על שלומי אלבס – שחקן מחונן שעבר את כל הקבוצות במחלקת הנוער ההיסטורית של מכבי יפו / מאת יואב חביב

שבוע ימים הזהירו אותנו מברברה… ואיך אומר ידידי שייקה לוי…בקושי ברכה. אז זהו…הבוקר הצצתי מתיבת הנח שלי…מעונות הגיל…לוודא ” הכלו המים ” .לא דובים ולא מים. אכן הצצתי אך לא נפגעתי. קרן שמש מפציעה בין העבים ואני אץ לי רץ לי אל ז’ניה. ז’ניה התופרת הממוקמת במרכז המסחרי של הדרים בואך הספורטק. ז’ניה אישה מדהימה וחייכנית. מנומסת ואדיבה. מהנדסת מדופלמת אך מאוהבת עד כלות במכונת התפירה שלה. גב’ ז’ניה מה עם המכפלת שלי. עבר שבוע. עוד שעה אדון יואב. עוד שעה… ולך תכעס על האישה הקסומה והצנועה הזו. שעה תמימה לרשותך.
אתה מקיף את הבניין היישר לנירו קפה. שמא יהיה זה יומי ואפגוש את נירו הבעלים של הרשת. עבורכם נירו. עבורי ניר גולדברגר המנכ”ל המיתולוגי של כתביי העת של מעריב. על המהפך שעבר בחייו סחתי לכם בפתיחת נירו קפה. בשורה אחת : המנכ”ל המעונב בעבר. מלך הארלי דווידזון בהווה החולש על אימפריה גסטרונומית בהווה. ת’שמעו סיפור , נירו יוק אך את מי אני פוגש בקפה הכי שווה במושבה : את שלומי אלבס. חבר יקר. איש מדהים ומקסים. תושב שכונת הדרים. נירו קפה זה המגרש הביתי שלו. לשלומי ולי יש אהבה משותפת… כדורגל. ומדוע אני מספר לכם זאת. כמו רוצה לאמר : תתחילו להאמין שכדורגל זה לא מישחק. כדורגל זה דת. לא פחות.
שלומי הוא המנכ”ל והבעלים של אחת החברות הוותיקות והגדולות בארץ לאספקת ציוד לכיבוי אש : ” ש.ש.אש. “… לי יש את הצרות שלי. אנחנו שוכחים הכל ושוקעים לעולם המופלא והמגי של עולם הכדורגל. זר לא יבין זאת. אמנם את שלומי היכרתי בעידן שלי כיו”ר הפועל כפר סבא ושלומי אלבס אמנם תושב המושבה אך דבר לא עזר לי. כי הריי פעם ” בולגרי ” תמיד ” בולגרי ” זיקניי הענף מיתרפקים על הימים היפים של מכבי יפו המיתולוגית. אימפרייה ששקעה בתהומות הנשייה… עד שקמו שלומי אלבס וחבריו ועשו מעשה ( אתם יודעים מה… רעיון לא רע למועדון הירוק והאהוב שלנו ). אני כבר חוזר… ברם זוג מילים על הקריירה הקצרה של שלומי בכדורגל. שחקן מחונן שעבר את כל הקבוצות במחלקת הנוער ההיסטורית של מכבי יפו : מהילדים עבור בנערים בואך הנוער ונחיתה בבוגרים. חלום של כל ילד הפוצח בריצה על כר הדשא. אך החלום של שלומי נגוז כבר במישחקו הראשון בבוגרים. הוא שובר את בירכו ולאחר שובו מפציעה ארוכה מוצא עצמו שלומי נודד בקבוצות מליגות המישנה.
שלומי מפסיד קריירה ככדורגלן אך מרוויח את עולם העסקים. חולפות השנים ושלומי וחבריו קמים ועושים מעשה. מקימים את עמותת מכבי קביליו יפו. מתחילים מחדש. ליגה ג’…ובואך היום צמרת הליגה הלאומית. הצלחה מסחררת של משוגעים לדבר בוגריי מכבי יפו המיתולוגית. על ההצלחות של קבוצות האוהדים אכתוב פעם ספר.
מכבי קביליו יפו של שלומי והבולגרים יחד עם הפועל קטמון ירושלים יככבו בספר. עד לרגע זה מצויים היינו בנירו קפה מפליגים כהנה וכהנה על הכדור העגול שעשרים ושניים משוגעים רודפים אחריו… אלא שצילצול טלפון קורע את האוויר של נירו קפה : יואב… ז’ניה מדברת. איפה אתה. אמרת דחוף מכפלת. ז’ניה אני בדרך… רק מקיף שוב את המרכז המיסחרי של הדרים.
שלומי יקירי זה היה ספונטני אך כייפי ברמות על. תודה מקרב לב. תמשיך לאהוב את המושבה. לטפח את העמותה הבולגרית שלך. אין שום סתירה. אך בעיקר תמשיך לייבא ולשווק את הציוד האיכותי ביותר בארץ לציוד לכיבוי אש…כי הריי בלי לחם אין תורה…ויש עדיין ליגת על לפנייך. אוהב אותך שלומי אלבס. שלך יואב. ולכן ולכם חברות וחברים שלי אזכיר שוב ושוב. רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב. שבת שלום לכולם.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏3‏ אנשים‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות

תגובות