקר שלי… יואב אדוארד. דבר אחד לא לקחתי בחשבון…אתם רואים גם זקנים טועים. כשאתה מסב לצהריים עם הדר לביא ואירית מרק ( יחד איתי בפריים ) אתה חייב לקחת בחשבון שקולך לא יישמע. סתם עציץ. וילון. דקורציה. כשאתה סועד עם אירית מרק והדר לביא תוכל במקרה הטוב… להשחיל שלום ברישא של ארוחת הצהריים ולהתראות בסיפא. וחרף זאת יצאתי מהדייט המשולש מאושר. גדוש באנרגיות מופלאות ותחת רושם עז עת עתה מסב לאותו שולחן עם שתי נשים דעתניות ואסרטיביות : אירית והדר. הרי בהעצמת נשים עסקינן. אני מקדיש לאחרונה את טוריי לאוהבות ואוהביי המושבה ושתי הנשים המופלאות הללו עונות לקונספט בצורה מושלמת. העלינו זיכרונות תוך שאירית משחזרת את ניסיונה לעבור צד. היא חוותה חוויה אדירה… ברם מהר מאד הבינה כי עדיף לסקר ולכתוב על אחרים… ולא ההיפך. קרי תקשורת עדיפה על פוליטיקה. ממרום גילי המופלג אני מסכים עם אירית לחלוטין. וכך בנתה באמות ידייה אימפריה תיקשורתית מובילה במושבה. מבלי ליזנוח ולו לרגע את מיפעלייה החברתיות. לב ענק ונתינה אין קץ. תודה אירית על פעילותך החשובה למען תושבות ותושביי המושבה שגורלן לא שפר עליהם.
גילוי נאות : אני מאד אוהב את הדר ואירית. הן חברות יקרות שלי. הדר לביא… אמרתי לכם כבר : דעתנית. אסרטיבית. חכמה. שנונה וחדה כתער. העצמה נשית במייטבה. יש לי חלום : לחזות עוד בחיי… יותר נשים בעמדות מפתח. יותר נשים מנהיגות. מובילות. מחליטות. מנהלות. מעצבות דעת קהל. יותר נשים בפוליטיקה. לא בשיריון… ולא בתיקון עוולות היסטוריות. אך ורק בגין היכולות המופלאות שלכן. הכישורים שלכן.
כן מודה… רוצה ליראות עוד בחיי לפחות חמישים אחוז נשים : מנכ”ליות. דירקטוריונים. פוליטיקה. מערכות ציבוריות. אז קחו כדוגמא את הדר לביא ואירית מרק. אף אחד לא העניק להן מאום על מגש של כסף. הן קמו בבוקר. קיבלו החלטות… ועתה השמיים הן לא הגבול עבורן. להדר רזומה מרשים במיוחד אך עבורי הלהט והתשוקה של הדר לפעול בהתנדבות מלאה במושבה מזה עשור כמדומני… חשובים עשרת מונים. הכרתי את הדר כיו”ר מועצת הנשים: צעירה. נמרצת. נחושה להצליח… כבר אז הבנתי… זו רק ההתחלה. הדבר החשוב ביותר המשותף להדר אירית ולי… זו האהבה ללא סייגים למושבה המקסימה שלנו. העצמת נשים… אמרנו כבר.
לא רק הדר ואירית יכולות. הן רק דוגמא טובה למה שאני שואף מזה שנות דור. אז אנא קומנה ועשנה מעשה. גם את. וגם את. וכן גם את. וגם את. לי אין הרבה זמן ליראות זאת. אז שלוש ארבע לעבודה. אירית מרק והדר לביא : תודה מעומק ליבי על חברה מופלאה לארוחה טעימה. עשיתן לי בית ספר היום והוכחתן לי… שגם לי יש עוד הרבה מה ללמוד כשאתן בסביבה. אוהב אתכן. יואב. ולכן ולכם חברות וחברים שלי : לעד זכרו… רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏12‏ אנשים‏, ‏אנשים יושבים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות