2 משלחות, מברזיל ומארה”ב, הגיעו לכפר סבא – ללמוד על פיתוח אזורי תעשייה, והשנייה ללמוד על ניצול משאבי מים

היום, שני 27/3, הגיעו שתי משלחות – מברזיל ומארה”ב – לביקור בכפר סבא. המשלחת הראשונה שהגיעה הייתה משלחת מברזיל, שמנתה כ-20 יזמים ותעשיינים, והגיעה לעיר במסגרת מיזם שיתופי פעולה של המכון הבין-לאומי של מכללת בית ברל, המהווה שלוחת הכשרה של משרד החוץ לשיתופי פעולה עם מדינות מרחבי העולם.

המשלחת שהגיעה לכפר סבא, ביקרה באזורי התעשייה והתעסוקה קדמת השלום (כ”ס 50), עתיר ידע והתעש – במטרה ללמוד מכפר סבא על פיתוח אזורי תעשייה – כאשר בין היתר למדו חברות וחברי המשלחת בסיורם בעיר על השירותים שנותנת העירייה לפארקי תעסוקה ותרומתם בעיר, בנייה וקידום שיתופי פעולה בין המגזר הציבורי לבין המגזר העסקי הפרטי, מודל הפעילות של החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא ועוד.

המשלחת השנייה שהגיעה היא משלחת מהעיר יוטה, ארה”ב, שהגיעה לישראל בהובלה של משרדי המים, החקלאות והאנרגיה, כדי ללמוד על נושא טיפול במשאבי מים וקיימות בשילוב טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית. במסגרת ביקור המשלחת, הגיעו 15 חברות וחברי המשלחת לסיור בביופילטר שהוקם בפארק 80 – פרויקט עירוני ייחודי בעולם, המהווה מוקד משיכה מדעי והנדסי למדינות רבות ברחבי העולם. זאת בהדרכתו של ד”ר ירון זינגר, מנהל מרכז רגישות למים בישראל ומי שפיתח את הטכנולוגיה של הביופילטר.

הביופילטר הראשון בישראל הותקן כפר סבא, כאשר בקצה השטח עובר צינור הניקוז של מי הגשמים הנקלטים בשליש משטחה העירוני של כפר סבא. צינור זה מספק למתקן הביופילטר את המים, בין 4,000 ל-7,000 מטרים מעוקבים. מים אלה נבדקים בכניסתם למערכת, מוכנסים לבריכת איגום, שם הם מחלחלים דרך שכבות של צמחייה, חיידקים “זוללי-מזהמים” וחול, אל רשת של צינורות, שקולטים אותם. מערכת ניטור נוספת בודקת ברציפות את איכות המים המטוהרים, ומאפשרת את החדרתם בחזרה אל מי התהום, באמצעות כמה בארות לא-פעילות הנמצאות באזור. את העודפים הבלתי מנוצלים, המערכת מזרימה בחורף אל ערוץ נחל רעננה. הביופילטר ההיברידי הייחודי עובד גם בימי החורף וגם בימי הקיץ נחשב למתקן בעל איכויות אסתטיות ומשתלב בפארק שבמקום.

תגובות