מהם היתרונות בלעבוד כפרילנסר בהוד השרון

העסקה בתור פרילנסר נהיית נפוצה יותר ויותר בישראל. עבודה כפרילנסר מצויה בטווח שבין עבודה כשכיר לעבודה כעצמאי, עם נטייה ברורה לממד העצמאי, על אף המחויבות האישית של הפרילנסר למקבלי שירותיו. לעבודה במודל זה ישנם יתרונות רבים, בהם נעסוק במאמר זה. זאת, לאחר שנברר מהם הענפים הנפוצים בהם מונהגת שיטת הפרילנסר בהוד השרון.

 

 

 

כפי שהוזכר לעיל, בעבר לא היו פרילנסרים רבים בישראל. בשנים האחרונות, תופעת הפרילנסרים הולכת וצוברת תאוצה במשק הישראלי. תאגידי ענק בין לאומיים נכנסו לישראל והחלו להעסיק בה עובדים בשיטה זו. הדבר סחף אחריו מעסיקים מקומיים שהעדיפו אף הם לעבור משיטת העסקה רגילה של שכירות או עצמאות מלאה, לשיטת העסקה של פרילנסרים.

העבודה כפרילנסרים מעניקה יתרונות רבים לעובדים וגם למעבידים. נסקור בקצרה כמה תחומים בהם העסקה כפרילנסרים נפוצה במיוחד, בהוד השרון ובחו”ל. מתוך התחומים השונים, נוכל להסיק מהם היתרונות למעבידים ומהם היתרונות לעובדים במסגרת עבודתם כפרילנסרים.

 

 

  • שליחויות

בישראל של 2022 שליחים רבים אינם שכירים של מסעדה או חברת שליחויות זו או אחרת אלא פרילנסרים. נוח לעבוד בתור שליח פרילנסר גם בהוד השרון. ישנם יתרונות לא מעטים לעבדה כפרילנסר בהוד השרון בתחום השליחויות.

לפי מודל העסקה זה, המזמין, הלא הוא הלקוח, משלם לחברת השליחויות על השירות. בנוסף, בית העסק ממנו הוא הזמין את המשלוח משלם אף הוא לחברת השליחויות. החברה משלמת לשליח הפרילנסר בהוד השרון באופן ישיר עבור כל משלוח שהוא ביצע. התשלום נעשה באמצעות שליחת חשבונית מהשליח לחברת המשלוחים, כפי שעצמאיים גובים תשלום מלקוחותיהם.

אם כן, במודל העסקה זה של פרילנסר בהוד השרון בעולם השליחויות, המזמינים ובתי העסק הם הלקוחות של חברת המשלוחים וחברת המשלוחים הגדולה הינה לקוח של השליח הפרילנסר בהוד השרון. כך נראה נתח נכבד משוק השליחויות בישראל בשנת 2022.

 

 

  • אמני במה

תחום נוסף בו נפוצים פרילנסרים, הוא תחום אומנויות הבמה. חברות פלטפורמה מרכזות אצלם אמני במה מסוגים שונים ומקשרות בין לקוחות לבין נותני השירות הפרילנסרים. במסגרת כך, ניתן למצוא את שירותיו של אמן חושים לבת מצווה בהוד השרון. אמן החושים יערוך מופע המותאם לגיל הנעורים המוקדם, הכולל קריאה בקלפים, מופע טלקינזיס וכמובן טלפתיה וקריאת מחשבות.

  1.  בעלי מקצוע בתחום הבית

מדובר בתחום חדש במיוחד בעולמם של הפרילנסרים. גם בתחום זה, חברות פלטפורמה מקשרות בין המזמינים לבין בעלי המקצוע, בתמורה לעמלה נאה. כך, חברות ההעסקה הופכות להיות מבוסיות של בעלי המקצוע למתווכות בין בעלי המקצוע לבין הלקוחות. בעלי המקצוע הינם פרילנסרים ושולטים בעצמם בסוג העבודות והיקפן אך פטורים מטרחת השיווק ומציאת הלקוחות בעצמם.

בפלטפורמות אלו ניתן למצוא, למשל, חשמלאי מוסמך בהוד השרון. יש לוודא כי החשמלאי אכן מחזיק ברישיון בתוקף שכן ללא רישיון חשמלאי מוסמך אסור לאדם לעסוק בתור חשמלאי. היתרון ללקוח הוא הקלות בה הוא מוצא את בעל המקצוע והיתרון לבעל המקצוע הוא היעדר הצורך לתור אחר לקוחותיו.

הוא הדין גם באשר לשירותי אינסטלטור בהוד השרון. אינסטלטור אמנם לא טעון רישיון אך עליו להיות מקצועי ומיומן וחשוב מכל, ישר אמין והגון. פלטפורמות התיווך ירצו לשמור על יוקרתן ולכן סביר כי האינסטלטורים המופיעים בפלטפורמה אכן יהיו כאלו.

באותן פלטפורמות ניתן אף למצוא קבלן בטון לצורך ניסור בטון בהוד השרון. גם כאן, הקבלן עליו ממליצים יהיה קבלן המבצע עבודה מדויקת, נקייה ובאופן התואם את מטרת הניסור. אחרת, יוקרת הפלטפורמה תיפגע.

 

 

  • כתיבת תוכן שיווקי

ענף נוסף בו עובדים פרילנסרים רבים בהוד השרון הוא ענף כתיבת התוכן השיווקי. ענף עסקי זה פועל באופן הבא. בעל עסק מזמין כתבות מחברה לקידום אתרים או כל שירות תוכן שיווקי אחר. החברה פונה לכותב פרילנסר בהוד השרון שכותב עבורה את הכתבות. כך, שוב, בעל העסק הוא לקוח של החברה והחברה היא לקוחה של הכותב הפרילנסר בהוד השרון. החברה משלמת לכותב הפרילנסר בהוד השרון על כל כתבה שכתב, גם באמצעות חשבונית.

