לומיירה – הדור הבא של תרופות ההרזיה

על לומיירה שמעתם?

בשנים האחרונות הפך הטיפול התרופתי בהשמנה ללהיט. אחרי שנים רבות שבמהלכן חיפש המדע דרך לסייע לאנשים לרדת במשקל לאורך זמן, הגיעו התרופות להורדה במשקל וחוללו את המהפכה המבוקשת.

קרדיט freepik.com

כך השמות של זריקות ההרזיה הידועות סאקסנדה ואוזמפיק נישאות היום בכל פה, ואף מתויגות ברשת בכל הזדמנות. אבל רבים אינם יודעים שישנן תרופות נוספות להורדה במשקל, כמו לומיירה, אשר פועלות במנגנונים נוספים, ומצטרפות אל התרופות המוכרות. לומיירה היא תרופה הנמכרת בארה”ב בצורת טבלית, ותחת אישור מיוחד ניתן לרשום אותה לאנשים עם BMI מעל 30, או BMI מעל 27 עם גורם סיכון נוסף הקשור בהשמנת יתר, לטובת ירידה במשקל.

איך לומיירה פועלת?

בשונה מחלק מתרופות ההרזיה המוכרות, אשר פועלות על הורמונים כמו GLP-1 או GIP, לומיירה מכילה את החומר פעיל פנטרמין, אשר פועל כממריץ של מערכת העצבים, ובכך הוא גורם לשחרור המוליך העצבי נוראדרנלין במוח. בעקבות זאת חלה עליה ברמות ההורמון לפטין, שיש לו השפעה מדכאת תיאבון ומגבירת שובע. אותו חומר פעיל נמצא במינון שונה גם בתרופת ההרזיה רזין, אשר ניתנת בישראל באישור מיוחד לצורך הרזיה, גם בקרב מתבגרים. לפיכך אנשים אשר נוטלים לומיירה נהנים מתחושת שובע ארוכה יותר לאחר ארוכות ומתיאבון מופחת, ומצליחים בזכות זאת לרדת במשקל במידה ניכרת. מחקרים אשר בדקו את היעילות של לומיירה מצאו כי נחקרים אשר נטלו את החומר הפעיל בתרופה במשך כחצי שנה, השילו מעל 5 ק”ג ממשקלם. חשוב לזכור כי עבור אנשים עם עודף משקל, הורדה של כ-5% ממשקלם מפחיתה משמעותית את הסיכון לפתח סוכרת סוג 2 ומורידה את רמת הסיכון למחלות לב וכלי דם ואפילו סרטן.

לומיירה – לחוששים מזריקות

אחד היתרונות של תרופת ההרזיה  לומיירה הוא העובדה שהיא ניתנת בטבלית ולא בזריקה. אנשים רבים אשר מעוניינים בטיפול תרופתי על מנת לרדת במשקל, חוששים מהזרקת תרופות, למרות שהם מגיעות בעט נוח מוכן לשימוש. עקב זאת הם נרתעים מהטיפול – חלקם מתחילים אותו ומפסיקים וחלק מוותרים מראש. עבור אנשים אלו, תרופה הניתנת בטבלית יכולה לשפר משמעותית את ההיענות לטיפול,  ולאפשר להם לרדת במשקל בזכות טבלית הנלקחת פעם אחת ביום בצורה נוחה ויעילה, ומובילה לאפקט ניכר של דיכוי התיאבון. 

איך נוטלים לומיירה?

לומיירה עדיין לא נמצאת בשימוש בישראל, והערכות הן כי היא תגיע לארץ, יחד עם תרופות הרזיה נוספות שעדיין לא נמצאות כאן. עם זאת חשוב לזכור כי הטיפול באמצעות לומיירה צריך להתבצע במסגרת טיפול מקיפה ותומכת, הכוללת פיקוח רפואי וליווי תרופתי. אנשים טועים לחשוב כי בגלל שמדובר בטבלית – לומיירה היא סוג של תוסף מזון ולא תרופה, אבל הדבר רחוק מהאמת. מדובר בתרופה לכל דבר, שצריכה להילקח תחת פיקוח רפואי וניטור תופעות לוואי. 

במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה ד”ר רז עושים כיום שימוש במגוון תרופות הרזיה שנמצאות בשוק, ובאמצעות שילובי תרופות ייחודיים מצליחים להביא לתוצאות יפות מאד של הורדה במשקל, במיעוט תופעות לוואי. כאשר לומיירה תגיע לישראל, היא תוכל להינתן במסגרת פרוטוקול טיפולי שיותאם אישית לכל מטופל ומטופלת, ולחזק את סל הכלים התרופתיים שמסייעים להם לרזות בצורה מבוקרת, יעילה ובטוחה.

תגובות

תגובות