“אני מאד אוהב חברים שהמילה לא… לא נמצאת בלקסיקון שלהם” / מאת יואב חביב

בוקר קסום לחברי היקר ארז מי רז. אתם מכירים אותו כמו”ל ועורך ראשי של רשת המקומונים ” ירוק ” . עבורי הוא קודם כל חבר יקר. חברות של למעלה משלושים שנה השוזרת בקרבה פעילות משותפת למען תושבות ותושביי המושבה. ארז העביר את כל שנות ילדותו בכפר סבא… אז שמו הלך לפניו בזכות הגננת המיתולוגית ירדנה מי רז ז”ל.
לא היה ילד במושבה דאז שלא זכה לאהוב את הגננת ירדנה. הכל החל בתקומה אך חצה בסופו של יום את המושבה האהובה שלנו… לאורכה ולרוחבה. פרויקט הילה…היווה את המשך דרכה של ירדנה המחנכת הדגולה…שם נלחמו על כל ילד שניפלט ממערכות החינוך… וירדנה כדרכה בקדוש הייתה שם.
תהא מנוחתך עדן ירדנה. ת.נ.צ.ב.ה. את הלב הענק. העשייה. התרומה לקהילה. הנתינה. התרומה. האהבה למושבה… ארז וירדנה חד המה. האמת… אי אפשר להיות חבר שלי אחרת. ואכן גם ארז מאמין כמוני באהבת חינם.
איש אדיר ונדיר עם לב כביר. נעמי שמר כתבה על : אנשים טובים באמצע הדרך… מחילה מנעמי כי הרי קטונתי… ברם הרחבתי זאת לאנשים טובים בתחילת הדרך. באמצעה… ואכן גם בסופה.
ארז מי רז אכן עונה לכל הקריטריונים. שלושים שנה ביצענו פרויקטים משותפים… והאמת לא זכורה לי פעם אחת שהמילה לא נפלטה מפיו. ארז… חרף עובדת היותו מו”ל ואיש תקשורת בכיר.. נותר עניו וצנוע ובחר תמיד להתבצר מאחוריי הקלעים. אין לי ספק שייצא לו הג’ינג’י עליי בגין הטור שזה עתה יוצר אני.
הכל החל בפרויקט חייה של טלי נוריאל היו”ר המיתולוגית של אקי”ם כפר סבא. לקח לי זוג דקות לבאר לארז על מקור אהבתי לילדיי אקי”ם. בתמיכה של ארז ושל קובי אוחיון שכיהן כסגן ראש עיר באותם ימים טלי קיבלה מאיתנו את כל הכלים והשביחה אותם לרמת סניף אקי”ם כפר סבא המוביל בארץ.
ותודה מימני לטלי. קובי וארז שהגדיל לעשות ושנה אחר שנה הפיק את טיוליי הג’יפים שלו עבור הילדים המעצימים… ילדיי אקי”ם. רק הקורונה גדעה את המסורת רבת השנים תוך שארז מגייס לפרויקט את הג’יפאים מהמושבה ומכל רחביי הארץ. ארז במקביל ” אימץ לליבו ” את נכדו האהוב של הבלם המיתולוגי שלנו.. יואב אברוצקי.
מפאת צינעת הפרט לא ארחיב הפעם. באם תרצו : משפחת אברוצקי וההורים היקרים יספרו לכם על מסעו המופלא של בנם יקירם. בעשרות פרויקטים העמיד ארז את רשת העיתונים המצליחים שלו כשהאח הצעיר : ירוק בכפר מהווה את הנדבך העיקרי ובמקביל לאקי”ם ארז ממשיך איתנו את המסע למלוא הטנא בראשות לאה מילר. לאגודה למלחמה בסרטן ברשות מתי פז. חוג היוצרים של חמדה ובילהה. עמותת ידידיי היכל התרבות. הפועל כפר סבא. פל”ג של אבי שני.
כל העמותות בהובלתו של אבי יבין… ועוד עשרות פרויקטים שקצרה היריעה מלהזכירם. אני מאד אוהב חברים שהמילה לא… לא נמצאת בלקסיקון שלהם… וארז מי רז הוא בהחלט מהצדיקים הללו. ארז לא פסח גם ערביי התרבות שיזמו צדיקיי המושבה והעמיד לרשותנו את הכתב הבכיר דוד בן אשר…
שתמיד היה שם עבורנו. ערביי הזמר והשירה העברית שיזם חברי האהוב גבי גבריאלי ועד החוג לריקודיי עם של גדי ביטון שגם אותו הצליח גבי גבריאלי להעביר מרעננה אלינו למושבה. ארז… אתה אדם מדהים עם לב שהוא גדול מסך כל גופך. נניח לזוג דקות את הפעילות ההתנדבותית ואומר לך תודה נוספת : נהניתי לעשות עמך עסקים. מילה זו מילה. סיכום זה סיכום. יושר. יושרה. אינטגריטי. ארז אין לי ספק , שימך ייחרט לעד יחדיו עם רעייתך רבקה…
בספר הזהב של צדיקיי כפר סבא. אוהב אותך יואב. מקווה לנצח גם הפעם בכדיי שנוכל לכסות פינות שטרם הספיקונו. ואתן ואתם חברות וחברים שלי זכרו לעד : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏אדם אחד‏ ו‏עומד‏‏

תגובות

תגובות