דרכי מימון חדשות 

מימון 

ישראלים רבים מגיעים לצומת דרכים מבחינה פיננסית שבו הם זקוקים לאופציה של מימון כספי כדי שיהיה להם כסף למטרות שונות. יש כאלה שמעוניינים לרכוש נכס וחסר להם סכום כסף מסוים כדי להשלים את הקנייה הגדולה הזו. יש אחרים שזקוקים למכונית, לריהוט ולמוצרי חשמל בעת כניסה לבית חדש, לתשלום חוב, ללימודים אקדמיים עבור הילדים, או לכל מטרה אחרת. בנסיבות האלו כל אדם בוחן כמה וכמה דרכים כדי להשיג את האופציה המיטבית של הלוואה שאפשר לקבל ממקורות שונים. הדרך הנכונה היא לבדוק את כל האפשרויות, לערוך ביניהן השוואה ובהתאם לכך לקבל החלטות נכונות.

מי שיש לו נכס יכול להפעיל את האופציה של משכנתא הפוכה ריבית . הכוונה היא לקבל הלוואה על סמך הנכס הקיים. שמאי מעריך את ערכו של הנכס ובהתאם לכמה קריטריונים של הגורם המלווה נקבע סכום ההלוואה המקסימלי, גובה העמלה, הריבית ושאר התנאים. הלקוחות חותמים על הסכם שעל פיו חלק מהנכס יירשם בלשכת המקרקעין המחוזית על שם הבנק כדי להבטיח את ההחזר הכספי אשר יבוצע רק לאחר מותם של בעלי הנכס. ברוב המקרים הבנק ימכור את הדירה, יחזיר לעצמו את ההלוואה ויתרת הכספים תועבר ליורשים בהתאם להסכם שנחתם בעת קבלת ההלוואה. 

מימון באמצעות הלוואה מכספי הפנסיה 

מי שחוסך לאורך שנים כספים עבור תקופת הפנסיה רואה שהצטברו לו כספים רבים ויש לו אפשרות לקבל מחברת ההשקעות מימון כספי על חשבון הכספים האלו. השיטה הנוחה ביותר היא למשוך את הסכום האפשרי ולשלם את הריבית בלבד ללא הקרן. בדרך זו ערכה של הקרן ממשיך לעלות עם השנים וכך כאשר מגיע מועד הפדיון הסכום הוא הרבה יותר גבוה וממנו מקזזים את סכום ההלוואה. הריבית המשולמת איננה סכום גבוה ולכן חוסכים רבים מעדיפים להשתמש באפשרות זו. 

משכנתא לדירה 

מי שרוכש דירה חדשה או יד שנייה יכול להגיש בקשה לקבלת משכנתא בסכום הדרוש לו, מעבר להון הראשוני שאותו הוא שילם. מדובר בנושא שהוא די מורכב ולכן ההמלצה היא לקבל ייעוץ לגבי מימון מיטבי. כדאי לפנות ליועץ משכנתאות אשר בוחן עבור הלקוחות שלו כמה וכמה הצעות מחיר, הוא גם מנהל משא ומתן עבורם כדי להשיג את התנאים המסחריים הטובים ביותר.

קיימים כמה מסלולים של משכנתאות כמו צמודי מדד, צמודי מט”ח ועוד. המגמה היא לחלק את כל סכום המשכנתא לשלושה מסלולים ובדרך זו ליצור פחות סיכונים. התשלום החודשי יהיה על פי חלוקה לכמות השנים האפשרית להחזרים, על פי המסוגלות הכלכלית של כל משפחה.

הלוואות קטנות 

כאשר מדובר בהלוואות בסכומים קטנים יחסית, יש אפשרות לקבל מימון מגורמים שונים כמו לדוגמה ממקומות העבודה, מחברת כרטיסי האשראי וגם מגורמים שהם חוץ בנקאיים. לפני החתימה על הסכמי ההלוואה יש לבצע בדיקה מעמיקה של התנאים ויכולת ההחזר. 

תגובות