כל מה שרצית לדעת על פירוק רכבים

אנשים שצריכים את השירות מכירים אותו בדרך כלל מהמדבקות שתלויות על רכבים במגרשי חניה ציבוריים ונידחים, אבל מה בדיוק עומד מאחורי המדבקות האלו? מי קונה את הרכבים ולשם מה, והכי חשוב – באיזה מחיר? והאם כל רכב ניתן למכור לפירוק או שיש רכבים שלא משתלם למכור אותם? הכנו עבורך את המדריך המלא שיעשה לך סדר בדברים.

תמונה: freepik

מהי מכירת רכב לפירוק?

מכירת רכב לפירוק היא שירות אותו מציעות חברות שונות העוסקות בתחום הרכב, במיוחד בתחום מכירת הרכב לברזל ובתחום מכירת החלפים לרכבים. כיום כמעט כל מוסך רוצה להעניק ללקוחותיו שירות זול וטוב, בטח כשמדובר על מכוניות ישנות, יד שנייה ומכוניות שאנשים רוצים להשקיע בהם מינימום כסף בתיקון. לשם כך כל אותם מוסכים זקוקים לחלפים רבים אותם הם מקבלים משוק החלפים המגיע מהמכוניות הנמכרות לפירוק. ממרבית המכוניות המיועדות לפירוק ניתן לקבל לא מעט חלפים שימושיים במיוחד, לכן שוק זה פורח וניתן לקבל עבור הרכבים בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים – תלוי מאוד במצב הרכב, בסוג הרכב ובמחירון שלו. 

אילו רכבים ניתן למכור לפירוק?

כמעט לא קיים רכב שאינו מתאים לשירות פירוק רכבים ותתפלאו לגלות שגם רכבים שנחשבים לטוטאל לוס לאחר תאונה מתאימים. מדוע? כי ניתן למכור אותם לברזל או לחלץ מהם חלפים במצב טוב. ניתן למכור רכבים שעומדים בחצר או ברחוב כגרוטאה כבר שנים רבות מבלי שנסעו בהם, ניתן למכור מכוניות נוסעות ובמצב שמיש שכבר לא ניתן למכור מפאת מצבם הגרוע וניתן למכור רכבים אחרי תאונה. 

יש רכבים שלא משתלם למכור לפירוק?

אם ניתן למכור את הרכב לאדם אחר, כמעט תמיד המחיר יהיה משתלם יותר ממכירה לפירוק. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שאם הרכב במצב מאוד לא טוב, אם הוא מצריך תיקונים רבים והוא רואה מוסכים בלי סוף, יהיה קשה מאוד למכור אותו, גם במחיר מוזל מאוד. כמו כן, יש להיזהר ממכירת רכבים במצב רע שכזה, שכן הם עלולים לגרור תביעה שבסוף תגרום להוצאה כספית גדולה עוד יותר.  

מה עושים עם המכוניות אחרי הרכישה?

חברות פירוק רכבים קודם בוחנות את מצב הרכב ומציעות הצעת מחיר מתאימה, אחרי שסוגרים על עסקה הן מביאות גרר על חשבונן וגוררות את הרכב. הרכב עובר פירוק מוחלט ומוצאים ממנו כל החלפים שיכולים להיות שימושיים עבור תעשיית הרכב, החל מהצמיגים, הטאסות, הגיר, המנוע, חלקים שונים של הקרבורטור, הרצועות ולעיתים המשולשים והבלמים ואף ההגה. למעשה, כל חלק של הרכב שניתן לשימוש חוזר ומחודש יוצא ממנו והשאר יימכר לברזל, וכמובן שבסופו של דבר הרכב עובר גריטה. 

מה צריך לדעת לפני שמוכרים את הרכב?

רגע לפני שמוכרים את הרכב כדאי לדעת שרכב כזה חייב בביטול רישיון הרכב שלו. ניתן לעשות זאת דרך אתר משרד הרישוי וניתן גם לקבל החזר כספי עבור החלק היחסי בשנה של אגרת הרישוי. מה הכוונה? את אגרת הרישוי אנחנו משלמים מראש על כל שנה, אם באמצע השנה החלטתם לבטל את הרישיון כי אתם מוכרים אותו לפירוק, ניתן לקבל את החלק היחסי על התשלום של החצי השנה בה הרכב לא יהיה עם רישיון. 

עוד כדאי לדעת שלא ניתן למכור רכב לפירוק כאשר יש עליו שעבוד או עיקול, לכן יש לבדוק נושא זה לעומק בטרם המכירה. כמו כן, מומלץ מאוד לבצע חיפוש קפדני בארכב אחר חפצים אישיים שאולי נותרו בו, שכן לאחר המכירה יהיה קשה מאוד להבטיח שאלה יוכלו לחזור אליכם. 

כיצד נבחר את החברה המתאימה לשירות?

בחירת חברה לפירוק רכבים צריכה להיות על סמך ניסיון, שירות מהיר ואיכותי ומחיר הוגן. רצוי לבדוק עם חברים ומכרים האם נהנו משירות כזה וממי קיבלו אותו. במידה ואין, ניתן להיכנס לגוגל ולחפש אחר חברות כאלה ולקבל מדפי העסק ביקורות אמתיות של גולשים שכתבו על השירות שקיבלו ומהן ללמוד על איכויות העסק. כמו כן, כדאי להכיר מעט את המחירים של הרכבים לפירוק לסוגיהם השונים ולקבל אינדיקציה על מחיר ממוצע לפירוק הרכב הספציפי שלכם. ועוד דבר נוסף ולא פחות חשוב – הגרירה היא על חברת הרכבים, ואין להסכים לשום מצב בו אתם צריכים על חשבונכם לגרור את הרכב. 

תגובות