לפתוח את יום שישי בקפה של בוקר עם עו”ד קובי אוחיון / מאת יואב חביב

לפתוח את יום שישי בקפה של בוקר עם עו”ד קובי אוחיון…אתה מבטיח לעצמך סופשבוע קסום. גילוי נאות : אני אוהב את קובי. מאד אוהב את קובי. קובי ואני חברים טובים למעלה משנות דור.
חבר אמת נחשף באירוע של חילוקי דעות ושצולחים את האירוע בחיבוק אמת… שניי הצדדים מבינים : בחברות כערך עליון עסקינן. לגבי דידי… אדרבא… החברות צוברת תאוצה לאחר משבר שנפתר בקפה או בבירה איש איש וטעמו עימו. קובי עשה קריירה מופלאה כעורך דין עוד בטרם שוכנע לבצע הסבה לפוליטיקה. זקניי המושבה… כמוני זוכרים אף הם את הנער…הוגדר כמחונן מחד… אך כיכב על כריי הדשא מאידך גיסא.
הפועל כפר סבא הייתה אז בימיי תור הזהב שלה…ושמו של קובי נירשם בכל הפנקסים ככוכב הבא. צנום אך תחבולן אדיר. מהיר כמו שד. חולף בזריזות על כל מי שניקלע בטעות למסלול מאוצו. מרטיט רשתות דרך קבע. ומדוע אני מספר לכם : כאן חודר לפריים חברי היקר דרור קשטן שמונה על ידיי עמיתי יאיר לויטה הגדול ז”ל, להוביל את המועדון. יום ליפני היציאה למחנה אימון דרור מנפה את קובי. הפועל כפר סבא מפסידה בגדול… קובי אוחיון זוכה בענק. אמרתי לכם כבר הבחור מחונן. את התארים האקדמאים. רישיון העו”ד והשכלתו הרחבה חייב קובי לדרור קשטן…כי לולא טעותו של דרור קובי מכדרר בלויטה עד עצם היום הזה. גם תושבות ותושביי המושבה זכו. קובי מצטרף לפוליטיקה הלוקאלית. 1998. וכבר בקדנציה הראשונה ממנה יצחק ולד ז”ל את הבחור המוכשר הזה לסגנו… וכל השאר היסטוריה. עשר שנים זכינו עת קובי מכהן כסגן ראש העיר.
חמש שנים עם יצחק. חמש שנים עם יהודה. קובי המוכשר עושה זאת בהצלחה אדירה תוך שהוא אחראי על המעבר לעידן הניהולי המודרני. משכיל. חכם. נבון. אסטרטג אדיר. יחסיי אנוש מעולים. קובי הוא ההוכחה שאתה יכול להצטיין בפוליטיקה ובניהול…אך במקביל אתה יכול להיוותר מענטש. ישר כמו סרגל. הגון. חבר. מילה זו מילה.
הבטחה זו הבטחה. התחייבות זו התחייבות. עשר שנים כסגן ראש העיר וקובי חש תחושת מיצוי ממינוי פוליטי ונהנה להצעה של השכנים שלנו מאלפיי מנשה ומתמנה כמנכ”ל היישוב. שלושה חבריי מועצה… וכל אחד מהם מבקש מקובי להמשיך את הניהול המבריק של המועצה. חולפות עשר שנות עשייה של קובי… לצערי באלפיי מנשה ולא במושבה שלנו. הכרתי בקריירה הארוכה שלי אלפיי מנכ”לים וקובי עולה על כולם. חלק תכונות מולדות. חלק רכישת השכלה נרחבת והנותר סיגול של תכונות ההופכות אותך למצטיין בכל תפקיד ניהולי : שקדנות. חריצות. לויאליות. מילים ” גסות ” במציאות העגומה של ימיינו. קובי בא לעבוד.
מקיץ ראשון ומכבה את האור אחרון. מעולם לא תימצאו מאן דבעי שחש חוסר לויאליות מקובי. ומרגע זה : דעה אישית שלי… וייתכן שקובי אף יכעס עליי…. כך הייתי כך הווה וככל שנותר לי כך יהיה לעד. תוכי כברי. אין אחד בפה ואחד בלב. הכל באהבה ומכל הלב. וכך אומר : קובי שב למושבה שהוא כה אוהב ומכהן כמנהל נכסיי העירייה. ואני אומר “קטן ” עליו. עשרים שנות ניהול ברמות הגבוהות ביותר. עשר שנים כסגן ראש עיר ועשר שנים כמנכ”ל אלפיי מנשה…
וכן קובי אוחיון ידען מפליג בכל התחומים המוניציפאליים. תרומתו למושבה. לילדינו. לנכדינו. יכולה להיות שבעתיים יעילה ומועילה עשרת מונים. אני מכיר אותך קובי היטב. טוב לנו וטוב לך שתהיה כבר במקום אחר בחייך. המושבה תרוויח. וכל זה מצדיק כוס קפה נוספת בארבע עיניים. ולכן ולכם חברות וחברים שלי…
אזכיר שוב ושוב : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שבת שלום. שבוע טוב ומבורך. שלכן ושלכם. יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏אנשים יושבים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות

תגובות