כיצד להחליף ברז שבור – עשה זו בעצמך

הברז שלכם דולף או לא מתפקד כראוי? יש לכם ברז שבור או חלוד שצריך להחליף? אל דאגה, החלפת ברז יכולה להיות פרויקט עשה זאת בעצמך פשוט ומתגמל. 

כבו את אספקת המים

השלב הראשון בהחלפת ברז שבור הוא לסגור את אספקת המים. אתרו את שסתומי הסגירה מתחת לכיור וסגרו אותם. אם אינכם מוצאים את שסתומי הסגירה, כבו את אספקת המים הראשית בביתכם. פעולה זו תמנע זרימת מים לתוך הברז בזמן שאתם עובדים עליו.

הסירו את הברז הישן

כדי להסיר את הברז הישן, התחל על ידי שחרור ברגי ההרכבה שמחזיקים את הברז במקומו. אתם יכולים להשתמש במפתח אגן כדי להגיע לברגים אם קשה להגיע אליהם. לאחר שחרור הרגים, הרם את הברז הישן מהכיור. ייתכן שיהיה עליך לנענע אותו מעט כדי לשחרר אותו מהכיור.

הכינו את הכיור

לפני התקנת הברז החדש, נקו היטב את הכיור. הסר כל פסולת או איטום ישן מסביב לחורי ההרכבה. אם הברז הישן הותיר כתם או סימן חלודה, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בחומר ניקוי המיועד במיוחד להסרת כתמי חלודה.

התקינו את הברז החדש

עכשיו הגיע הזמן להתקין את הברז החדש. הנח את האטם בתחתית הברז והכנס אותו לתוך חורי ההרכבה. אבטח את הברז במקומו על ידי הידוק אום ההרכבה. הקפידו לא להדק יתר על המידה את האומים, שכן הדבר עלול לגרום נזק לברז או לכיור.

חברו את קווי אספקת המים

לאחר התקנת הברז, חבר את קווי אספקת המים. יש לחבר את קו המים החמים לצד שמאל של הברז, ואת קו המים הקרים יש לחבר לצד ימין. הדקו את החיבורים בעזרת מפתח ברגים, אך שימו לב לא להדק יתר על המידה.

בדקו את הברז

הפעל את אספקת המים ובדוק את הברז. בדוק אם יש נזילות וודאו שהמים זורמים בצורה חלקה. אם הכל נראה טוב, סיימתם! אתם יכולים ליהנות מהברז החדש ומתפקד.

תמונה: Canva Pro.



מניעת בעיות עתידיות בברז

כדי למנוע בעיות עתידיות בברז, חשוב לשמור על הברז כראוי. נקו את הברז בקביעות עם מים עדינים וסבון, והימנעו משימוש בחומרי ניקוי שוחקים שעלולים לשרוט את פני השטח. אם אתה מבחינים בדליפות או טפטוף כלשהן, טפל בבעיה מיידית כדי למנוע נזקי מים או צמיחת עובש. 

 

לסיכום, החלפת ברז שבור יכול להיות פרויקט עשה זאת בעצמך פשוט שיכול יחסית ולחסוך לכם כסף בטווח הארוך. על ידי ביצוע שלבים, אתם יכולים להחליף ברז שבור או חלוד תוך זמן קצר.

מעוניינים בכל זאת שאינסטלטור מקצועי ייבצע עבורכם את התיקן? – https://igl-plumber.co.il/ זמינים לכל תקלה 24/7.

תגובות

תגובות