וכך מצאתי עצמי אתמול מסב לצהריים עם שני צדיקים אהובים. מיקי ואמיר בסטקיית הכפר / מאת יואב חביב

טלפון מחבר יקר שלי : ד”ר אמיר גבע. להלן אמיר. יום חמישי צהריים בסטקיית הכפר להלן שמוליק. ואנא הזמן את חברך האהוב ד”ר מיקי זגר. להלן : מיקי. אמיר אני אהיה אחריי טיפול . מותש. קווצ’י בלעז. לא מעניין אותי סח הצדיק.
יום חמישי צהריים אצל שמוליק. סגור. לא לדיון. וכשיש לך חברים טובים…. אתה לא רובץ בחדרך במעונות הגיל… מודד בלטות ומקטר. וכך מצאתי עצמי אתמול מסב לצהריים עם שניי צדיקים אהובים. מיקי ואמיר. סטיקיית הכפר. שמוליק. ארבעים שנה שמוליק מפנק אותנו במסעדה הטובה ביותר במושבה. אתה כבד מכיר את מירב הסועדים. את הצוות המדהים של שמוליק . הם מלווים אותו מיום הפתיחה…
אין דברים כאלה. קצת פרסום עצמי : הגעתם לסטקיית הכפר הריי דבר ראשון צועדים לעבר לשכתו של שמוליק לברך את את האיש המדהים הזה. מסעדן מצליח מחד ואדם רחב לב מאידך גיסא. זה לא אני קובע, שאלו את העמותות הנהנות מהמעדנים של שמוליק הצדיק. ולא ארחיב. אך בטרם תסבו…טלו מספר צעדים שורו על הקיר ממול. פינה ששמוליק מקדיש להפועל כפר סבא. לא תאמינו.
היו”ר הניבט מהפוסטר. החתיך המחייך עם הוסט. בחיי… זה אני. בלי ריטוש בלי פוטו שופ. בלי איפור. תוך כתיבה… כך סתם ספונטני : הביטו על הפוסטרים. הראשון שיזהה את כולנו זוכה בארוחה זוגית בסטיקיית הכפר. שמוליק המיתולוגי מארח אישית. קבלו רמז :שומי.. גדול השחקנים שלנו בכל הזמנים חוזר כמאמן עם דאבל היסטורי מיוון. לא מגיעה הפקה מיוחדת לשומי : סגרתי ערב במקדש הגסטרונומי.
מי שנוכח לא יישכח. שמוליק סגר לי דיל טוב. אני מזמין… כאורחיי… את הירוקים המדהימים לדורותיהם. וכל השאר היסטוריה. אבקשכם לזהות את כולם. לשבת לצהריים עם שני חברים מדהימים : מיקי זגר ואמיר גבע…כמוהו להיות נוכח בקונצרט טוב. באופירה סוחפת אך בא בעת לחזות בקלאסיקו בין ברצלונה וריאל מדריד. אמיר ומיקי הם אנשיי אשכולות הסוחבים על גבם שבעים שנות קולטורה.
אין רגע דל. יש אהבה. יש אנרגיות מדהימות אך יש גם הרבה עניין. דיונים ברומו של עולם. ברומה של המושבה. כדורגל משובח. זר לא יבין זאת.
אמיר לגביי דידי הוא שר התרבות הגלובלי אך כיהן גם כשר התרבות במושבה. שלוש קדנציות בהתנדבות כחבר מועצה. ד”ר מיקי זגר הוא הרופא הטוב ביותר בין מומחיי הכדורגל ואשף הכדורגל הטוב ביותר בין הרופאים.
עד היום משמש כרופא של נבחרות הנוער בהתאחדות לכדורגל. אני חייב למצות כל רגע… או טו טו… אמיר טס לפתיחת תערוכה בפריז. מיקי פג לי בעבור סקי… ועוד טורניר בחו”ל. להתפנק על המטעמים בסטקיית הכפר בחברת שני חברים טובים שאתה אוהב : שילוב מנצח..
אז את מי מעניין שיש לך טיפול נוסף בשבוע הבא. תודה מעומק ליבי לאמיר ומיקי ,אין לי מה לאמר לכם למעט צמד המילים : אוהב אתכם… וכל מילה נוספת מיותרת. ותודה קטנה נוספת לשמוליק אלחנתי הצדיק. ולכן ולכם חברות וחברים שלי אזכיר שוב ושוב :רק אהבת חינם תנצח. הרבה אהבת חינם. שבת קסומה. שלכן ושלכם יואב.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏5‏ אנשים‏ ו‏אנשים עומדים‏‏

תגובות

תגובות