תערוכה חדשה: “בשביל החלומות”- קבוצת אומני “קשת” / אוצרת אביה ממון

“בשביל החלומות”- קבוצת אומני “קשת”

21/2/23 – 18/3/23

אוצרת אביה ממון 

פעילויות שבת – בשעה 11:00 הכניסה חופשית:

4/3/23 – שיח גלריה עם האומנים והאוצרת 

11/3/23 – מיכל זהבי- הרצאה – “לורקה – מגדולי משוררי ומחזאי ספרד – חייו וסופו הטראגי”. 

18/3/23 – צור עיטם עמיחי – סדנת יצירה וכתיבה  – “גאונות שונות ומחוננות”

אומניות ואומנים: אביבה סונסינו, אליס לב, אתי גוגנהיים, גלית בכר, דוד גומא, ויקטוריה רייגירה, זיוה קפלן, חיה אלוני, ישראל הרצל, לאה נדלר, מוניק מנדלוביץ, סוזן אלסנר, עליזה מרום, פנחס נול, צור עיטם עמיחי, קבוצת SKETCHLIGHT, שלום אביגד, תמי דוידסון.

 

בתערוכה זו פונים אומני קבוצת “קשת” אל דמיונו של הצופה ומשתפים אותו ביכולותיהם האומנותיות ליצור יצירות, העונות למושג החלום ומתארות את החיפוש אחריו. הם יוצרים בתחומי ציור, פיסול, כתיבת שירה ופרוזה, צילום ואומנות דיגיטלית. היצירות מתארות את הדרך אליו והשביל שנסלל תוך חיפוש ורדיפה אחר החלום האישי שלהם, הרדיפה לכיוונו והפרשנות האישית למושג זה, תוך תיאור חוויות שעברו או מקומות שראו.  

היצירות ברובן עוסקות במושג ‘חלום’ וחלקן מתאר דווקא את השביל או את הדרך המובילה להגשמתו, שלעיתים לא פחות מרתקת ומופיעה בצורת מטפורה של ‘שביל עפר אמיתי’ המתפתל בינות לנופים חלומיים, ריאליסטים או מופשטים, ערים רחוקות שבהן חלמנו לתייר, ציטוט החלום האמריקאי כדוגמת עיר החלומות – לוס אנג’לס, מושא חלומם של שחקני קולנוע בפוטנציה, או החלום האמריקאי שהתנפץ עם אירועי ה – 11.9, כבישים סואנים שגמאנו, אנשים שנקרו בדרכינו, סודות שהמתקנו בינינו, דמויות מסתוריות או מיתולוגיות שפגשנו או דמיינו, דימויים מעולמות ריאליים או ההחלטה להישאר בתחום המיסטי, סוריאליסטי, ואף פואטי בצורה של כתיבת שירה, או פרוזה המשולבים בין או בתוך היצירות ועוד. 

 

חלומות, רצונות ושאיפות, הם חלק בלתי נפרד מטבעו של המין האנושי: יש החולמים בהקיץ ובמודעות מלאה על הצלחות, הישגים, כיבוש והשגת יעדים, טיולים אקזוטיים או שפשוט חולמים להיות מאושרים ויש את החלימה בלילות תוך שינה עמוקה. 

 

יש חלומות ורודים ונעימים, אך יש גם חלומות אפלים הפורצים מתת המודע בעת ליל, בצורה די מבולבלת ולא הגיונית, הן כסיוטים והן בצורת סודות ופחדים וגורמים לבהלה. לעיתים הם עצובים ספוגי זיכרונות, ולעיתים, מביעים געגועים. 

לפרשני חלומות היה מעמד מיוחד בחצרותיהם של מלכים ולרוב, הם שימשו ככוהנים, בשל החשיבות הרבה שבני אדם ייחסו לחלומות בעולם העתיק. כולנו מכירים את פרשן החלומות שלנו מסיפורי התנ”ך הלוא הוא יוסף, ‘בעל החלומות’, שהשכיל לפתור חלומות. 

לנו האומנים אין פתרונות. אנחנו מגישים לכם חלומות מרתקים בצורת תערוכה מגוונת, או את קורות החיפוש שלנו והרדיפה אחריהם. 

מאת:  – אביה ממון

 

“בית האומנים”  רח’ גלר 4 כפר סבא

שעות פתיחת התערוכה: שישי 10:00-13:00, שבת 10:00-14:00 , 17:00-19:00

תגובות