כיצד לרכוש מוצרי קדושה איכותיים?

מוצרי הקדושה הם תשמישי הקדושה בהם אנחנו משתמשים בחיים היהודיים ההלכתיים המתנהלים על פי התורה. כשאנחנו מדברים על מוצרי קדושה אנחנו מתכוונים למזוזות, תפילין, ספרי תורה, מגילות וכן הלאה.

מוצרי קדושה אי אפשר לקנות בכל מקום!

חשוב להבין שמוצרי קדושה הם לא מוצרים שאפשר לקנות בכל חנות מזדמנת. בכל תשמישי הקדושה מהסוגים שמנינו לעיל יש הלכות רבות איך הם אמורים להיות ולהיראות. אם מדובר למשל במזוזה, הרי שיש את בית המזוזה בתוכה מונח הקלף. הקלף הוא החלק העיקרי כאשר בית המזוזה נועד רק לשמור על המזוזה שבפנים. הקלף אמור להיות עשוי מחומר מאוד ספציפי ועליו יש את הפרשיות שנכתבות בכתב יד בלבד. הכתיבה צריכה להיעשות על ידי סופר סת”ם שכותב כל אות וכל תג כל מילה וכל פרשייה על פי כל ההלכות.

כך גם עם התפילין. יש בהם את הפרשיות שצריכות אף הן להיכתב בדומה לפרשיות שבתוך המזוזות.

מעבר לכך יש הרבה מאוד הלכות המרכיבות את הכנת בתי התפילין על כל מה שכרוך בכך.

כך עם כל שאר תשמישי הקדושה.

היזהרו משרלטנים!

המחירים של תשמישי הקדושה מטבע הדברים אינם זולים. ברור שמוצרים כאלה שצריכים להיעשות בעבודת יד הם מוצרים שעולים בסופו של יום הרבה כסף. אז כמו בכל תחום כזה, תמיד יהיו אלו שירצו לעשות כסף קל על ידי מכירה של מוצרים פיקטיביים לאנשים תמימים שלא ידעו להבחין בהבדלים בין המוצר האמתי לבין זה המזויף. זו הסיבה שאנחנו שמים כאן דגש על קנייה של מוצרי קדושה אך ורק בחנויות מוכרות ומוסמכות וכאלה שאתם מכירים ויודעים כי אכן אפשר לסמוך עליהם. זה אומר לדוגמא קנייה בחנות של לומדים שופס, שם אנחנו יודעים שמכינים הכול על ידי אנשים תלמידי חכמים שיש להם את כל הבקיאות בהלכה והם יודעים איך וכיצד להכין כל מוצר וכל פריט קדושה.

תמונה: Canva Pro.

בכל מקרה, תמיד אמורה להיות חותמת כשרות כלשהי על מוצרי הקדושה השונים ואם אתם לא באמת בטוחים או סומכים על מקורה של הסחורה הנמכרת, תמיד כדאי לפנות ולהיוועץ עם דמות רבנית כלשהי או עם וועדת הכשרות החתומה על המוצר ולברר האם אכן מדובר במוצר האוטנטי ואין כאן זיופים כלשהם לרבות את החותמת של הכשרות.

במוצרי קדושה אין מקום לעגל פינות

אז הבנתם עד כמה חשוב להדר ולבחור במוצרים הנכונים. אחרי הכול, מצר קדושה שהוא לא אמיתי כמו למשל בית מזוזה שבתוכה ישנה מזוזה מודפסת, לא באמת שווה משהו ואי אפשר לקיים איתה את המצווה. על כן חשוב תמיד לבדוק ולברר כי אכן קניתם מוצר אמין וכי מדובר במוצר שעונה על כל דרישות ההלכה. לשם כך כדאי גם למסור מידי פעם תפילין ומזוזות לבדיקה כדי לאשר את רמת הכשרות שלהם.

תגובות

תגובות