“כמה אהבה מקדיש רפאל ברבי למפעל חייו” / מאת יואב חביב

תקופה ארוכה אני חושף בפניכם את אוהבות ואוהביי המושבה מה שהביא אותי ל ” אור מצווה ” מפעל חסד של הרב רפאל ברבי ורעייתו הצדקת עדנה. עולים חדשים מצרפת שנחשפו גם אצלנו במושבה למצוקה שלא היו מודעים לה. מהר מאד נוצר שיתוף פעולה עם אחד הגדולים בצדיקיי המושבה. הריי הוא יוסי סרודי שבין היתר הוא גם הבעלים של מרכז חאן בבא ברחוב התע”ש. יוסי הקצה בתרומה לעמותה חנות גדולה לצורך הקמת סופרמרקט במחיריי עלות מסובסדים. אין צורך להתבייש. פשוט לגשת לאגף הרווחה… חד פעמי…לצורת קבלת אישור קבוע לזכאות.
מכאן והילך תגיעו לצדיק ענק : הרב רפאל ברבי. צדיק תרתי משמע , הן במישור הדתי , אך לא פחות חשוב במישור החברתי. רפאל… כאמור… הקים את מיפעל החסד ” אור מצווה ” . כמה אהבה מקדיש רפאל ברבי למפעל חייו. חייבים ליראות בכדיי להאמין. יש כאן שילוב של השקעה כספית מבית היוצר של משפחת ברבי.
האדם המדהים והתורם הגדול יוסי סרודי ותרומות אותם מגייס הרב רפאל ברבי. המצרכים המסובסדים בסופרמרקט של מפעל החסד הם חלק קטן מהפעילות המופלאה של העמותה. יום חמישי… כמשל… כולל חלוקה של פירות וירקות ללא תשלום למשפחות הנזקקות. חלוקת תחפושות בפורים. תיקים לביה”ס בתחילת שנת הלימודים. ועד בגדים בחנות המצויה בתוך שטח הסופרמרקט בחאן בבא של יוסי סרודי.
אוסיף ואומר : רפאל לא מסתפק בסופר החברתי. יחד עם מתנדבים רבים שהגיעו ל ” אור מצווה “…ראיתי אותם במו עיניי בחגים האחרונים ” פושטים ” על בית החולים מאיר ולא מותירים ולו ילד אחד ללא דמיי חנוכה בחנוכה. משלוח מנות בפורים וחלוקת צעצועים בכל ימות השנה. אל תתביישו… תעברו פעם אחת בלבד באגף הרווחה. הכרמל פינת רוטשילד.
האישור שתקבלו יעלה למחשב של ” אור מצווה ” לצמיתות. כולל נזקקים. נכים. ניצולי שואה. אני מצדיע לעדנה ורפאל ברבי. אני בדחילו ורחימו אומר שאפו ענק ליוסי סרודי. תמיד ” טענתי ” וגם היום : אין לנו ים במושבה. גם לא מחצבים. נפט וגז טרם בנמצא. אך יש לנו במושבה את המחצב היקר בתבל… המחצב האנושי ועל כך יעידו כל אירגוני המתנדבים ואליהם תוסיפו גם את מפעל החסד ” אור מצווה ” . על כך ועוד תבואו כולכם על התודה והברכה.
ולכן ולכם חברות וחברים שלי , זכרו לעולם ועד : רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שלכן ושלכם. יואב. ושוב תודה ענקית לרב רפאל ברבי ורעייתו וליוסי סרודי חברי היקר והאיש עם הלב הענק.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏

תגובות

תגובות