אבות מדברים – עיריית כפר סבא מקימה קבוצה חדשה לקראת יום המשפחה

עיריית כפר סבא מקימה קבוצה חדשה לאבות לקראת יום המשפחה, ביוזמת מרכז ההורים העירוני

 

אבי דאדון (צילום: פרטי)

 

 

גיא גרימלנד (צילום: פרטי)

 

יוזמה עירונית חדשה לקבוצת אבות: לקראת יום המשפחה, המתקיים החודש, יתקיים מפגש פתיחה של קבוצת אבות חדשה המוקמת על ידי העירייה, ביוזמת מרכז ההורים העירוני של עיריית כפר סבא.

בקבוצה אינטימית, לאורך 10 מפגשים, יחוו האבות מסע היכרות עם עצמם וירכשו כלים שיסייעו להם להיות אבות טובים יותר, כפי שהם היו רוצים. במשך כשלושה חודשים, פעם בשבוע, בימי רביעי בין השעות 20:30- 22:30, יתכנסו הגברים כדי לדבר על האבהות שלהם – כאשר המפגש הראשון יתקיים בתאריך 22/2.

המנחים שינחו את המפגשים הם אבי דאדון וגיא גירמלנד, שהכירו בזמן לימודי הנחיית מעגלי גברים באוניברסיטת תל אביב. השניים רכשו ידע מעמיק וכלים משמעותיים להובלת עבודה קבוצתית וחניכה אישית עם גברים.

אבי דאדון, נשוי ואב לארבעה, איש חינוך, מנהל מיזם “איזהו גיבור? ילד, נער, גבר במעגלי החיים”, עוסק בחינוך ילדים ונערים ומנחה מעגלי גברים. גיא גירמלנד, נשוי ואב לשלושה, עובד בתחום התקשורת וההייטק, מנהל קהילת גברים ואבות משתפים ומנחה מעגלי גברים.

“זוהי יוזמה עירונית שמציעה לעבור תהליך של דיוק במלאכת האבהות”. מסביר אבי דאדון ומוסיף: “תפקיד האב במשפחה עובר שינוי במהלך השנים. לגברים יש יותר צורך למצוא מרחב משלהם, שבו הם יכולים להסתכל, לבחון וללמוד איזה אבות הם. אנחנו שואלים אותם על האבא שגידל אותם, איך הם היו בתוך ילדים ועל החוויה שלהם בתור הורים, על מנת ליצור למידה התנסותית ואישית, שתכוון אותם בתהליך הלמידה שלהם. העבודה הרגשית והשיח הרגשי עבורם ועבור ילדיהם יוצרים דיאלוג נכון עם הילדים, שמאפשר להם לראות את האבהות גם לזמן שהם נהנים ממנו ולאפשר להם להבין את המשמעות שלהם בתהליכי הצמיחה של ילדיהם”.

שירה חכמון, מנהלת מחלקת קהילות מגוונות באגף קהילה וחברה, אשר במסגרתו פועל מרכז ההורים, מוסיפה: “אימהות מקבלות לא מעט מקומות ואפשרויות לדבר על ההורות שלהן, לפגוש אימהות נוספות ולחלוק באתגר הלא פשוט הזה. לאבות כמעט ואין הזדמנויות כאלה ומתוך כך עלה הצורך לקבוצה, הראשונה שתפעל במרחב העירוני שלנו ותאפשר לגברים לדבר ולבחון את האבהות שלהם. מספר המקומות מוגבל, על מנת ליצור קבוצה אינטימית, ומחיר ההשתתפות מסובסד ל-50 ₪ למפגש. אנו מזמינים את אבות העיר לפנות לעצמם זמן, אחת לשבוע, להתבונן ביחד עם גברים אחרים על האבהות שלהם ולצאת מהתהליך מחוזקים ומגובשים יותר”.

במסגרת מרכז ההורים העירוני, במהלך חודש המשפחה, תיפתח גם קבוצת הדרכה לאימהות יחידניות, יתקיימו הפנינג למשפחות שבראשן הורה עצמאי והרצאה מרתקת עם בלוגרית ההורית שירלי טמיר ומדריכת ההורים שלה, טלי שילה.

תגובות