  • אובר ו-Air B&B

זהו הענף האחרון בו נעסוק במסגרת ענפים עם תנופת פרילנסרים. ענף זה רלוונטי במידה פחותה להוד השרון שכן שירות אובר אינו חוקי בישראל ומספר דירות האייר בי אנד בי בהוד השרון מצומצם יחסית. 

גם במודל זה, הלקוח מזמין שירות מהחברה. החברה מתקשרת עם בעל הרכב או הדירה ומשלמת לו באופן ישיר עבור השירות שביצע ללקוח. כך, אובר ואייר בי אנד בי אינן פלטפורמה לקישור בעלי משאבים ולקוחות בה הם מתווכים גרידא, אלא פלטפורמה בה כל ההתקשרות נעשית דרכם, הם מקבלים כסף מלקוחות ומשלמים לפרילנסרים בהוד השרון ובמקומות אחרים.

יתרונות לחברה

מתוך מבט על שלושת ענפי העסקה אילו, ניתן לעמוד על מספר יתרונות עבור החברה שאינה מעסיקה עובדים באופן ישיר אלא כפרילנסרים. נמנה כעת יתרונות אלו.

 

 

  • תפוקה גבוהה

שיטת העסקה כפרילנסר בהוד השרון מעניקה תמריץ משמעותי לתפוקה גבוהה. זאת, מאחר שהתשלום אינו נעשה עבור זמן עבודה אלא עבור תמורה לעבודה. התשלום נעשה לפי משלוח, כתבה, אירוח או הסעה ולא לפי משך הזמן בעבודה. כותב תוכן שיווקי יכול לכתוב כתבה אחת בשעתיים בעוד שכותב אחר יכתוב כתבה ביומיים, ושניהם יקבלו אותו שכר עבור עבודתם. אופן התשלום מתמרץ את העובדים לעבוד מהר ולהספיק לבצע עבודות רבות שכן הדבר משפיע על שכרם.

 

 

  • גמישות

בעל מסעדה מחויב לשלם לעובדים השכירים שלו בין אם המסעדה הרוויחה סכום גבוה החודש ובין אם הרוויחה סכום נמוך. ביכולתו לפטר עובדים אך לא להפחית מהתשלום המוענק להם. לעומת זאת, חברה המשלמת לפרילנסרים ולא לעובדים לא תשלם לפרילנסרים אם לא הייתה עבודה החודש. זאת, כמובן, מאחר שהעובדים אינם עובדיה שלה אלא במידה מסוימת המעבידים שלה, ואם אין עבודה אין כסף. במובן זה, הפרילנסרים נושאים בסיכונים יחד עם החברה עצמה.

 

 

  • היעדר זכויות סוציאליות

יתרון נוסף מבחינת החברה הוא היעדר החובה לשלם לפרילנסרים זכויות סוציאליות. החברה לא מחויבת לשלם לעובדים על ימי מחלה, להפריש להם כסף לפניה וקרנות השתלמות וכדומה. כפי שניווכח להלן, לא מדובר בהכרח בחיסרון עבור העובדים עצמם.

 

יתרונות לעובדים

כעת, נעסוק ביתרונות של העובדים עצמם העובדים כפרילנסרים ולא כעובד ומעביד. יתרונות אלו חופפים במידת מה את היתרונות הקודמים אך נקודת המבט היא אחרת.

 

 

  • היעדר תקרת שכר

היתרון הראשון קשור לתמריץ דלעיל. מאחר שהתשלום הוא לפי תפוקות ולא לפי זמן, התמריץ של העובדים אינו להעביר את הזמן אלא להגביר תפוקות. מכיוון שכך, השכר שהפרילנסר בהוד השרון יכול לקבל אינו מוגבל והוא גבוה למדי. לאור הביקוש הגבוה בשרון ובגוש דן לשירותים שונים, נראה שפרילנסר בהוד השרון מסוגל להרוויח סכומים מכובדים למדי.

 

 

  • דינאמיות בעבודה

עובד שלא מתחשק לו לעבוד היום לא יכול סתם כך לא להגיע לעבודה. פרילנסר יכול להחליט שהוא אינו לוקח לעצמו עבודות נוספות ונהנה מיום חופש. פרילנסר בהוד השרון עשוי להיות סטודנט באוניברסיטת רייכמן. בתקופת מבחנים הוא יפחית את העומס בעבודות ויתמקד יותר בלימודיו. סביבת העבודה של הפרילנסרים דינמית הרבה יותר.

 

 

  • שכר גבוה

העובדה כי אין הפרשות שונות למעביד מגולמת בשכר גבוה יותר לעובד. הפרילנסר בהוד השרון יכול להפריש לעצמו את ההפרשות הרלוונטיות.

לסיכום

אם כן, שיטת העסקה כפרילנסר צוברת תאוצה בישראל ומגלמת יתרונות רבים. נפרט בטבלה את עיקרי היתרונות לעובדים ולמעסיקים בשיטה זו. 

המעסיק הפרילנסר
גמישות אם אין עבודה אין תשלום יכול להפחית עבודה בתקופות עמוסות
תמריץ העובד מתומרץ לא לבזבז זמן יש שכר גבוה בעד התפוקה
זכויות סוציאליות המעביד לא צריך להפריש מגולם בשכר גבוה לעובד

 

תגובות