איתמר שמיר מבית הספר אמי”ת כפר בתיה זכה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות

איתמר שמיר, מבית הספר אמי”ת כפר בתיה ותושב היישוב אורנית, זכה בפרס גור אריה לעבודות גמר מצטיינות לשנת תשפ”ג מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך.

איתמר כתב עבודה בתחום הביולוגיה, שעסקה בנושא בדיקת יעילות פרדיגמה חדשה בתחום ה-fMRI. במסגרת העבודה נבדקה שיטה חדשה לשיפור תוצאות הסריקה. “תוצאות השיטה הנהוגה כיום לא מתארות את מצב המוח האופטימלי”, אומר איתמר. “העבודה מציעה שיטה שאמורה לתת תוצאות שמתארות בצורה טובה יותר את בריאות המח בסביבה נטורליסטית, חווייה של גירויים יומיומיים”. העבודה נכתבה בהנחיית גל בן צבי.

על עבודתו קבל איתמר בטקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר בכפר הנוער הדסה נעורים תעודת הוקרה ופרס כספי על סך 1500 ₪. הפרס נקרא על שמו של ישראל גור אריה, מורה ומחנך שראה בלמידת חקר עצמאית את פסגת ההוראה והלימוד.

עבודת גמר היא עבודת מחקר עצמאית ברמה אקדמית, שתלמידי תיכון בוחרים לכתוב מעבר לתכנית הלימודים הרגילה בנושא לפי בחירתם, החל במחשבים,

מתמטיקה ואסטרונומיה, ועד הסטוריה, ספרות ופילוסופיה. העבודה מזכה את התלמידים בחמש יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות.

העבודות שנכתבו השנה עוסקות במגוון תחומים ומציעות פתרונות לבעיות אקוטיות בתחום שינויי האקלים, מחסור במזון, רפואה ומחלות, פיתוחים של תוכנות

ייחודיות בהתאם לצורכי השוק, ועוד. העבודות המצטיינות נבחנו לפי הקריטריונים של  חדשנות, מקוריות, ייחודיות ורלוונטיות.

“עבודות גמר הן צורך הכרחי במציאות משתנה ומאתגרת. התלמידים חוקרים סוגיות אקטואליות, ומציעים פתרונות יצירתיים וחדשניים. זהו תהליך המשלב ידע,

התנסות והסקת מסקנות, שמכין את התלמידים לעתיד ומצעיד אותם לאקדמיה עם מיומנויות וכלים המקנים להם יתרון”, אומרות ד”ר אתי סתיו, מרכזת תחום

עבודות הגמר במינהל לחינוך התיישבותי ויעל הורוביץ, המפקחת על עבודות הגמר במינהל.

בטקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר בכפר הנוער הדסה נעורים, העניק המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך פרס לעשר עבודות הגמר

המצטיינות לשנת תשפ”ג. הטקס נקרא על שמו של ישראל גור אריה, מורה ומחנך שראה בלמידת חקר עצמאית את פסגת ההוראה והלימוד.

שניים מתוך עשרת הזוכים הם תלמידי החינוך הממלכתי דתי.

איתמר שמיר, תלמיד בית הספר אמי”ת מדעי תורני בכפר בתיה ותושב היישוב אורנית, על עבודה בתחום הביולוגיה שעסקה בנושא בדיקת יעילות פרדיגמה

חדשה בתחום ה-fMRI. במסגרת העבודה נבדקה שיטה חדשה לשיפור תוצאות הסריקה. “תוצאות השיטה הנהוגה כיום לא מתארות את מצב המוח האופטימלי”,

אומר איתמר. “העבודה מציעה שיטה שאמורה לתת תוצאות שמתארות בצורה טובה יותר את בריאות המח בסביבה נטורליסטית, חווייה של גירויים יומיומיים”.

העבודה נכתבה בהנחיית גל בן צבי.

חושן אושרי, תלמידת אולפנת בני עקיבא בכפר פינס ותושבת היישוב חריש, על עבודה בתחום החקלאות שבדקה הצעות לתחליפי חלבון בתזונה של דגים.

המחקר של חושן נערך בחווה החקלאית בעין שמר בהנחיית סיגל לוצקי.

עבודת גמר היא עבודת מחקר עצמאית ברמה אקדמית, שתלמידי תיכון בוחרים לכתוב מעבר לתכנית הלימודים הרגילה בנושא לפי בחירתם, החל במחשבים,

צילום: סיוון שחור, לע”מ.

מתמטיקה ואסטרונומיה, ועד הסטוריה, ספרות ופילוסופיה. העבודה מזכה את התלמידים ב-5 יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרותהעבודות מזכות את התלמידים

בחמש יחידות לימוד נוספות בתעודת הבגרות.

העבודות שנכתבו השנה עוסקות במגוון תחומים ומציעות פתרונות לבעיות אקוטיות בתחום שינויי האקלים, מחסור במזון, רפואה ומחלות, פיתוחים של תוכנות

ייחודיות בהתאם לצורכי השוק, ועוד. העבודות המצטיינות נבחנו לפי הקריטריונים של  חדשנות, מקוריות, ייחודיות ורלוונטיות.

“עבודות גמר הן צורך הכרחי במציאות משתנה ומאתגרת. התלמידים חוקרים סוגיות אקטואליות, ומציעים פתרונות יצירתיים וחדשניים. זהו תהליך המשלב ידע,

התנסות והסקת מסקנות, שמכין את התלמידים לעתיד ומצעיד אותם לאקדמיה עם מיומנויות וכלים מקנים להם יתרון”, אומרות ד”ר אתי סתיו, מרכזת תחום

עבודות הגמר במינהל לחינוך התיישבותי ויעל הורוביץ, המפקחת על עבודות הגמר במינהל.

תגובות

תגובות