רכשתם דירה מקבלן? כך תהפכו אותה לדירת חלומותיכם

מזל טוב,  השגתם את היעד שרבים מייחלים לו במהלך שנות חייהם ורכשתם דירה חדשה מקבלן. אבל תהליך זה לא נגמר פה, עכשיו הגיע הרגע המרגש בו אתם צריכים להתחיל לעצב את הדירה כראות עיניכם, מהפרט הקטן ביותר ועד לתמונה הגדולה, וזאת כדי להפוך אותה למושלמת. אז איך מתחילים בתהליך העיצוב, מה חשוב לקחת בחשבון ומי יכול לעזור לכם?

תמונה: pixabay

 

עיצוב פנים דירה – מה חשוב לפני שמתחילים

תהליך עיצוב הדירה שלכם הוא חשוב מאין כמוהו, ולכן כדאי שתשבו לרגע עם עצמכם כדי לחשוב, לתכנן ולהיערך לתהליך מראש.

קודם כל, חשוב שתנסחו בינכם לבין עצמכם מה החזון שלכם בנוגע לדירה החדשה. מה האווירה שאתם רוצים שתהיה בה- האם אווירה מודרנית, ביתית או כפרית? כמה בני משפחה צריכים לגור בה- והאם יש תכנון לבני משפחה נוספים שעומדים להצטרף? האם אתם רוצים לארח ולייצר חללים ייעודיים לכך- או שאתם מעדיפים את הפרטיות שלכם ושהבית שלכם יהיה מיועד אך ורק לכם? יש שאלות רבות שכדאי שתיקחו בחשבון לפני תחילת עיצוב דירה חדשה מקבלן.

עיצוב דירת קבלן יכולה להיות ההחלטה הטובה ביותר שקיבלתם. החוויה לא רק מהנה אלא גם מלמדת. תלמדו על הדגמים השונים, הצבעים, האיכות והחומרים הזמינים עבור הבית שלכם וגם תהיה לכם הזדמנות לתרגל את מה שלמדתם ממעצב הפנים שלכם.

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא מיקום הדירה החדשה שלכם. זה צריך להיות בשכונה טובה עם גישה לתחבורה ציבורית ומתקנים. אם אתם מחפשים משהו במחיר סביר, אולי לא יהיה אפשר למצוא הכל ברשימת המשאלות שלכם, אבל אם אתם מחפשים יוקרה, לא אמורה להיות בעיה למצוא אותו בכל אזור של העיר.

לאחר שמצאתם אזור שמתאים לצרכים שלכם, הגיע הזמן להחליט איזה סוג של סגנון עיצוב יתאים הכי טוב לסגנון החיים שלכם – מודרני או מסורתי? דירות מודרניות נוטות להשתמש יותר בחלל לבן ואילו דירות מסורתיות נוטות להשתמש יותר בצבע ובדוגמאות.

בנוסף, חשוב שתגדירו לעצמכם מה התקציב המשוער לעיצוב הבית שלכם. נורא קל להיסחף בקניית ריהוט ופריטים שונים- ואחרי ההוצאה הכלכלית הגדולה של רכישת הדירה עצמה דבר זה עלול להקשות עליכם. לכן חשוב להציב את המגבלות שלכם ולהשתדל להיצמד אליהן. 

 

תהליך עיצוב דירות

עכשיו הגיע הרגע המהנה שבו אתם יכולים להתחיל לעצב את הבית שלכם. תהליך עיצוב דירות יוקרה כולל מספר תחומים ושלבים. בחירת צבע הקירות לדוגמא היא מהבחירות הראשונות שתבצעו. לכל צבע יש תחושה אחרת וניתן לבחור צבע אחר לכל חלל שונה בבית.

בחירת הריהוט והמיקום של הפריטים השונים בחלל היא החלק המרכזי של תהליך העיצוב. יש רהיטים שחשוב שיהיו פונקציונליים, כגון ספה- עליהם אתם תרבו לשבת או שולחן אוכל- בו כל המשפחה תאכל את ארוחותיה. אבל יש גם פריטים שניתן לבחור למען האסתטיקה בלבד, מה שישדרג את החלל של הבית שלכם באופן משמעותי. גם המיקום של הרהיטים הוא חשוב- צריך שהאלמנטים השונים בחלל יהיו מאוזנים, יתאימו אחד לשני ולא ייצרו תחושה של עומס.

 

מי יכול לעזור בתהליך עיצוב דירה?

יש שיעדיפו לעצב לבד את הדירה וללקט את כל הרהיטים והפריטים בעצמם לאורך זמן. אך אם אתם רוצים להיעזר באיש מקצוע ניתן לפנות אל מעצבת פנים מומלצת שתוכל ללוות אתכם בכל שלבי התהליך, מהתכנון ועד הבית המוגמר. מעצבת פנים לא רק תיתן את האינפוט האישי שלה בכל הנוגע לעיצוב והמראה האסתטי של כל חדר וחדר בבית, היא תוכל לעזור לכם גם בתכנון המעשי- רכישת והובלת הרהיטים, היצמדות לתקציב וכדומה. באופן זה הבית שלכם יהיה קרוב ככל הניתן למראה דירת החלומות שהייתה בראשכם!


לסיכום – רכשתם דירה מקבלן? כך תהפכו אותה לדירת חלומותיכם

הדבר הראשון שצריך לעשות כשמקבלים דירה חדשה הוא להזמין מעצבת פנים מקצועית. אתה יכול להתייעץ איתם ולוודא שהם הולכים לעבוד עם הטעם והתקציב שלך. חשוב שהם יבינו מה אתה רוצה ומאיפה אתה מגיע.

לאחר מכן, תוכלו להתחיל לעבוד על תהליך העיצוב על ידי קבלת קצת השראה ממגזינים, אתרים או אפילו Pinterest. אולי תרצה גם לדבר עם החברים והמשפחה שלך על הסגנון שלהם כדי שהם יוכלו לעזור גם.

תגובות