יעל יוספסברג הבעלים של חברת “על הרצף” מהוד השרון נבחרה לקבל הפרס היוקרתי של הזירו פרוג’קט בוינה

הזירו פרוג’קט הינו כנס בינ”ל המתקיים אחת לשנה בוינה ושם לו למטרה לקדם עולם ללא מכשולים למען השתתפות של אנשים עם מוגבלות בקהילה. הכנס שהתקיים זה עתה, מהווה פלטפורמה לחיבור בין יזמים חדשניים, מקבלי החלטות, ארגונים חברתיים ומובילי דעת קהל מכל העולם, במטרה לזהות ולשתף חידושים, שיטות עבודה ומדיניות בתחום המוגבלויות.

יעל יוספסברג ושגריר ישראל בוינה מרדכי רודגולד- צילום מחנאי ענת

מידי שנה משתתפות בכנס כ-100 מדינות המציגות ואף מקבלות פרס על עשייתן החדשנית בתחומי הנגשה וקידום השתתפות של אנשים עם מוגבלות בחברה.

יעל יוספסברג ביחד עם הנהלת מוזיאון מגדל דוד, זכו בפרס היוקרתי של הזירו פרוג’קט בוינה לשנת 2023, על הנגשת החיזיון של המוזיאון לטובת ילדים עם צרכים מיוחדים ולא רק מגבלות הנראות לעין. “החזיון בנחת” נולד בעקבות חוויה טראומטית  אותה עברתי עם בני מיכאל, בן ה-18, המאובחן כאוטיסט מגיל שנה וחצי. ביחד עם הנהלת מגדל דוד שנרתמה למיזם שלי, יצרנו חיזיון בנחת שהוא אירוע חינוכי המשלב בין עולמות, קהל המאמין כי גם לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים מגיע להנות מאירועי תרבות כשווים בין שווים“. מספרת יעל יוספסברג באחד מהאירועים של קבלת הפרס. “פעם בחודש ביום קבוע מקיים מוזיאון מגדל דוד מופע לילי משלב ומונגש לבוגרים וילדים עם צרכים מיוחדים, לשם כך הונגש המקום ובוצעו התאמות נדרשות כגון הודעה קולית בשפות שמספרת שיש בקהל ילדים/אנשים עם צרכים מיוחדים ונשמח להתחשבות, חדר שקט, אוזניות לוויסות עוצמת הרעש, מקומות שמורים, קופה נפרדת, בקרוב תוכניה ומפה מונגשת להמחשה ויזואלית ועוד התאמות נגישות על פי הצורך”.

מימין מרטין אסל מיסד זירו פרוג’קט רעות קוזק ממגדל דוד, יעל יוספסברג, רוז גינוסר ממגדל דוד, מייקל פמבק מנכל זירו פרוג’קט

כשמיכאל ויעל הגיעו לראשונה לצפות ב”חיזיון בנחת”, לראשונה בחייהם הם הרגישו חלק מקהל, הרגישו שייכים והיתה התרגשות רבה מצידו של מיכאל. הסיור המקדים, האוזניות לוויסות עוצמת הרעש, חדר השקט, השורה המותאמת, הכל דיבר נגישות ומודעות, גם העובדה שלאורך הסיור והחוויה מיכאל נפנף בידיו באוויר ונע קדימה ואחורה, כפי שהוא נוהג לעשות לעיתים קרובות, לא הפריע לראשונה לאף אחד וגם מיכאל הרגיש מספיק בנוח ובטוח בעצמו – לעשות זאת. “פעם ראשונה שראיתי שמיכאל לא הרגיש מוזר או לא הרגיש לא שייך, הקהל פשוט קיבל אותו באהבה, שנינו עברנו במוזיאון מגדל דוד בירושלים חוויה מרגשת עד דמעותוהגעתי הביתה ולא הצלחתי לעצום עין , הייתי מרוגשת, מלאה בהמון תקווה לעתיד טוב יותר לילדינו” מספרת יעל בהתרגשות רבה. “מוזיאון מגדל דוד המונגש הוכיח לכולנו ועכשיו גם לעולם כולו, שאפשר להנות יחד, לא צריך בנפרד, כל מה שנדרש הוא סבלנות, סובלנות, קבלה, הכלה ומוזיאון מגדל דוד אחד…כן ירבו”.

יעל יוספסברג היא אמא של מיכאל בן ה-18 המאובחן עם אוטיזם, מכהנת כיו”ר הועד המנהל באלו”ט מזה כ-7 שנים ובעלים של חברת “על הרצף”, המעניקה ליווי למשפחות מיוחדות וכן העוסקת רבות בהנגשת מוסדות חינוך, תרבות, היסטוריה ועוד.

תגובות